Tråd startet: d.  3. august, 2010 · kl. 08.30
Sidst opdateret: d.  8. august, 2010 · kl. 16.19
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 08.30)

Main coon kat :-)

Hej alle.
Nu håber jeg der er nogle der ude, der kan hjælpe mig med mit spørgsmål!
Jeg har en Main coon, han kat, på omkring 3½ år, og jeg ønsker nåede så endeligt en ny killing.
Jeg købte ham sammen med hans bror, broren blev dog påkørt da han var løbet uden for.
Han er normalt ikke ude, kun når han stikker af :-)
men mit spørgsmål er, er det nogle god idé at anskaffe sig en ny killing, når han er så gammel?
ps. Han er kastreret.

Mvh Maja

#2 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 09.56)

Svar til maja hansen:
Hej Maja

Det er som regel ikke noget problem at sætte en killing og en ældre kat sammen. Man skal bare huske på, at den ældre kat skal have lov til at have fred engang i mellem. Maine Coon plejer ikke at være svære at sætte sammen. Jeg har ihverfald ikke oplevet det.

#3 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 10.12)

Svar til Lisbeth Rosenholm:
Nej det mente jeg heller ikke skulle være noget problem, men min mor er så bange for han begynder at mærke territorium osv. vil du anbefale en han eller hun kat ?

#4 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 11.57)

Hejsa.
Jeg har været så heldig at få 2 Maine Coon af nogen som ikke kunne beholde dem. Jeg havde i forvejen en alm. huskat. De fungere fint sammen, til trods for at huskatten egentlig boede hos os først. De 2 maine coon har ikke haft svært ved at tilpasse sig de nye omgivelser, og alle syntes at have selskab i hinanden. Men et godt råd; Lad "den gamle" få ro når han trænger til det.
Held og lykke.
Mvh Heidi

#5 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 12.03)

okay, men vil der ske noget hvis jeg købte en hellige birma fx, eller skal jeg bare holde mig til maine coon?

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 12.24)

nu stiller jeg et mærkeligt spørgsmål..
jeg har fundet to hellige birma på nettet, hvor den ene er 2½ og den anden 2 år, både en han og hun, tror i at de to katte vil kunne enes med min maine coon han kat ?

#7 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 17.08)

Svar til maja hansen:
Hej Maja

Første spørgsmål : Jeg kan ikke anbefale om det skal være en han eller hun. Når de er neutraliserede er der jo lidt mere "ro" på dem end når de er fertile...

2. spørgsmål: Et råd er, at læse godt om Birmaens temperament. Kender den ikke godt, men kender nogle, der har Birma og de er lidt mere egne. Men temperamentsmæssigt er de ikke som en maine coon.

Du er velkommen til at tage et kig på min hjemmeside - calistocoon.dk. Jeg har en stor killing og får også 2 voksne maine coon'er, der skal have nyt hjem inden længe. Du er velkommen til at skrive på min mail

#8 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 17.11)

mange tak for din besked
jeg har læst om dem. og ham jeg har er også meget egne, men jeg tjekker lige din hjemmeside ud

#9 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 20.47)

Hej Maja Hansen, jeg har selv 4 Main Coon her hjemme sammen med to huskatte, de er ikke alle komme på samme tid, og har aldrig haft noget problem med at de ikke kunne enes, eneste jeg kan sige om dem JEG har er at main coon er nogle utroligt gode og kærlige katte, så tror ikke du får noget problem med at sætte en anden ind til ham du har nu, tvært i mod han vil nok blive glad i længden for ikke at være alene mere... så skynd du dig og finde en ny (familie) til ham, så han har en og snakke med... :-)

#10 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  3. august, 2010 · kl. 21.09)

ja nemlig, har det på helt samme måde, at det er synd han går alene !:-)

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  4. august, 2010 · kl. 16.06)

skriv citat her
Svar til maja hansen:
hej ,man kan sagtens købe en ny kat. Jeg har lige købt en killing og jeg har katte fra 17 uger og op til 5 år der går et par dage hvor de hvæser og sprutter men de skal finde en rangorden så er der ro, Held og lykke

#12 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  5. august, 2010 · kl. 00.11)

Maine Coon trives ikke som alene-kat, siger man, men der selvfølgelig undtagelser Hvis jeg var dig ville jeg da skynde mig, at få fat i en MCO mere. Helst en killing, da det som regel går nemmere med sammenføring med den gamle. Og jeg tror ikke den gamle vil begynde at strinte når han er kastreret : Held og lykke med det

#13 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  5. august, 2010 · kl. 10.34)

Svar til Yvonne Hermansen:
Altså i må ik sige (gamle) kattene i snakker om er 3 år,dvs knap teenager,en kat bliver i dag snildt 25 år,så sig ungkat ik (smiler

#14 - Skrevet for ca. 4 år og 3 måneder siden (d.  7. august, 2010 · kl. 00.15)

Vi købte en killing da vi desværre måtte aflive den ene af vores norske skovkatte :o( Vi syntes at det var synd for den anden, da han tit legede med den anden og søgte dens selskab.. Det gav nogle problemer i starten, hvilket vi vidste kunne vise sig.. Men selv den dag i dag (½år) efter, kan den norske skovkat stadig ikke lide den nye... Han hvæser når hun går forbi og gider hende overhovedet ikke... I starten var han meget stresset, han slapper dog af nu, men hun skal holde sig på afstand... De er begge neutraliseret og han er 4år... Så det er ikke altid det bedste at få en ny killing...

#15 - Skrevet for ca. 4 år og 2 måneder siden (d.  8. august, 2010 · kl. 16.19)

Mange tak for hjælpen alle sammen :-D

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: