• 498.869 annoncer
  • 43.508 nye annoncer
  • 1.252.145 medlemmer
  • 5.207 online
Tråd startet: d.  9. juli, 2012 · kl. 14.09
Sidst opdateret: d. 15. juli, 2012 · kl. 20.50
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 14.09)

Killinger :)

Jeg bliver så irriteret hver eneste sommer. Hvorfor er det så svært at forstå at der er en lovgivning om at man ikke sælger/køber killinger før DE er 12 UGER ; Uanset om missemor/ ejer er træt af dem. Hvis det er så træls at skulle beholde Dem De sidste4 uger skulle man overveje hvorfor man har en fertil hunkat til at rende udenfor.

Nr. 1025 af 29. oktober 2009
Justitsministeriet
Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger
I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:

§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.

§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.

§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.

Gode svar:

Black71: Læs svar
wwiint: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 15.33)

Svar til Royal 2005:
Hej. Vi er et par stk. herinde som er så 100% enige med dig, og for ca en md. siden indsatte jeg nøjagtige samme kopi af loven herind. Men der er dersværre et par stk. som anser loven for værende dyrefjensk og deres eget gøren og laden med de stakkels små som langt bedre. Det vil du nok erfare.

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 16.09)

Hej jeg bliver bare så sur, på killingernes vegne. Jeg har selv haft kat der har hatf killinger og jeg ved at hunkatten ikke gider killingerne til sidst, men jeg ved også hvor meget det betyder i det lange løb for kattene at De får lov til at fåDe sidste uger sammen med deres mor.
Jeg har bare gjort det til min mission i år at hver gang jeg ser en annonce med killinger under 12 uger så får De lagt lovteksten på så alle kan se den. Jeg er mere eller mindre blevet smidt ud af en gruppe på fb. fordi jeg gjorde opmærksom på at 12 ugers reglen så mine skuldere er brede
Det er dejligt at der er andre der deler loven

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 16.12)

Svar til ROYAL 2005
Citat -"Hvis det er så træls at skulle beholde Dem De sidste 4 uger skulle man overveje hvorfor man har en fertil hunkat til at rende udenfor." -
Jeg er, som en anden person herinde skriver - "nystartet opdrætter af tavlekatte"- MEN jeg har knap 60 års erfaring med huskatte, og jeg har fulgt med i fra man i mine unge dage købte 30 landæg og fik en killing gratis med oven i købet fra landmanden af.
Mange forældere sagde ja for fredens skyld, og gik så ikke vidre op i det, rester fra bordet og måske noget billigt kattemad fra lokalbrugsen og så kunne den ellers bare passe sig selv når børnene blev træt af den.
Dette er grunden til at der er over 650 000 hjemløse katte i dagens DK, og grunden til at jeg og andre anbefaler et totalt stop af planlagte/egoistiske parringer og hus/blandingskatte i en årrække. Dette for kattenes eget bedste så de igen kan regnes/omtales som kæledyr og ikke som nu , skadedyr, med følgende mishandling.
Dette har jeg skrevet om til hudløshed og hver gang er det af visse personer som lader deres ÅHH så smukke kat få det ene kuld langhårede killinger til ofte 2500 kr. uden vacc. sundhedsbog eller neutraliseren, samtidigt med at de beskyder os for pengegriskhed. Flere begrunder deres ret til at overproducere killinger med at de har allerede afsat alle killingerne, alligevel ser vi i tusindevis af annoncer med køb min killing nu ellers ........ De brokker sig også over at gode opdrættere af tavlekatte, ikke vil sælge fertile kælekatte til dem, hvilket vi jo også har læst flere gode grunde til.
Dette er en kort version af de her på siden løbende tråde på det sidste.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 16.13)

Svar til Royal 2005:
Velkommen i klubben.

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 16.25)

Svar til Royal 2005:
Jeg vil lige som wwiint ønske dig velkommen i klubben.
Desværre er det du har gang i en håbløs kamp.
Flere brugere af G&G mener virkelig, at det er dyrplageri at beholde killingerne til de er gamle nok. Det samme gælder neutralisering af katte.
Men des flere der er til at formidle budskabet, des flere bliver der forhåbentlig, som også forstår det og tager ansvar.

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 16.32)

Svar til nibbe:
Ser et svagt lys forude, klubben vokser, så en dag lykkedes det vel, - X X X finger. (har lige sendt en Pb til dig ang. mine nye missedrenge)

#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 16.32)

Jeg har selv 2 drenge begge uden tavle og begge har været en tur forbi Dr. dyr og fået ordnet det der skal ordnes så De ikke bringer deres gener videre. Vi bor i en by hvor der er er stort problem med hjemløse katte desværre, men dyrens beskyttelse og kattens værn prøver så godt De har mulighed for det at hjælpe os der brænder for De stakkels kræ.
Min ene kat er en perser/skov kryds vi overtog da han var 5 måneder gammel hvor han han levede som staldkat, han mistede sin mor 5 uger gammel til en bil og blev sat over til en ammekat der ikke vile acceptere ham, min ene datters veninde kom på daværende tidspunkt i stalden og min datter tabte totalt sit hjerte til ham og efter mange og lang tids overtalelse flyttede han hjem til os. Han bærer stort præg af at han ikke fik De sidste uger sammen med sin mor ;(
Den anden er en tilløber en dejlig vamset Hellig Birma dreng som har besluttet at han vil bo ved os og hans ejere er efterlyst, men han har boet mere eller mindre ved os i halvandet år nu.
Aftalen var ellers at næste gang at vi skulle have kat skulle det være en inernatkat for der er så mange stakler derude.
Jeg syntes at I avler gør et fantatisk stykke arbejde

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 16.51)

Det er måske en håbløs kamp, men i mine øjne er det en sejr hvis man "Bare" får omvendt en engang imellem. Hver gang der er kat der kommeren tur forbi Dr. dyr eller en kuld killinger der får lov til at blive ved deres mor til De er gamle nok :)Hvor der er tro er der håb

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 8 dage siden (d. 10. juli, 2012 · kl. 18.23)

Jeg har måtte ligge ører til mange dårlige undskyldninger gennem tiden. Mange mener blandt andet ikke, at killingen bliver præget nok på mennesker, hvis den får lov til at blive, til den er 12 uger gammel. De glemmer blot en helt basal ting. Killinger bliver mest præget på mennesker i alderen fra 3-7 uger. Så at de får den med 8 uger ændrer intet, andet end de risikerer at få en voksen kat med adfærdsforstyrrelser, når der er gået nogle år.

Men nogen er heldigvis blevet omvendt gennem tid, så helt forgæves er kampen ikke.

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

Sukli Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 8 dage siden (d. 11. juli, 2012 · kl. 02.36)

Lige oplevet en killing komme hjemmefra på 8 uger.... Jeg forklarede, fortalte - dog uden held, hvilke konsekvenser det muligvis ku få, men vigtigst af alt, at killingen - ikke er klar, hverken mentalt eller fysisk til at forlade mor og evt søskende....

Det var som at tale for lukkede døre.....

Dette på trods af at jeg oplyste, det var ulovligt

Blir bare så HARM.....

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 8 dage siden (d. 11. juli, 2012 · kl. 08.50)

Jeg gør ihvertfald opmærksom hvor jeg kan komme til det og er efterhånden "blacklistet" adskillige steder bla. nogle grupper på facebook. Hvor der er nogen der mener at det skal jeg ikke blande mig i. Det skal jeg og jeg gør det for killingen der ikke bliver hørt.
Det er dejligt at jeg ikke er den eneste og jeg ved at der er mange der ikkebortgiver)/sælger deres killinger før De er 12 uger og De skal have stor ros.

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 8 dage siden (d. 11. juli, 2012 · kl. 10.33)

Nej, da......6 uger er da gammel nok............

Kunne ikke lade være.
Der er simpelthen for meget enighed, her i denne tråd.Det plejer der ALDRIG, at være her på "dyretrådene". Så er det jo slet ikke sjovt at læse tråden.

Obs. Ironi kan forekomme.

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 8 dage siden (d. 11. juli, 2012 · kl. 12.54)

Til alle os enige missemennesker at få disse killingemishandlere som sælger dem når de kun er 8 uger til at indse, at det de gør er en ulovlig mishandling, det er en kamp op ad bakke. For dem tæller ussel mammon mere. Mine tanker er at det måske er lidt nemmere at nå køberen ved at fortælle dem at det de gør er en strafbar KRIMINEL handling, og det er jo heldigvis de færeste der vil gøre sig selv kriminel. De fleste vil så vælge en anden killing eller vente de 4 uger mere.
Samtidig vil jeg opfordrer folk til at støtte vores internater private som Kattens værn, så de økonomisk får bedre råd til at hjælpe vores nødstedte katte.
svar til Alk 1. ja på dette område er vi heldigvis enige, der er bedre chancer for "ballade" hvis det var m/u stamtavle

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 8 dage siden (d. 11. juli, 2012 · kl. 13.27)

Jamen det er jo næsten ikke nødvendigt at minde avlere om alder på killinger:) Jeg syntes generelt at det mest er alm. huskatte der er problemet. Jeg ved godt hvorfor Jeg støtter kattens værn og dyrens beskyttelse, og det er meningen at vores næste kat skal være fra et internat. For i sidste ende er prisen den samme om man tager en internat kat der er tjekket af Dr. dyr og ordnet eller man tager en killing og skal hele turen igennem.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: