• 496.967 annoncer
  • 50.894 nye annoncer
  • 1.253.044 medlemmer
  • 4.679 online
Tråd startet: d. 14. juli, 2012 · kl. 18.52
Sidst opdateret: d. 15. juli, 2012 · kl. 13.16
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 6 dage siden (d. 14. juli, 2012 · kl. 18.52)

Charlie tisser hos naboen!

Jeg er den lykkelige ejer af en lille sort puddelblanding på 1½ år. Han blev kastreret, da han var 8 mdr., og siden har han ikke følt trang til at strinte, når jeg har ham med ude. MEN! Når han (næsten dagligt) er ovre og lege med naboens hund, som er hans bedste ven, har han flere gange tisset på gulvet i stuen, i køkkenet og endda en enkelt gang oppe i deres sofa. Det er især et problem fordi naboens hund ikke er så vild med at være her.
Hvorfor gør han det, og hvordan vænner vi ham af med det???
Mvh EH

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 6 dage siden (d. 14. juli, 2012 · kl. 20.30)

Når Charlie besøger og leger med naboens hund indendørs, skal naboen lukke ham ind gennem havedøren, så han ved, at han kan komme ud af den igen, når han skal tisse. Går han til døren skal han lukkes ud.
Hvis han går og tisser rundt omkring, imens de leger, går det måske så vildt til, at han ikke kan holde sig. Hvis han ligefrem går rundt i huset, snuser og bevidst letter ben, så kan det være dominans, ligesom hunde gerne tisser på gå-ture, hvor andre hunde har lagt deres visitkort. Især hanhunde vil gerne fortælle, "her er jeg".
Men en utrolig venlig og tålmodig nabo du har. Jeg tror alle andre ville lade de to hunde lege sammen i have.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om i begge bor i lejlighed. I så tilfælde, vil jeg anbefale jer at gå tur sammen istedet, og så slippe begge hunde løse et trafiksikkert sted, hvor de kan lege sammen.

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 6 dage siden (d. 15. juli, 2012 · kl. 09.45)

Svar til denise15:
Det er simpelthen en præmie-nabo, jeg har :-). I enhver henseende!
Desværre ser det ud som om, der er tale om bevidst tisseri, og jeg har da også overvejet det med dominansen. Det passer bare dårligt med hans øvrige adfærd, da han er en typisk 'underhund', ikke bare overfor 'kammaraten' men overfor alle de hunde, vi møder.
Vi bor begge i hus, lige overfor hinanden, så det handler ofte om, at hundene står ved lågerne og 'plager' om at få lov at lege sammen.

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 6 dage siden (d. 15. juli, 2012 · kl. 13.16)

Din hund er nu ved at være kønsmoden, så det er bok grunden til at han går og tisser hos naboen.
At han er en "underhund" over fro alle andre hunde og at han er kastreret har ingen betydning.

Han tisser hos naboen for at afmærke "hans teritorium".

Få naboen til at lade være med at lukke ham ind. Hundene behøver jo ikke at lege inde i huset, de kan fint nøjes med at lege i haven.

Jeg kan så ikke se, hvorfor du har fået din hund kastreret.
I de allerfleste tilfælde hjælper kastreringen ikke på noget som helst. Og at kastrere forebyggende er at kaste gode penge ud af vinduet.
Når hunden viser problemer, som evt. en kastration kunne hjælpe på, så kan man i første omgang prøve med en kemisk kastrering - det er kun en sprøjte - hjælper den kemiske kastrering ikke, så vil det hellere ikke hjælpe at kastrere hunden rent fysisk.

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: