Tråd startet: d. 26. juli, 2012 · kl. 14.38
Sidst opdateret: d.  8. januar, 2013 · kl. 22.36
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  Næste >>

BRUGER INAKTIV
#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 14.38)

Hvorfor ?

Hvorfor skal man abselut sælge sine hunde til over 15000 kr .? syntes helt ærligt at man burde tænke på hjem til hunden før pengene men det er der ikke ret mange der gør.
Se dem som sætter en labrador til 7500 kr ? det er sygt.
jeg syntes at hvis man kun tænker på pengene og ikke på at hunden skal have det bedste for max 3000-4000 kr så er man godt nok faldet ned af stolen.
det er ikke fair at man sælger til så mange penge. Det har jo ikke engang kostet sælger så mange penge.
vac og chip for hvalp for flere hvalpe kan man altid få et godt tilbud men ellers koster det 500 kr for 1 vac og 500 kr for chip ?
hvorfor skal man alligevel så af med så mange penge for en HUND! Man burde godt selv at kunne se det. Men det kan de fleste åbenbart ikke.. men alligevel syns jeg i skal tænke over det.

bachs Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.04)

Hvis du tænker paa hvalpe der har tavle, saa skal du tænke paa hvor meget arbejde der ligger i at opdrætte gode hunde, det handler om at forbedre racen, der ligger ogsaa mange flere udgifter i det, da der skal udstilles, jævnlige vaccinationer og sundhedstjeck, mange af avls hundene er hentet hjem fra udlandet, til meget højere priser.
Det handler om at forbedre hundene, man kan alsaa ikke bare smide hvilken som helst han paa, tit og ofte er de ogsaa nød til at købe en parring, da deres han maaske ikke lige passer til den tæve de har, og det kan koste mange penge at faa saadan en parring.

En parring er ikke bare en parring naar man gaar seriøst op i det, det kræver meget arbejde, og gode hunde som passer sammen.

BLOKERET BRUGER
#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.11)

Ps.
Haaber da du har faaet din han tjecket for diverse arvelige race relateret sygdomme som hører til din race, før du tilbyder ham til parring, hvilket kræver attester paa de fra dyrlægen, og de er ikke helt billige.

man skal ikke bare avle paa alt der kan kravle, man skal vægte sundheden højt.

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.12)

Svar til bachs:
alt det der kender jeg godt til og det koster ikke de vilde penge. ! en parring koster 1000 kr. eller mindre
men alt det der du skriver behøver man slet ikke at gøre købere kan selv træne hvalpene eller hundene.
det behøver ikke være sælger der skal det.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.14)

tak bachs for dit indlæg....... til migmig18 det er altså ikke hvilken som helst hund du kan sælge til 15000, hvis du skal have en hund hvor der er nogenlunde sikkerhed for sundheden skal du op i 10000 krs klassen, og der er lagt et rigtigt stort stykke arbejde i forældrene, avlsrestriktionerne siger i mage tilfælde at de skal øjenlyses, tjekkes for HD, patella tror jeg det hedder som mange små hunde lider af, sygdomme i albuer, allergier osv.

Det er sjældent de dyre hunde (tavlehunde) du læser om når folk klager over at nu har de en syg hund med den og den kroniske lidelse, nej det er for det meste hunde der er købt billigt. Jeg kunne aldrig drømme om at købe en hund billigt og har gladeligt betalt 11000 for min for jeg har sikkerhed for at der igen indavl, kroniske sygdomme, og i vores tilfælde for min race Øjensygdomme er i min hunds linier. Jeg tror at de penge i sidste ende er rigtigt godt givet ud.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.16)

Migmig18 skrev:
Svar til bachs:
alt det der kender jeg godt til og det koster ikke de vilde penge. ! en parring koster 1000 kr. eller mindre
men alt det der du skriver behøver man slet ikke at gøre købere kan selv træne hvalpene eller hundene.
det behøver ikke være sælger der skal det.

og det er så derfor der findes så mange syge hunde i dk

BLOKERET BRUGER
#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.28)

Der tager du fejl, der er meget arbejde i det for opdrætters side, de kan ikke bare være ligeglade med hvalpene fra de bliver født til de er 8 uger, de lærer meget paa de førse 8 uger, og bliver de ikke simuleret ordenligt, saa faar man ikke en god hund.

Jo de koster mange penge, og nej en opdrætter tager ikke kun 1000 kr. vi snakker en hvalps pris, og de er i de prisklasser som tavle hunde ligger i, nogle tager ikke saa meget, der maa man saa spørge ind til hvorfor.

Har du bevis paa:
Krypochid atetts
Fontanel
PL status
Bid

Passer han til race standarden?
Er hans sind godt at avle videre paa?
Hjerte fejl?

Hvornaar er han sidst vaccineret?

Hvad mener du din han har at tilbyde?

uden tavle kan man heller ikke se om der er gode eller daarlige linier i, man kan ikke garanere at hunden er ægte, og man ved ikke om de er noget værre skravel de hvalpe der kommer til verden.

BLOKERET BRUGER
#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.28)

Lis3

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.36)

Svar til bachs:
prøv og hør her. ! han er tjekket for alt og min parring koster 500-1000 kr fordi at jeg tænker først og fremmest på min hund frem for penge

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.38)

Svar til bachs:
prøv han er tjekket for alt og han har ingen fejl har jeg papir på og nu snakker vi heller ikke om min hund så fis af

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

BLOKERET BRUGER
#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.40)

Har du attester paa det?
I avl saa er ord ikke nok, men der skal papirer paa bordet, da jeg skulle finde en han til min æve, der forlange jeg at se beviser, hvilket man skal og vil gøre hvis man er seriøs.

Du svarer ikke paa de spørgsmaal jeg gav dig, et almindeligt sundhedstjeck er langt fra godt nok.

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.41)

havd er hans Hd status, han øjenlysning, indavls procent, hvordan ser hans fontanell ud, er han delvis Kryptokid som mange små racer døjer med.?????
jeg har meget mere jeg gerne vil vide men hvis vi nu starter med det her nu.

BLOKERET BRUGER
#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.42)

Migmig18
Dette er et offentligt forum, hvor alle kan og maa deltage, det hjælper ikke noget at blive sur lige saa snart der er nogle som ikke er enige med dig, det er de færreste der vil give dig medhold her.

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.52)

Svar til bachs:
nej der er mange som mener det samme som mig. ! hvorfor vil du blande min hund ind i billedet?

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 26. juli, 2012 · kl. 15.53)

Svar til lis3:
du får ikke og en skid at vide om min hund! da det ikke er ham det her handler om!
men om jer idioter der tager totalt overpris på jeres hunde
stakkels hunde

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: