Tråd startet: d. 20. juli, 2012 · kl. 01.43
Sidst opdateret: d. 21. juli, 2012 · kl. 11.02
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 2 dage siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 01.43)

"tøj"

var den anden dag inde i byen for at få klippet min bette hund af en veninde
så kommer vi stille og roligt gående og hun havde en lille "jakke" på som sædvanlig for det ikke blev for koldt..
vi kom så forbi tre mænd der sad med deres 2 hunde & så snaksaglig som hun er vil min lille hund da lige hen og sige hej og hun får stille sniget sig derover jo tættere vi kommer på & jeg syntes hunde skal møde andre hunde hvis der ikke sker noget mellem dem osv..
pludselig siger den ene mand til mig at hun ikke må komme hen fordi hun har tøj på og det er usævanligt for de 2 hunde de sad med og de stod og lovrede med halerne og Karla min lille hund ville utrolig gerne snakke.. Og spørg jo så selvf om de vil gøre hende noget for så vil jeg da straks gå over på den anden side af vejen eller en stor bue uden om for det ville jo ikke være godt hvis der skete noget.. & han siger lige ud at de ville ikke gøre hende det mindste overhovedet men det var unormalt for dem at en hund havde tøj på så hun skulle ikke tæt på???

er det kun mig der syntes det lyder sært at de ikke må snak fordi hun har "tøj" på.. nærmest et dækken faktisk..
er det virkelig så unormalt at putte "tøj" på sin hund???

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 08.27)

Svar til mulledin:
Tag dig ikke af det, mange mennesker er en smule sære og trekantede. Gør du blot som du vil, det kommer ikke andre ved.

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 09.24)

jeg har selv en nøgen hund og han har selvf et dækken på når det er køligt og et termo dækken på når det er rigtig koldt.synes at de racer el gl hunde som måske har lidt gigt er det fint at gi dækken på,men ikke tøj,det er synd for hunden at "klæde" den ud,men som jeg læser det er det et dækken som din hund har behov for,så synes da at de opfører sig mærkeligt,min mand har slædehunde og når vi går med nogen af dem må de da godt snakke med en hund selvom den har tøj på,selvom vi ik går ind for"tøj" til hunde

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 09.41)

Jeg har godt nok også dækner med mave varmer på mine gravhunde når det er meget koldt og vådt, de er så tæt på jorden med deres korte ben, så de bliver hurtigt kolde på maven og det svarer jo til at vi selv ville være våde til op under armhulen.
Der er forskel på om man klæder din hund ud, eller man klæder den på.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 10.24)

Jeg kan faktisk hverken se problemet i et dækken eller en decideret trøje...

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 11.25)

Det kan jeg heller ikke...jeg er sikker på min GD'er ville sætte pris på det når det blæser en halv pelikan om vinteren...så bliver vi hjemme...for han fryser let. De folk der har da bare haft *kupella kataris*...måske for mange Ø vitaminer...

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 11.30)

Svar til Hotnugger:
Ak ja, de Ø vitaminer. de er ikke altid lige sunde.

#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 15.11)

Ærlig talt, så ja. Det er meget sært at give hunde tøj på. Men når det nu er sagt, så er det jo nødvenligt for nogen af racerne. Har jo selv købt en malteser, som får en trøje når det bliver koldere.
Men de andre er vel ikke vant til at se hunde i tøj og har nok ikke så meget forstand på hunde. Kunne forstille mig at de ser hunde i tøj som en modedille ligesom Paris Hilton. Altså at det er et tilbehøre og ikke en nødvenlighed.
Men synes det lyder noget snobbet, at hundene ikke måtte hilse på hinanden, fordi din var i "tøj"

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 15.44)

Det kan godt være, at det ikke er unormalt, at putte tøj på sin hund, men det er dælme ikke naturligt. Hvis man han lyst til at lege med tøj i den størrelse, så køb en påklædningsdukke.

At give hunden tøj på, at bekvemmelighedsårsager, altså at hunden ikke fryser er da ok, men at klæde hunde ud, altså i "dagligdagstøj", er både skræmmende og IMO direkte pinligt, med mindre det er "for sjov", som her: https://dl.dropbox.com/u/5710684/Foto/dog-rasta-funny.jpg

PHS

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 15.58)

Svar til mulledin:
Det er der da ikke noget unormalt i, sålænge hunde bare ikke er "klædt ud". Min Beagle har da også både et regnvejrsdækken og et termodækken. Den kan da sagtens hilse på andre hunde iført det. Hundene er da ligeglade. Det har nok været hundeejerne der fandt din hund unormal. Eller ærgelig over de ikke brugte dækken ved hundenes behov for det.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 17.03)

Hun får altid sit dækken på når vi går ud hvis det er køligt i vejret for ellers ryster hun og jeg skal tvinge hende ud..

Hun har da os nogen strik trøjer & andet tøj ligende som hun har til at ligge hvis hun har været i bad eller går inde og ryster
men vil da aldrig klæde hende på fordi det sjovt.. Det fint at hun nyder når vi finder en trøje frem hun lige kan få over og ikke siger noget til at få den på men hvis det er for varmt og jeg finder tøj frem så går hun sin vej og så får hun jo bare ikke noget på (:

Hvis hun skal være fin fordi vi skal noget så får hun en sløjfe i istedet som så ryger ud efter 5 min fordi hun rander og leger og den kommer ikke på igen.. For som sagt er hun en hund og ikke en dukke (:

Men har bare aldrig hørt noget så utroligt dumt at den ikke måtte komme hen fordi hundene fandt det mærkligt og så blive grint af når man går videre
3 voksne mænd burde da have lidt mere at flytte rundt med..

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 17.05)

s:*

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 21.03)

Nu har jeg stor "barske" brugshunde. Om vinteren når det er koldt og de skal ligge i bilen, så har de også "tøj" på. Jeg har både dækken til dem og heldragter med lange ærmer/ben.
Til at begynde med var jeg helt til grin, hvilket jeg var/er ligeglad med. Jeg er glad for mine hunden og kan jeg forebygge gigt mm ved at give dem en heldragt på når de ligger i en kold bil, så er det der som skal til.

Dertil skal også siges, at jeg efterhånden ikke mere er den eneste som giver sin hund dækken på. Efterhånden er der flere som har.

Så pyt med hvad andre siger, du klæder den jo ikke ud for sjov men fordi det er en nødvendighed for din race.

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 21.15)

Pavenhimself skrev:
Det kan godt være, at det ikke er unormalt, at putte tøj på sin hund, men det er dælme ikke naturligt. Hvis man han lyst til at lege med tøj i den størrelse, så køb en påklædningsdukke.

At give hunden tøj på, at bekvemmelighedsårsager, altså at hunden ikke fryser er da ok, men at klæde hunde ud, altså i "dagligdagstøj", er både skræmmende og IMO direkte pinligt, med mindre det er "for sjov", som her: https://dl.dropbox.com/u/5710684/Foto/dog-rasta-funny.jpghvis allle hunde, så så´n ud, vil det være fedt.

PHS

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 1 dag siden (d. 20. juli, 2012 · kl. 21.29)

Svar til steffi74:
Vil aldrig klæde hende ud for sjovt som sagt er det kun på når det koldt så har hun hendes dækken (:
Efter bad har hun en strik trøje så det ikke bliver for koldt (:

Hun har ikke bukser osv til hverdag (:
hun er en hund og bliver behandlet der efter men os efter de behov hun har da det jo er nødvendigt..
men er stadig træls at få smidt sådan en i hovedet (:

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: