• 496.127 annoncer
  • 47.054 nye annoncer
  • 1.254.669 medlemmer
  • 4.803 online
Tråd startet: d. 30. juli, 2012 · kl. 21.03
Sidst opdateret: d.  1. august, 2012 · kl. 20.20
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 21.03)

Er chinchillaer allergivenlige??

Min storesøster har allergi for skællene fra hundes, kattes, kaniners, marsvins, hamsters, og hestes pels, o.s.v. Så vi har 2 landskildpadder.. Men jeg har lige fra da jeg var lille af, ville have et kæle-dyr. Og skildpadder er jo ikke kæledyr, men hobbydyr. Dem er jeg nu også meget glad for, men jeg vil også gerne have et dyr, som man kan sidde og kæle med
Derfor tænkte jeg på, om vi ikke kan have en chinchilla, hvis den bare står udenfor i garagen? Jeg synes nemlig jeg har læst nogen steder, at der var nogen allergikere, der godt kunne tåle dem... Men hvad mener I? Hvad er jeres erfaringer med chinchillaer og allergi?
Mvh. Maria

#2 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 21.13)

tror ikke man kan tåle dem,
jeg ville prøve en hårlør rotte, kat. hund eller marsvin hvis jeg var hende.

#3 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 21.28)

Okay, tak for svar. Men det er ikke hårene hun ikke kan tåle, det er skællene der er under huden. M.h.t. marsvin skal de jo stadig have hø og halm, som hun heller ikke kan tåle Vi har prøvet at besøge en kennel som havde hunderacen Coton De Tuléar, som skulle siges at være allergivenlig. Men den kunne hun heller ikke tåle, desværre.
Så det er sådan set derfor valget falder på en chinchilla

#4 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 22.16)

Chinchillaer er ikke et kæledyr, og nej de er ikke allergivenlige - det er ingen dyr med pels.

#5 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 22.17)

Desuden skal en chinchilla også have hø, og gå på noget strøelse som alle andre gnavere.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 22.22)

Hun skal ikk vælge chinchillaerne hvis hun ikk kan tåle værken strøelsen eller pels

#7 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 23.09)

Nu er det sådan at det var mig der skulle have en og passe den, og ikke min søster. Og buret skulle desuden stå i garagen og ikke i huset. Og selvfølgelig ville den da få hø og strøelse at gå på

#8 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 23.12)

Og som sagt, er det ikke pelsen på dyrene hun ikke kan tåle, men skællene under huden på dyrene.

#9 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 23.38)

Chinchillaer kan heller ikke tåle at,stå ude
Hvad med en hamster de behøver iikke savsmul, vå og halm men et materiale der ikke støvr kan ikke lige husk hvad det hedder

#10 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 23.43)

vå = hø ups

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#11 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 30. juli, 2012 · kl. 23.49)

Neej, min søster kan heller ikke tåle hamstere synes desuden heller ikke de er såå spændende.. Men tak for forslaget hvis der er andre kæledyr I kender som er bare lidt allergivenlige, så bare sig til! Ps. Jeg tænker selvfølgelig over det inden j eg anskaffer mig et dyr hvis nogen skulle være i tvivl.

#12 - Skrevet for ca. 9 måneder og 25 dage siden (d. 31. juli, 2012 · kl. 00.12)

Chinchillaer er ikke allergivenlige. Det er en skrøne.
Selvom det er skæl hun har et problem med, så kan det sagtens gå hen og blive et problem hos chinchillaer også.
De har godt nok en meget tæt pels, men deres ører er helt pelsløse, og så skal du også lige tænke på, at de tager bad i sand. Det støver, og gør at alt hvad der må være af skæl og fedt fra huden, ender i luften.

Du kan ikke finde et eneste dyr med pels, der er allergiventligt. Det er simpelthen umuligt.
Det kan være nemmere hvis det er pelsen man har et problem med, men der er stadig den risiko, at det udløser allergi over for pelsen, hvis hun allerede har allergi over for hud/skæl.

Ellers er der jo fugle. Mindre fugle som undulater kan man vel godt kalde kæledyr. Hvis man får sådan to fra en god opdrætter, så kan det nemt blive nogle søde og tamme dyr.

Ellers må du jo anskaffe et forvokset akvarie. Du kan få ferskvandsrokker. Ikke rigtige kæledyr, men alligevel meget nysgerrige dyr, der kan være til at røre ved.
Eller saltvand, og så måske en blæksprutte. Ved ikke om de er til at få til saltvandsakvarier, men det er da muligheder

#13 - Skrevet for ca. 9 måneder og 24 dage siden (d. 31. juli, 2012 · kl. 09.02)

Okay. Tusind tak for de gode svar og forslag Det er en meget stor hjælp. Så bliver i hvert fald ikke chinchillaer, desværre... Men jeg finder ud af noget.
Mvh. Maria

#14 - Skrevet for ca. 9 måneder og 24 dage siden (d. 31. juli, 2012 · kl. 23.36)

Jeg synes da at have hørt at en Labradoodle er mere allegivenlig en andre hunde men er ikk sikker Jeg tror det er meget svært at have dyr og findet et dyr når man har allagi overfor skæl men vil da håbe du finder et dyr du gerne vil have og som du søster vil kunne tåle

#15 - Skrevet for ca. 9 måneder og 24 dage siden (d.  1. august, 2012 · kl. 00.05)

Svar til Kagepigen :
Hunde uden underuld kan være bedre hvis man er allergisk over for pels...

Men med en "labradoodle", aner man jo ikke om man får pelsen fra en puddel (der kan have ovennævnte fordel), pelsen fra en lab (der ikke har fordelen) eller en blanding...

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: