• 495.732 annoncer
  • 46.641 nye annoncer
  • 1.254.864 medlemmer
  • 4.605 online
Tråd startet: d.  3. January, 2011 · kl. 16.48
Sidst opdateret: d. 14. March, 2011 · kl. 20.39
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 16.48)

Gilera Stalker startproblemer!

Hej Gul og Gratis!
Jeg har startproblemer med min gilera stalker!
Alt på scooteren virker! El start, kickstart osv!
Den har mest problemer når den har stået lidt udenfor! Ca. 1 døgn udenfor, også er den gået død.. Batteriet har fået fuldt opladning, men når man prøver at bruge el start i det kolde vejr, blir batteriet meget nemt tømt, også sidder kickstarteren lavt i motoren på sådan en stalker, og kan IKKE justeres højere oppe, så er det man opgiver at tænde den.. Har hørt noget med kabu sprit og startgas og alle de der midler!
Er der nogen der vil være venlige og lige give en god forklaring måske, på hvad man kunne gøre? På forhånd tak!

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 17.07)

Svar til Matarieh:
Jeg er ikke expert i scootere, og dog lidt alligevel...Har du kigget på benzinpumpen, el. kaburatoren ?.
TIP: Hvis du har mulighed for at sætte den indendørs, så vil det nok være en god ide.

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 18.23)

Svar til andersf:
Hmm Anders Der er da vidst ingen benzinpumpe på sådan en ! Benzinen løber da nedad (naturloven) fra den højereliggende tank.

#4 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 18.46)

tjek evt om din vaccum pumpe er defekt,det kan også være kompressionen der er væk på den...
hvordan er den at starte hvis den har stået inde?

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 21.16)

det er muligvis din el-choker der driller, du kan også prøve at give fuld gas mens du træder på kickstarteren dette kan hjælpe hvis svømmernålen er defekt.

Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 21.20)

Hej det er meget normalt at man skal bruge kaburatorsprit i perioden ca august/september til april blandingsforhold står på flasken men ca. 1 dl til en tankfuld hældes i før du tanker, det hindre at benzinen fryse og kaburatoren fryser til.
Når det ikke fryser i den periode kan der være meget kondens (vand) i luften som trækkes ind i luftfilteret og dermed ind i kaburatoren kaburatorspritten hindre normalt dette.
Stalker har en benzin pumpe som er vakum styret det vil sige at når kickstarteren trykkes ned åbner benzinpumpen

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 22.58)

Svar til andersf:
Har fået at vide der ikke er nogen benzin pumpe på sådan en! Det ikke altid jeg har plads til det, men mange tak!

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 23.00)

Svar til mogensen1972:
Starter rigtig nemt!! Min far er mekaniker, og siger muligvis der kan være noget med vacum'en!
Tak!

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 23.01)

Svar til erling pedersen:
Det også en typisk ting jeg har fået at vide! Jeg prøver lige at tjekke den, for også når jeg fylder fuld tank, så dagen efter er den næsten hel tom!!
Tak!

#10 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  3. January, 2011 · kl. 23.01)

Svar til martin sauer:
Siger mange gange tak!

Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  4. January, 2011 · kl. 18.19)

Havde startvanskeligheder med min Dr Big i koldt fugtigt vejr.

Det var tændspolen der var flækket.. Så den gnistede ud på stellet og fik ingen forbindelse..
Den blev så lappet og alt var i orden..

Den startede også fint når den havde stået varmt og tørt..
Men elendigt eller slet ikke i kulde og fugt.

#12 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  4. January, 2011 · kl. 21.53)

Prøv engang og lad batteriet helt op igen og lad det står 1 time uden at bruge eller oplade det også mål med et multimeter hvor mange volt det har og skriv det her.
Hvad er det for et batteri du har ?

#13 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  5. January, 2011 · kl. 16.01)

Ved ikke helt hva batteri, men den skal sælges snart, så det er ikke det værd at pille ved den, da jeg heller ikke får det jeg havde ønsket, men altså jeg tømte benzinen fra chokeren her for leden, fordi en eller anden ringede og sagde til mig nogen havde proppet noget kølervæske i min tank, for min saddellås er nemlig væk! Så måske kan det være jeg ikke har sat slangen ordentligt til, eller den der benzinhane ikke har det for godt!

#14 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  5. January, 2011 · kl. 16.02)

Svar til Nirvana85:
Tror sku ikke min kan fejle det samme, da den gnister helt normalt, men tjekker den da lige når jeg alligevel er på værkstedet! Tak!

#15 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d.  7. January, 2011 · kl. 12.05)

tit så er det tændrøret der skal skiftes...... når det er sodet eller slidt skal det nærmest forvarmes med mange startforsøg..... anbefalder max 1000 km på samme tændrør på ny scooter og skift derefter ved 2-4ooo km..... det må hverken være sodet eller gråt, så er det for gammelt eller der er noget galt med indstillingen... (ikke på fabriksopsætningen) det skal være brunt cocio chokolademælk farvet........ hvis der er det mindste synligt slitage skal det skiftes..... husk at indstille gap (elektrodeafstanden) med et søgeblad ! standard er vist 0.8 mm og scooterfabrikanterne anbefaler vist 0.6 eller 0.65.... så hvis du ikke justerer tændrøret rigtigt med lille specialværktøj tænder det for dårligt...... (en af forhandlernes hemmerligheder)
gap'et står også i instr. bogen

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: