• 496.903 annoncer
  • 50.469 nye annoncer
  • 1.253.064 medlemmer
  • 5.027 online
Tråd startet: d.  8. juli, 2012 · kl. 22.11
Sidst opdateret: d. 21. juli, 2012 · kl. 00.24
Antal brugere der overvåger denne tråd: 3

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 22.11)

Hjælp til købelove med hunde

Jeg fik købt en malteser hos en "opdrætter". Da jeg kom hjem med min nye hvalp, opdagede jeg at hun havde et meget stort overbid.
Jeg fik snakket med opdrætteren ugen efter om lørdagen, da dyrlægen først havde tid om fredagen (ville ønske at det var noget før)
Jeg ville gerne give hvalpen retur og få pengene tilbage. Men det sagde opdrætteren at det først var muligt denne søndag.
Jeg synes at det var længe at vente. Man knytter sig til sådan en lille en.
Hvalpen havde så et uheld, hvor hun kom til skade, men har det fint nu. Det fik jeg også fortalt til opdrætteren, men nu vil hun ikke have den tilbage. Fint med mig, da jeg alligvel havde tænkt mig at beholde hende. (Er faldet helt for hende )
Men er det ikke rigtig, at jeg så skal have godtgørelse på halvdelen eller deromkring?. Kunne læse mig frem til på en side fra en kennel, hvor de havde skrevet om det.
Opdrætteren bliver nu ved med at ombestemme sig og vil nu alligevel gerne have hende tilbage. Men det vil jeg ikke gå med til, da jeg ved at hun ikke får det godt der. Især fordi opdrætteren er fuldstændig ligeglad med hendes overbid, og sådan kan den stakkels hund ikke leve.
Kan jeg nu forlange at hun give mig nogle penge tilbage, og hvis jeg kan, hvem går jeg til? (politiet eller hvem???)

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 22.28)

Hvis hunden er en DKK hund, kontakter du bare klubben !

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 22.37)

Fortsættelse af tråden: Åndsvage mig har lavet et--------- v/henrikg1331

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 22.55)

Svar til denise15:
Bland dig uden om, hvis du ikke har noget godt at skrive.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 22.56)

Svar til Lars58:
Den er desværre uden stambog.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 23.16)

Jeg kan altså ikke se at denise15 har skrevet noget dårligt i denne tråd...!!

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 23.22)

Efter købeloven er en hund, det samme som en hvilken som helst anden vare. Så du kan forlange at sælgeren, enten udbedre fejlen, i dette tilfælde overbidet, eller at sælger tager varen retur. Det er sælgerens eget valg, om han/hun vil gøre det ene eller det andet. Det vil sige, at hvis du ikke vil sende hunden retur til sælger, er der ikke rigtig noget at gøre, andet end at du selv må betale for at få overbidet rettet. Loven tager desværre ikke hensyn til, at det er et levende dyr der handles med. Så hvis du kan få lavet et kompromis med sælgeren, er det nok det der kommer det bedste resultat ud af.

#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 23.51)

SisseB skrev:
Jeg kan altså ikke se at denise15 har skrevet noget dårligt i denne tråd...!!

Hun har bare kørt på mig i en anden tråd, som jeg har skrevet. Så jeg forventer ikke andet fra hende, end at skrive dårligt om mig og mine valg.
Fint at hun kom med råd, men derfra at blive sur, hvis jeg gjorde noget andet, er ikke noget jeg gider.

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 23.52)

Svar til alk1:
Hvis hun hverken vil tage hvalpen retur (som jeg ikke ønsker) eller give mig nogle penge, hvem skal jeg så kontakte?

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  8. juli, 2012 · kl. 23.59)

Men du skriver jo også at hun gerne vil tage hunden tilbage.
Hvis hun ikke vil det alligevel, så kan du kontakte forbrugerrådet. De kan måske hjælpe dig, men jeg er ikke sikker, hvis det ikke er en registreret opdrætter. Købeloven gælder ikke for private. Kun for virksomheder. Hvis det er en handel mellem private, skal du gå rettens vej. Og det kan jo nok ikke betale sig.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 00.03)

Se om du ikke kan lave en aftale med opdrætteren. Købeloven gælder godt nok (og dog), men den eneste måde, at klare sagen på hvis i 2 ikke kan finde ud af det, er ved at gå i retten. Og det koster nemt 15-25.000,- Og den regning står du selv med, hvis du ikke vinder. Og har i intet på papir, så vinder du 99% sikkert ikke - jaaaa en mundtlig aftale er bindende, meeennnn aldrig noget du vinder med i retten.

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 00.04)

Svar til alk1:
Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke.

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 00.09)

tja, det er vel også næsten det samme. Man er i hvertfald væsentligt dårligere stillet, hvis man har handlet privat. Så er der kun rettens vej, og som du siger er det meget dyrt.

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 00.16)

Se evt. linket her. Husk at afmærke hele linket for at se det

http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/handel-mellem-private

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 12 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 08.49)

Svar til henrikg1331:
Du har købt en hund (med overbid) og den er du glad for, hvor stort er problemet så, den havde jo det overbid da du købte den, en hund med overbid er måske ikke den smukkeste i flokken, men i dit tilfælde en dejlig og charmerende dejlig vovse, som du er kommet til at holde af, så hvad er i grunden problemet, du har selv valgt den og vel sagtens på grund af den charmende udstråling,så dog fremad og tænk på alle de dejlige stunder du vil få sammen med din hund.
Jeg ved ikke hvad du har givet for din nyindkøbte hund, men jeg gætter på at både du og sælger var tilfreds med handlen, ellers havde du vel ikke taget hunden med hjem, så jeg vil tro at prisen har været velovervejet og fuld i overensstemmelse mellem både dig og sælger, hvorfor så forsøge at sende hunde retur, da det ikke er muligt, så og få en del af købsbeløbet retur, det lyder mest som om du er bleve rigtig glad for din nye ven, men bare lige vil prøve om du kunne sparre lidt mønt.
PS. jeg kender hverken sælger eller køber.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: