• 500.026 annoncer
  • 54.427 nye annoncer
  • 1.381.160 medlemmer
  • 741 online
Tråd startet: d. 30. januar, 2011 · kl. 14.14
Sidst opdateret: d. 23. februar, 2011 · kl. 21.07
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 14.14)

hvordan med høns i byer

hej
jeg påtænker mig at prøve at holde høns i villa have hvad skal man og behøves en hane den larmer
alm høns eller dværghøns
haven er lukket og skal vingerne "stækkes"
påtænker at lave et hønsehus
skal de have skaller eller sand

Gode svar:

Daine: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 14.49)

Det med at holde høns i byer er (mig bekendt) lige så forskelligt i de enkelte kommuner som reglerne for parkering på fortove i de enkelte kommuner; du skal henvende dig til Teknisk Forvaltning i din bopælskommune og sørg for at få det skrifligt med derfra, så kan du nemlig overfor evt sure naboer dokumentere, at du har undersøgt reglerne omkring dit hønsehold og har hold i det.

#3 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 14.52)

Du skal ikke købe en hane, de larmer. Det gider ingen naboer at høre på. Desuden får du snart en frygtelig masse kyllinger hvis du har en hane. Høns lægger jo æg uden en hane. Hønsene skal have skaller i deres korn, så bliver æggeneskallerne ikke bløde. Hvad mener du med om de skal have sand? Du behøver ikke stække vingerne, men det er en god idé med et trådnet, da de ellers kan flyve over. Også selvom vingerne er stækkede.

Hønsene skal have et hønsehus, hvor der er redekasser og en pind de kan sidde på. Husk at spørge kommunen om det er lovligt at opføre det, det er forskelligt.

BLOKERET BRUGER
#4 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 15.30)

Svar til hubert 3:

Her er et nyttigt link:

http://www.bolius.dk/alt-om/grunden/artikel/love-og-regler-om-dyrehold-ved-enfamiliehuse/

#5 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 16.42)

folk der har høns i byer burde flytte på landet....

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 17.14)

Svar til hubert 3:
hej og tillykke med dit nye projekt allerførst sørg for at undersøge reglerne angående hønsehold i byen og nej en hane behøver du ikke medmindre du ønsker kyllinger men husk det er ikke sikkert naboerne synes om en hane der galer hvis du ønsker nogle gode høns kan du vælge røde amerikanere gir mange æg men er meget sjældne skruk altså i rugehumør .dværghøns er gode til at ruge men gir ikke så mange æg men til gengæld er de tit meget kønnere .skaller skal de ha sand er også godt de spiser noget og så elsker de at bade i det det er deres bad.og nej vores høns har heller ikke fået vingerne strækket men vil du være sikker på de blir hjemme så overdæk buret og så er det godt at kan lukke dem inde om natten hvis der skulle komme en ræv/mink forbi held og lykke det er slet ikke så svært

#7 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 22.07)

DHGR skrev:

Enig. En by skal kun bestå af cement, helst ikke for meget liv.

#8 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 23.47)

en hane må ikke gale før kl 8 i byen,(mørklægnings gardiner er meget brugt i byer) de skal både ha skalder og sand. et godt råd hæv hønsehuset 50 cm fra jorden, så får du ikke så let rotter..

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 30. januar, 2011 · kl. 23.52)

Jeg tror faktisk der er blevet ulovligt at stæke fugle,men ved det ikke 100 %

#10 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d. 31. januar, 2011 · kl. 13.33)

takker for de mange informationer
det med skarpt sand har nogen fortalt mig er godt til krådsen'

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 3 år og 3 måneder siden (d.  1. februar, 2011 · kl. 22.18)

Her er et godt sted at hvis du vil vide lidt mere om høns: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=forum

#12 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  5. februar, 2011 · kl. 23.57)

DHGR skrev:
Og alle dem med hund og kat fugle

#13 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d.  6. februar, 2011 · kl. 11.52)

Hej

Vi bor midt i byen og vores nabo har høns. Det genere os ikke, de larmer ikke og han sørger for at holde deres hus pænt så det heller ikke lugter. Desuden er de skide gode at have på besøg i ny og næ, da de napper alt det nye ukrudt og tager mange orme/larver mv. (skal selvfølgelig lige holde øje med at de napper i noget de ikke må). Jeg kan ikke se noget problem i at du skulle have høns i byen, så længe du bare holder dem godt.. men du skal naturligvis lige undersøge reglerne for det. Jeg tror slet ikke min nabo må have høns, hvis det er helt rigtigt... men de genere som sagt ikke og han har heller ingen problemer med mine katte besøger ham i tide og utide

#14 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d. 13. februar, 2011 · kl. 22.37)

Høns SKAL have adgang til småsten, ellers kan de ikke kværne (fordøje) kornet.

#15 - Skrevet for ca. 3 år og 2 måneder siden (d. 14. februar, 2011 · kl. 15.55)

Svar til hubert 3:
Gå ind på fjerkrae.dk verdens bedste fjerkræ forum der kan du få svar på alt om høns se billeder osv.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: