• 481.899 annoncer
  • 46.439 nye annoncer
  • 1.264.284 medlemmer
  • 5.255 online
Tråd startet: d.  2. august, 2012 · kl. 23.39
Sidst opdateret: d.  3. august, 2012 · kl. 21.47
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 16 dage siden (d.  2. august, 2012 · kl. 23.39)

Tynd mave hos nykøbt kanin

Hej alle sammen,

jeg har lige i forgårs købt mig en sød lille løvehovedunge på 9 uger og har nu lagt mærke til at den for det første er meget tynd (man kan mærke alle ribben tydeligt) og at den har tynd afføring, hvilket lugter forfærdeligt i hele huset. Den spiser alligevel meget godt endnu, men er ikke særlig nysgerig eller snaksaglig, virker meget rolig. Den har desuden en våd næse eller savler hele tiden, men kan ikke se, hvad det er der gør den våd ved mulen.
Men nu tænkte jeg på, om jeg ikke kunne aflevere kaninen hos ham manden igen og kræve mine penge tilbage? Fordi han lovede mig jo, at kaninen intet fejlede og var sund og rask som beskrevet i annoncen. Er der specielle rettigheder om at man får penge retur hos dyr, man lige har købt, dog ikke har en købsbevis på?
Takker allerede nu for alle jeres svar.
Og jeg må lige sige at jeg i mange år har erfaring med kaniner og ved, hvad de skal spise osv og har ikke omstillet foder hos den. Den fik præscis det samme som hos tidligere ejer, så det er ikke min skyld.

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 16 dage siden (d.  3. august, 2012 · kl. 02.00)

giv den hø masser af hø

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 16 dage siden (d.  3. august, 2012 · kl. 08.33)

jeg har os haft med kaniner at gøre i mange år nu
men giv den hø og det med man kan mærkeribene på den kan man ved de fleste af kaninunger de er jo så små og med meget tynd hud men bare giv den hø og grønt og det med den savler og våd næse ved jeg ikke hvad betyder men tror måske den er forkølet og du kan ikke få pengene tilbage hvis du ikke har nogen beviser på eller kvartering osv så det kan man ikke øv men sådan er det jo

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 16 dage siden (d.  3. august, 2012 · kl. 08.58)

Den er forkølet hvis den er våd under næsen. Den må ikke stå i træk for det kan de ikke tåle. Hold pause med alt salat, mælkebøtter osv.. giv den kun tørfodder.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 16 dage siden (d.  3. august, 2012 · kl. 09.48)

De fleste kaniner bliver lidt våde ved næsen ved flytning af nyt hjem I hver fald af jeg har erfaret ^^ Men hold øje med det ikk bliver ved og få den indtørre snot på indersiden af forpoterne, så tag til dyrlægen med den, da det så nok er snude men sørg for at det er en dyrlæge med viden om gnaver.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 15 dage siden (d.  3. august, 2012 · kl. 17.59)

Savler den??
Måske du skal tjekke dens tænder:-o(

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 15 dage siden (d.  3. august, 2012 · kl. 21.47)

Prøv at henvend dig hos sælger, og se om der er mulighed for at få pengene tilbage, man skal dog nok ikke håbe for meget.
Foderskift kan give dårlig mave, samtidig kan for meget grønt i kosten også give det. Måske er den generelle foder for vådt(for meget grønt)?
De kan også få diarre hvis de ikke spiser nok, eller lignende.
Husk at fjern den våde afføring fra buret og sørg for det ikke sidder fast omkring numsen og ved halen.
Som de andre siger så giv den hø, køb evt det der hedder fiberplex hos en dyrelæge. Det er en tyk pasta man sprøjter ind i munden på kaninen, som gør at afføringen ikke er så våd.

Mht våd ved næsen/munden, kan den muligvis være småforkølet. Det er ikke unormalt når den skifter omgivelser, og formentligt også temperatur det sted den står. Som udgangspunkt går det ofte i sig selv, reagerer hvis du ser slim/snask omkring snuden eller over næseborene. Det lyder dog en del som tandproblemer når den savler. Ofte er det spidse tænder,skæve eller for lange tænder der gør det. Noglegange kan man se det selv, fx ved at fortænderne er meget lange og kan ses når den har lukket mund, at de er knækket næsten helt af, eller skæve. Meget sidder dog bagi munden, hvor vi ikke kan se. Så bliver det ved ville jeg tage den lille fyr til dyrelægen.
Håber den får det bedre

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: