LÆS DET HELE SÅ I IKKE STILLER SPØRGSMÅL DER ER SVARET PÅ HER.
Hej.
Da jeg ikke havde meget held på hestegalleri med emnet vil jeg nu prøve her pga for meget hakkeri på min udregning til opstaldning foder mm.
Jeg har i laaang tid gerne ville have haft hest, faktisk siden jeg var omkring de 7 år gammel præcis et år efter jeg starrtede til ridning.
Og nu tænker i sikkert. ÅH NEJ endnu en lille pige. Men nej, jeg er snart 15 år og somsagt redet sinden jeg var 6. dvs snart 9 år. Så jeg er i følge mig selv rigtig rutineret. jeg har stadig ting at lære. men jeg ved det meste og kan ride de fleste heste. Men nok om det.
I øjeblikket har jeg en halvpart som jeg er ude ved 3-5 gange om ugen jeg elsker hende og det er den hest jeg vil have ingen andre. Men mor ved jeg er glad for hende og hun siger hele tiden til mig at jeg skal være glad for det jeg har. Men hun er tilsalg og min mor forstår tydeligvis ikke hvad hun betyder for mig, og at jeg er glad for det jeg har og det er det jeg ikke vil miste..
Vi rejser næsten aldrig, vi har pengene til det, jeg har fundet hesten. Jeg har forslået at jeg betaler hesten med mine børnepenge. men stadig nej. Jeg har forslået jeg selv vil tjene op til hende og betale det hun koster hver måned men stadig nej.
Jeg har prøvet alt, jeg plagede da jeg var mindre. Men en dag troede jeg skulle være min lykkedag. Der havde været et eller anden "Hvis der ingen der vil have denne hest gratis skal den aflives" Og hende der ejer min part skrev til min mor. Jeg kunne næsten gætte mig til det da hun spurgte om hendes nummer. Men selfølgelig var det fake. Jeg låste min mors beskeder i al hemmelihed og hun var ikk afvisende over for det. Jeg skrev til hende som ejer det at det var fake da jeg fandt ud af det. 3 min efter tikkede en besked ind på min mors mobil jeg lagde den i stuen der hvor jeg havde taget den. Jeg kunne høre min mor kom traskende over til den og tjekke den. hun stod stille og gik men tunge skidt væk fra den som om hun faktisk godt viller have givet mig denne hest.
Jeg gik igen over og tog mobilen og læste " Undsyld hesten var fake. Men jeg kan tilbyde jer Athene(min part) at sætte hende ned fra x antal kroner jeg ikke kan huske det var ret højt, til 12000." Men min mor havde takket nej. Jeg blev så ked af det. mit hjerte var bare synderknust. Det var i marts der omkring jeg håbede så inderligt at få en hest til min konfirmation. Men nej..
Jeg føler mig magtesløs, for jeg vil bare have hende kun hende i sidste ende. I vil sikkert sige du kan få en ny part. eller der er en grund til din mor siger nej. Men det er der ikke. Jeg mener det. det er der ikke. Selv om jeg skal på gym næste år VED jeg jeg kan finde tiden, selv om mange siger det er umuligt har det noget med vilje at gøre. Jeg gider ikke gå til fester det kan være det kommer men heste fylder meget mere.
Og så den udregning som alle hakkede ned på.
400 kr pr måned opstaldning (DET ER SÅ BILLIGT JO)
400 kr mad pr måned (JO HØET ER MEGA BILLIGT HOS OS)
Smed: 600 kr hver 6 uge
Dyrelægeregninger(Sætter bare penge ind på en konto til store regninger 400 måneden
forsikring: 1400 året.
Har i ikke nogle gode råd? for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre til at få dem overtalt.
Jeg har overvejet at finde et føl til de 5 tusind. Min mor snakkede om at hvis hun skulle have hest skulle hun kende det fra de var helt lille.
Gul og Gratis