• 496.778 annoncer
  • 45.503 nye annoncer
  • 1.254.449 medlemmer
  • 4.483 online
Tråd startet: d. 20. juli, 2012 · kl. 16.54
Sidst opdateret: d. 26. september, 2012 · kl. 13.30
Antal brugere der overvåger denne tråd: 5

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 16.54)

Restaurant Vejlegården/3f.

Resturant Vejlegården HAR overenskomst med Krifa, men det er åbentbart ikke nok for 3f. De vil tvinge resturanten til at lave overenskomst med dem.

Det er jo helt mafia-metoder 3f bruger. Godt jeg IKKE støtter dem!

Der var engang, hvor arbejderne kæmpede for at få lov til at komme i fagforening, kan det så virkelig passe, at vi i 2012 så skal kæmpe for retten til selv at vælge, hvilken en´det skal være. jeg kunne forstå, hvis det var fordi de IKKE havde nogen overenskomst, men det har de jo!!!!

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/07/20/103251.htm

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 17.00)

Faktisk var der også en gang, hvor garantien for vores demokratiske rettigheder, var en fri og uafhængig presse - altså ytringsfrihed og oplysningsfrihed.
Denne konflikt er udvidet til også at omfatte Vejle Amts Folkeblad - og især 3F & HK's krav om hvem der må annoncere i avisen. Det er uhørt, at læserne ikke længere kan sikres informationer, uden at de har været igennem 3F & HK's censur-apparat.

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 17.10)

Svar til alk1:
Ja og her i landet er der fri fagforenings valg,, Kors i R.... , men heldigvis er der folk der støtter restauranten,, heldigvis for det

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 17.15)

3 F er værre en Castro, Gadaffi og Osama til sammen.

De vil bestemme over frie menneskers valg.

Måske de tosser der støtter sådan en forening skulle rejse til Cuba at bo istedet.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 18.37)

Svar til alk1:
Det er sku pinligt at være medlem af 3f

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 18.47)

Svar til alk1:
Sådan noget gør mig virkelig stiktosset, og minder mig også om Tryg. Jeg var bundet til dem i fem år, før jeg kunne slippe af med dem og var indtil da nødt til at betale for nogle forsikringer, som jeg ikke kunne bruge til noget og heller ikke kunne opsige Nu er det nået så vidt, at ens fagforening kører et censursystem uden at man selv er klar over det.

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 19.09)

Rasmus Ditmer Bdker skrev:
Svar til alk1:

Det er ikke bare 3f, at de blander sig i avisen, vi havde en sted hvor de strekede, hvor de havde tage stole med,
så de kunne sidde, det var der nogle der blev und over , så de blev hentet om natten.

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 19.24)

de er sku ikke for kloge 3f---- ud med sådan en fagforning -- føj -- føj mvh dennis

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 20.07)

Jeg håber, at Vejlegården holder ud.

Sådan nogen som 3F skulle forbydes.
De har sørget for at Vejlegården ikke mere får post..... hvad f...., Post danmark er en statsejet instution. Alle mennesker har krav på at få deres post. Det kan være fatalt ikke at modtage den....... synes det er frygtelig, at 3F har magt over statsejede instutioner.

Vejlegården får ikke hentet affald, det er dog noget af det mest svinske man kan gøre. Det er lovpligtig, vi er tvungen til at betale for affaldsrenoveringen, selv om man ikken bruger den. Det er sundhedsskadelig ikke at komme af med sit affald. Frygtelig at 3F har så stor indflydelse, at de kan stoppe moget, som kan blive sundhedsskadeligt og som man er tvunget til af staten at betale til.

Nu har 3F's indflydelse lagt deres klamme hånd på et privat firma, nemlig Vejle Amts Folkeblad. Skide smart af 3F, aviserne har det jo ikke økonomisk for godt i forvejen. Så er det rigtig godt af dem, at de stopper for en god annonceindtægt.

3F har åbenbart den indstilling, at det er bedre, at firmaer lukker tiul følge med at der kommer endnu flere arbejdsløse. Op i r... med det, bare de får trumpfet deres vilje igennem.

Jeg har været på Vejlegården og spise 3 gange siden 3F startede deres sindsyge konflikt. Jeg kører gerne 25 km for at støtte dem, ved at også andre fra Kolding kører til Vejle og spiser i sedet for at spise her i byen.

Det næste bliver vel, at 3F sørger for at der bliver lukket for el og vand på Vejlegården.

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 20.36)

Rasmus Ditmer Bdker skrev:
Svar til alk1:

Ja, det er mange år siden at jeg meldte mig ud. Det var faktisk pga. en lignende sag.
Det var en systue i Herning-området, hvor ALLE de ansatte var medlem af krifa, men 3f ville tvinge dem til at have overenskomst med dem alligevel. Det endte med at de flyttede hele systuen til Polen. Og så var der så en masse der mistede deres job.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 4 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 21.07)

Synes at de skulle melde sig ud af kristlig og sætte timelønnen ned for de ansatte til 70 måske 50 kr. i timen, så tjener de kassen, der vel fri fagforenings valg, også for arbejdsgivere.

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 3 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 22.55)

kanton0180 skrev:
Synes at de skulle melde sig ud af kristlig og sætte timelønnen ned for de ansatte til 70 måske 50 kr. i timen, så tjener de kassen, der vel fri fagforenings valg, også for arbejdsgivere. x|
Nu er det jo alligevel ikke alle der er ansat med en overenskomst. Jeg har f.eks ikke overenskomst på mit arbejde, og jeg får altså en del mere end 50 eller 70,- i timen. Og jeg får også mere end mindstelønnen i 3f overenskomst. Selvfølgelig skal der da være en overenskomst, men det er der jo også i denne sag. Det er bare ikke med 3f!

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 3 dage siden (d. 21. juli, 2012 · kl. 01.23)

Jeg sidder som peraonalechef, i en virksomhed der hører ind under en branche, hvor absolut størstedelen har overenskomst med 3F.
Hvor kunne jeg dog fortælle mange om mange groteske oplevelser. Det undlader jeg.....

3F er blevet så politiske, at de ikke længere er meniges stemme. De er kun stemme hvis det har politisk fremme. Det er meget langt fra, hvad der var den oprindelige vision, imellem (ikke at forglemme) 2 selvstændige "meniges" fagforeninger.

Hvis jeg var alm. lønmodtager i et job der har overenskomst med 3F, ville jeg aldrig nogensinde sætte min lid til dem. Selvom jeg i kraft af mit job, selvf. er loyal overfor min arbejdsgiver, ville jeg never ever, stå i 3F. De yder kun den fornødne bistand, hvis det er politisk korrekt/fremmende. Jeg har virkelig oplevet det mange gange.
Har siddet til mæglingsmøder og haft direkte ondt af medlemmer....... *På trods af at jeg sad som modstridende part !

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 3 dage siden (d. 21. juli, 2012 · kl. 05.42)

Svar til Charlotte1267:

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 3 dage siden (d. 21. juli, 2012 · kl. 14.32)

Svar til alk1:
Jeg syntes simpelhen det er total under lavmålet-at vi IKKE selv længere må vælge... Kan ikke se hvad 3 skod F skal blande sig i Vejlegårdens overenskomst for,medarbejderne arbejder og var de utilfredsse ville de jo nok finde andet job!! Nej Hvis man ikke danser efter deres pibe så skal man smage deres sure løg suppe... Jeg er selv med i en A-kasse,,dog ikke 3F... Og har set hvad en fagforening kan ved en lille selvstændig virksomhed som ikke vil danse efter deres pibe,det er uhørt!! Man skulle heller støtte op om de små virksomheder der er tilbage her i DK,,det er trods alt dem som gør at der nogle arbejdspladser tilbage... Men nej det eneste fagforeningerne er ude på det er at få lukke alt ned som er selvstændigt,, Så de kan oprette arbejdespladser ,,hvor alle er FÆLLES,, om alt og alle har lige meget... Undskyld men det er sygt!! Ja det er da ikke rart for bistands modtageren at de ikke har lige så meget som den hårdt arbejdende eks. tømmer.. MEn tøømeren har arbejdet for pengen det har bistands modatageren ikke,,Og ja jeg ved godt der er mange grunde til der er nogel som får bistand osv.. og fred være med dette... Det er godt at man kan få hjælp! Men nu ligger landet bare sådan,at i hele menneskes eksistens har der været forskel på hvor meget folk har haft,af feks penge,hus osv.. vi kan ikke alle ha råd til villa,volvo,vovs og sådan er det bare,,æd lorten ,,men de røde vil jo gerne have at vi alle er lige,den går bare ikke,der vil altid være nogen der har mere end andre,om det er penge,eller måske kærlighed... Livet er ikke en dans på roser og bliver det aldrig... hvis man vil nyde må man selv yde,længere er den ikke,og ved godt der er mange som er uenige.. Jeg syntes det er godt at der er så mange som støtter Vejlegården og håber de vinder denne kamp ,men tror desværre ikke de gør i sidste ende for som nogen skrev i tidliger indlæg 3F køre den politiske stil og ja kan hurtig blive enige om deres medtoder er værre end næsten marfia metoder!. for Vejlegården..

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: