Tråd startet: d. 24. juli, 2012 · kl. 18.07
Sidst opdateret: d.  2. december, 2012 · kl. 16.48
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 26 dage siden (d. 24. juli, 2012 · kl. 18.07)

El Hegn virke ikke :-(

Hej. Jeg er flyttet på landet og skal have heste gående på sommergræs. men jeg kan ikke få mit elhegn til at virke. skal det have forbindelse hele vejen rundt men strømgiveren eller kan jeg slutte hegnet med en løs ende ? Mvh. jacob

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 26 dage siden (d. 24. juli, 2012 · kl. 18.10)

Svar til jacob damgaard:
Du kan sagtens slutte med "en løs ende".

Men du skal have en god jordforbindelse - jeg gætter på, at det er den du mangler.
Kik på det apparet en gang til - er der ikke noget der er markeret "Jord" ?

Bent- BP Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 26 dage siden (d. 24. juli, 2012 · kl. 18.21)

Svar til jacob damgaard:
Det er rigtig hvad Nil-Troll skriver at jordforbindelsen er vigtig- en tommelfinger regel siger at et jordspyd for hver joel elhegnet afgiver- jordspydet skal være ca. 1 1/2 mtr. lang- det afhænger af hvor fugtig jorden er.

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 26 dage siden (d. 24. juli, 2012 · kl. 21.59)

Jeg ved ikke en skid om el-hegn. men så et afsnit af Bonderøven og han sagde at et el hegn kun virker hvis det står frit, forstået på den måde at du skal fjerne alt græs, ukrudt m.m. så der ikke er noget der berører hegnet andet end det der skal selvfølgelig.

#5 - Skrevet for ca. 9 måneder og 26 dage siden (d. 23. august, 2012 · kl. 18.27)

Svar til Bent- BP:
Du skal da ikke have et jordspyd for hver joule det afgiver. Jeg har selv et på 4.5 joule og det kører på et jordspyd. ganske som landbrugsbutikken anbefaler. Og når det slår så kraftigt skal man ikke bekymre sig om græs som rører hegnet. Det bliver "brændt" af. Min hegn slår med 10000 volt hele vejen rundt og indhegningen er ca. 4 km. lang. Ydermere er det et batterihegn på 12 volt. Så jo. Man kan sagtens have "nemme" hegn.

Og "bonderøven" tager man altså liiige med et gram salt

Mvh
Beffer

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

Bent- BP Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#6 - Skrevet for ca. 9 måneder og 26 dage siden (d. 23. august, 2012 · kl. 21.17)

Svar til BrianFogh:
Hej Brian
Jeg skriver jo også at det er en tommelfinger regel- afhænger af fugtigheden i jorden- det er da kun godt at dit batterihegn virker så godt- hvilket mærke er det?? elefanthegn- Lacmehegn ell??
mvh
Bent

#7 - Skrevet for ca. 9 måneder og 26 dage siden (d. 24. august, 2012 · kl. 16.30)

Svar til Bent- BP:
Hej.
Sorry havde ikke lige læst ordentligt. Min fejl. Havde ikke set "tommelfingeren"

Men her er et link til mit hegn. Så kan du selv læse om det. Jeg kan kun anbefale det. Det var min lokale foder sælger som sagde god for det efter jeg fandt det på nettet.
http://www.weidezaun.info/weidezaun-batteriegeraet-elektrozaun-batteriegera...

Mvh
Brian

#8 - Skrevet for ca. 9 måneder og 19 dage siden (d. 31. august, 2012 · kl. 03.31)

Svar til BrianFogh:
Hvis man ønsker hegnet skal virke optimalt også i tørre perioder kræves et stk. jordspyd for hver Kj. :o)

#9 - Skrevet for ca. 9 måneder og 19 dage siden (d. 31. august, 2012 · kl. 08.29)

Svar til BrianFogh:
Kan godt være, at bonderøven skal tages med et gran salt. Men ikke desto mindre, er det nu rigtigt, det med græs/ukrudt under hegnet. Et par enkelte strå hist og her sker der ikke noget ved, nej. De bliver rigtigt nok brændt over. Men står der en hel urskov op om hegnet, så er der altså ikke strøm hele vejen rundt. Og det lugter pru-hesten med det samme. Vupti! Så er der løsdrift - på den trælse måde :o(

#10 - Skrevet for ca. 9 måneder og 15 dage siden (d.  4. september, 2012 · kl. 17.12)

husk i tørre perioder at give jordspyddet en gang vand.det er i hvert fald nødvendigt på det sandjord hvor jeg bor

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 6 måneder og 22 dage siden (d. 27. november, 2012 · kl. 22.55)

Jeg kan kun tilslutte mig Jesper1650. Du skal dog regne med at et el - hegn ikke virker med " løse " forbindelser. Hvergang du skal forbinde trådene, skal der være fuld 100 % forbindelse. Det er ikke et trådløst netværk ( WIFI ).

#12 - Skrevet for ca. 6 måneder og 17 dage siden (d.  2. december, 2012 · kl. 16.48)

bruger du nylon tråd med strømførende tråde i, kan hegnet ENKELTE steder være brændt over - uden det ses særlig tydeligt ;-(

Jo flere samlinger du laver på dit hegn jo mindre virker det! (?)

Tråden må ikke berører andre ting / græs...

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: