Tråd startet: d. 21. december, 2010 · kl. 04.15
Sidst opdateret: d. 18. marts, 2011 · kl. 10.57
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 04.15)

Nytår - fyrværkeri - beroligende medicin

Var en tur forbi apoteket forleden dag i anden anledning, her kom jeg i snak med den ansatte omkring det forestående nytår og fyrværkeri og dermed også beroligende medicin til hunde. Bl.a., fortalte vedkommende mig, at dyrlæger er meget mådeholdende hvad angår udskrivning af beroligende medicin, og det ikke bare er at stoppe en køresygepille i halsen på hunden.

Har nogen her et godt råd jeg kan gøre brug af evt. ? Kender det der med nedrullede gardiner lys og lyd, så det er ikke det jeg efterlyser .... og selvfølgelig skal min hund ikke være alene hjemme denne aften / nat !! Umiddelbart virker det ikke til min hund er så forskræmt over det fyrværkeri der høres rundt omkring i dag, men det bliver jo også værre i løbet af de næste dage / uger, så bare for at være lidt på forkant med situationen.

Har hørt snak om Baldrian + / Baldrian Stærk / rolignat .... Men er det nogle produkter der virker ved engangs behandling ? Hunden skal jo ikke dopes hele året for at kunne finde ro en enkelt aften på et helt år. Kender så udemærket produktet Baldrian, og at det virker beroligende og søvndyssende ..... at det findes med humle og citronmelise, men hvilket er bedst ? .... hvis noget er det.

#2 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 08.13)

Svar til hbl50:
Dyrlæge Bille fra Hokkerup var i lokalradioen forleden, og jeg citere: stik den en øl citat slut, nu skal det jo ikke forståes at man skal drikke hunden fra sans og samling, så det er den der vil ud og skyde nytår ind, men alt efter størelse på hunden, så prøv jer frem, evt, lidt øl i deres vand.
PS. Har samme problem med vores den ældste hund, men her er der ikke noget der virker, kun høj musik.

#3 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 09.19)

Kan kun sige, at selvom du doper din hund, så den er sløv, vil den stadig kunne høre det fyrværkeri og den bliver stadig bange, men kan så ikke vise det grundet den er dopet.

Så er det for din skyld eller hundens skyld at du vil pumpe den med medicin, for hunden er stadig bange men kan ikke vise sin frygt.

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 09.27)

Svar til Elena Snedker:
Arrrg den bliver altså mere lige glad når den får lidt at slappe af på det er ihvertfald min erfaring.ps det er jo heller ikke at pumpe den med medicin at den får det den ene gang om året.

BRUGER INAKTIV
#5 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 09.54)

Svar til Allan Gregersen:
Vil give dig ret i det med musikken virker.

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 10.16)

Svar til osval:
Hvem siger den bliver mere ligeglad, det tror du, fordi den ikke kan vise sin frygt, men hunden er stadig pisse bange, det er kun for os selv vi gør det, så får vi et falsk billede af at hunden har det fint, men inderst inde er den bange.

#7 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 11.30)

Hunden bliver bange for den ved ikke hvad der sker... Mine hunde har alle været bange den første nyårs aften, men det værste jeg kunne gøre ved dem, var at rulle gardinerne ned..
Jeg gjorde det at vi gik ud i haven, selvfølgelig med snor på, og ikke kl. 00.00 men tidliger på aften, så hunden kunne se hvad der forgik.
Det har jeg gjort men min brors hund osse, og den var bange de første 3 år, men efter den kom med ud og kunne følge med, og ikke var indelukket og ynket af sine ejer, slappet den meget mere af..
Mit råd er at man skal ikke ynke hunden når den bliver bange, men tale opmundrene, og lade dem komme med ud tidligere på aften i snor, så den kan se hvad der er der siger "bang"
Man skal selvfølgelig ikke være tæt på nogen der skyder af, men bare hunden kan se på himmel, og man roser den helt vildt imens, så kan den måske, få en forståelse for det ikke er noget der er farligt
Det har virket ved de hunde jeg har haft at gøre igemmen tiden..
Men det er nu osse kun store og mellem store hunde jeg har haft, så hvordan de små hunde er, ved jeg ikke, de virker mere pylret synes jeg..

BLOKERET BRUGER
#8 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 12.00)

Hvad med vilde dyr? Fugle? Landmandens dyr? Skal de også dopes nytårsaften?

Come on - det er kun en aften om året, selvfølgelig kan hunde blive forskrækket over bang og brag, men er det ikke at overreagere? Hvad med hunde i 'urolige' familier? Skal de også dopes når *ællingerne sidder og skræpper op når manden kommer hjem fra en druktur? Hvad med familiefesterne hvor stemningern kører på 120db, råben og skrigen? Hvad når ungerne råber og skriger?

Hvis en hund er et nervevrag nytårsaften, så er den det også mange andre gange om året, og har en hund så svage nerver, så er det nok værd at overveje om íkke den er bedre tjent med at blive aflivet.

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 12.12)

Elena Snedker skrev:
Svar til osval:
Hvem siger den bliver mere ligeglad, det tror du, fordi den ikke kan vise sin frygt, men hunden er stadig pisse bange, det er kun for os selv vi gør det, så får vi et falsk billede af at hunden har det fint, men inderst inde er den bange.
Det er så din mening jeg mener det modsatte men spørg da din egen dyrlæge ham burde man jo stole på.

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 12.14)

Svar til Mille T Bentzen:
Der sker sku da ikke noget ved at doppe fido lidt nytårs aften, om ikke andet kan det da værre den får det lidt sjovere.

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

BLOKERET BRUGER
#11 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 12.51)

Svar til osval:

Det tror jeg også mange fido'er kunne trænge til - det må være trist at ligge til pynt i vinduet 24/7.

#12 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 16.16)

Svar til Mille T Bentzen:
Mille du er syg at høre på, fordi en hund er bange for nytår, afliver man den sku ikke, vores hund pisser af skræk nytårs aften, men alle andre dage på året er der intet, du burde måske aflives.

#13 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 16.18)

Svar til osval:
At dope sin hund til nytår og lade den lide uden at den kan vise det, er kun syge mennesker der gør dette, så de kan sige, vores hund er rolig og vi kan feste, det er dyreplageri og disse folk burde ikke havde dyr.

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 16.20)

Svar til Elena Snedker:
Hvis din hund pisser af skræk syntes jeg du skulle snakke med dyrlægen om noget beroligene de har faktisk noget der virker uden du PUMPER den med medicin,ellers syntes jeg ikke du er god ved den.

#15 - Skrevet for ca. 3 år og 12 måneder siden (d. 21. december, 2010 · kl. 16.28)

Svar til osval:
jo, når den ikke er dopet, kan vi se den er bange og dyrlægen siger også at det ikke er godt at dope en hund, da den stadig er meget bange, men kan ikke vise det, så vi holder aldrig nytår her, vi spiller højt musik det har den intet imod og lader den ligge under en dyne, den har før været dopet, men til trods for at den næsten ikke kunne stå op, rystet den over hele kroppen. så det gik vi bort fra for ca 6 år siden.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: