• 496.993 annoncer
  • 48.812 nye annoncer
  • 1.252.460 medlemmer
  • 6.794 online
Tråd startet: d.  8. marts, 2013 · kl. 07.21
Sidst opdateret: d. 18. april, 2013 · kl. 09.42
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 2 måneder og 12 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 07.21)

Vanrøgt af heste

Læste lige en artikel om nogle heste der var blevet aflivet fordi deres hove var blevet så lange at de knækkede.

Jeg sidder så og tænker.....Er det en overreaktion at aflive hestene eller kunne hovene være ordnet så de så ordentlig ud igen og hestene kunne gå ordentlig igen?

Hvad siger hestefolkene herinde til det?

Gode svar:

Lena Nørreskov: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 2 måneder og 12 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 08.13)

Svar til sally christensen:
De kan næsten altid rettes op,men det tager tid og koster penge så det kan være der skoen trykker.Har de været ekstrem lange får hesten et helt forkert træk i sener og muskler som kan være uoprettelige.

#3 - Skrevet for ca. 2 måneder og 12 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 08.31)

osval skrev:
De kan næsten altid rettes op,men det tager tid og koster penge så det kan være der skoen trykker.Har de været ekstrem lange får hesten et helt forkert træk i sener og muskler som kan være uoprettelige. :'(

Ja jeg tænkte på om det var penge der blev tænkt på der, for ejer af vanrøgtede heste vil nok helt sikkert ikke betale og hvem skal så have udgiften.

Da kunne man godt have det sådan som de har i USA, hvor der er sponsorer der betaler for sådan noget. Jeg ved ikke om du har set de udsendelser. De kan ses på animal planet.

I USA har de en helt anden tilgang og et andet syn på dyr end vi har her i Danmark.

#4 - Skrevet for ca. 2 måneder og 12 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 11.11)

Er det da ikke bedre at dyrene bare er aflivet, så lider de da i det mindste ikke mere, jeg må ærligt indrømme at jeg simpelthen ikke kan se det slemme i at aflive dyr der ikke har det godt.

#5 - Skrevet for ca. 2 måneder og 12 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 11.22)

Lena Nørreskov skrev:
Er det da ikke bedre at dyrene bare er aflivet, så lider de da i det mindste ikke mere, jeg må ærligt indrømme at jeg simpelthen ikke kan se det slemme i at aflive dyr der ikke har det godt.

Selvfølgelig skal et dyr aflives hvis det lider og er vanrøgtet. Det er heller ikke det der er spørgsmålet her.

Jeg tænker i det her tilfælde på om hovene kunne være ordnet og aflivningerne er en overreaktion på grund af pengespørgsmål/hvem skal betale.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 måneder og 12 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 11.28)

Jeg mener ikke at aflivning er en overreaktion , der er jo ingen der kan garnerer om hestene ville komme til at fungere uden smerter, og det lyder da bestemt som om de led da de blev aflivet , så jeg mener at det da helt bestemt har været det bedste for dyrene

#7 - Skrevet for ca. 2 måneder og 12 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 12.13)

Lena Nørreskov skrev:
Jeg mener ikke at aflivning er en overreaktion , der er jo ingen der kan garnerer om hestene ville komme til at fungere uden smerter, og det lyder da bestemt som om de led da de blev aflivet , så jeg mener at det da helt bestemt har været det bedste for dyrene

En fin og god forklaring på hvorfor aflivning var nødvendig og så kan jeg, som ikke har en dyt forstand på heste, også forstå det.

Jeg anede ikke at en hest kunne få varige smerter at sådan noget.

#8 - Skrevet for ca. 2 måneder og 12 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 12.26)

En hest med så lange hove som du beskriver vil højst sandsynligvis have overstrukket sener det kan sammenlignes lidt med hvis vi kun går i høje hæle

#9 - Skrevet for ca. 2 måneder og 11 dage siden (d.  8. marts, 2013 · kl. 15.21)

I USA er det jo private donationer der driver disse hjælpeorganisationer, jeg er bange for at vi ikke er nok mennesker i dette land der ville støtte et sådant initiativ, Dyrenes beskyttelse driver jo internater men vist kun for mindre dyr som hunde og katte. Man skal så også huske at der i de udsendelser ses masser af dyr i nogle helt håbløse situationer, så grelt er det jo heldigvis ikke ret tit her i landet ( Håber jeg)

NinaE2 Brugeren er offline
3 salg 3 gennemførte G-handel salg
#10 - Skrevet for ca. 2 måneder og 11 dage siden (d.  9. marts, 2013 · kl. 07.35)

Det er en dyrlæge, der har taget beslutningen om aflivning, så man må gå ud fra, at det er den rette løsning.

Der findes allerede organisationer i DK, som tager sig af vanrøgtede heste, så hvis hestene havde en reel chance for et godt liv, så tror jeg da, at de havde fået en chance.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 måneder og 11 dage siden (d.  9. marts, 2013 · kl. 11.05)

hej går ud fra det er om hestene fra ansager du har læst tror altså også det var det eneste rigtige at gøre,for hvem vil betale for deres videre pleje ejeren kunne jo åbenbart ikke overskue det, desværre har han stadig fem heste som de kommer og tjekker op på om de blir passet ordentligt,hvilket jeg tvivler på han får gjort

#12 - Skrevet for ca. 2 måneder og 10 dage siden (d.  9. marts, 2013 · kl. 13.27)

sussidaysi skrev:
:'( Svar til sally christensen:
hej går ud fra det er om hestene fra ansager du har læst tror altså også det var det eneste rigtige at gøre,for hvem vil betale for deres videre pleje ejeren kunne jo åbenbart ikke overskue det, desværre har han stadig fem heste som de kommer og tjekker op på om de blir passet ordentligt,hvilket jeg tvivler på han får gjort

Det var lige netop de heste jeg læste om.

#13 - Skrevet for ca. 2 måneder og 10 dage siden (d.  9. marts, 2013 · kl. 16.18)

ja tænkte jeg nok det er godt nok trist når folk har flere dyr end de kan magte

#14 - Skrevet for ca. 2 måneder og 4 dage siden (d. 15. marts, 2013 · kl. 20.40)

Fru.Andersen5240 skrev:
I USA er det jo private donationer der driver disse hjælpeorganisationer, jeg er bange for at vi ikke er nok mennesker i dette land der ville støtte et sådant initiativ, Dyrenes beskyttelse driver jo internater men vist kun for mindre dyr som hunde og katte. Man skal så også huske at der i de udsendelser ses masser af dyr i nogle helt håbløse situationer, så grelt er det jo heldigvis ikke ret tit her i landet ( Håber jeg) (y)

Du har nok desværre ret i at der ikke ar mange heste internater i Danmark, men ville du alligevel vise at jeg har fundet dette ene internat der kalder sig "Nyt hesteliv" og jeg syntes bestemt at flere skulle tage deres initiativ og rede de stakkels dyr der ikke bliver behandlet ordenligt

Nyt hesteliv: http://www.nyt-hesteliv.dk/index.php?id=9

#15 - Skrevet for ca. 1 måned og 1 dag siden (d. 18. april, 2013 · kl. 09.42)

Både nyt hesteliv og Giv håb tror jeg det hedder, hjælper i det omfang de har mulighed for.
Men selv disse steder kan der blive overfyldt.
Min mening er at en hest ikke bare skal reddes for enhver pris, og så sættet ud på en mark med 50 andre heste, uden noget videre menneskelig kontakt.
Den vil skulle kæmpe for at blive accepteret af de andre i flokken, da den uden tvivl vil være svag. Den vil i værste fald ende som en ondskabsfuld og ikke styrbar hest, der så af sikkerhedsmæssige årsager afligevel bliver aflivet, hvorfor skal den udsættes for endnu et nederlag ??!!

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: