• 496.289 annoncer
  • 48.436 nye annoncer
  • 1.253.399 medlemmer
  • 1.181 online
Tråd startet: d.  7. august, 2012 · kl. 08.57
Sidst opdateret: d. 18. august, 2012 · kl. 15.45
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 9 måneder og 14 dage siden (d.  7. august, 2012 · kl. 08.57)

Undulat kan ikke flyve?

Hej, jeg har en undulat som ikke kan flyve. Jeg fandt den på bunden af volieren for en uges tid siden, og har derefter taget den inden for i et andet bur. Den virker ikke syg, den sidder godt nok og puster sig lidt op, og den siger heller ingen ting, men den ser ikke ud til at have det dårligt. Først troede jeg at den måske havde læggenød, på grund af den er hævet bag i, og har svært ved at komme af med afføring. Så prøvede at skulle dens underliv med lunken vand i 5 min. som jeg ha fået af hvide skulle hjælpe hvis en fugle har læggenød. Der er også den muglighed at ægget er gået i stykker, og har ødelagt dens livmord, men så burde den være død for længst. Den spiser og drikker fint, men den kan stadig ikke flyve, nogen der har et bud på hvad der kan være i vejen med den???
Hilsen Maria

#2 - Skrevet for ca. 9 måneder og 14 dage siden (d.  7. august, 2012 · kl. 09.14)

hvor gammel er den her undulat og har den hele tiden kunnet flyve?

#3 - Skrevet for ca. 9 måneder og 14 dage siden (d.  7. august, 2012 · kl. 10.10)

Ved ikke hvor gammel den er, har overtaget den af en. Det kiunne flyve helt fint før, men lige pludselig kunne den ikke flyve mere. Og den skider rigtig meget, og i meget store mængder...

#4 - Skrevet for ca. 9 måneder og 14 dage siden (d.  7. august, 2012 · kl. 11.36)

jeg ville nok kontakte en dyrlæge så. det er ikke alle der ved noget om fugle så du skal nok undersøge det på nettet. men kunne jo være en virus der smittede de andre

#5 - Skrevet for ca. 9 måneder og 14 dage siden (d.  7. august, 2012 · kl. 12.16)

Svar til mathles:
Ja, tak for svaret.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#6 - Skrevet for ca. 9 måneder og 14 dage siden (d.  7. august, 2012 · kl. 19.17)

Jeg vil nok aflive fuglen,så der ikke kommer smitte til de andre fugle.

#7 - Skrevet for ca. 9 måneder og 13 dage siden (d.  7. august, 2012 · kl. 20.22)

Ja det har jeg også tænkt på, det er jo også synd for en fugl at den ikke kan flyve, det ligger jo til dens natur. Ved du hvordan man afliver den på den bedste måde?

#8 - Skrevet for ca. 9 måneder og 13 dage siden (d.  8. august, 2012 · kl. 13.08)

maria9200 skrev:
Ja det har jeg også tænkt på, det er jo også synd for en fugl at den ikke kan flyve, det ligger jo til dens natur. Ved du hvordan man afliver den på den bedste måde?

lyder lidt voldsomt men tror det hurtigste måde er at brække nakken på den.

#9 - Skrevet for ca. 9 måneder og 4 dage siden (d. 16. august, 2012 · kl. 21.20)

Jeg vil nok starte med at tage den til dyrelæge, og har han konstateret en virus, som kan smitte de andre, så havde jeg fået dyrelægen til at aflive den, eller hvis du vil gøre det billgere, så er den bedste måde nok at brække nakken på den, men jeg synes du skal få den undersøgt først
Held og Lykke

Sandra

#10 - Skrevet for ca. 9 måneder og 3 dage siden (d. 18. august, 2012 · kl. 15.45)

Tak for jeres svar, men det er forsent med dyrelæge nu, den døde for en uge siden:(
Hilsen Maria

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: