• 499.525 annoncer
  • 47.103 nye annoncer
  • 1.254.090 medlemmer
  • 5.252 online
Tråd startet: d.  5. juli, 2012 · kl. 12.25
Sidst opdateret: d. 14. juli, 2012 · kl. 16.37
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 12.25)

Hest solgt men leveret tilbage

Suk... Jeg havde solgt min 3 årig hingst til en dame som min kæreste sagde god for på den måde at hun ved noget og heste og har haft nogle stykker. Hun så et billed af ham og ville ha ham hurtigst muligt. Prisen var meget lav, 3000 incl levering.
Hun fik ham leveret, og 5 dage efter ville hun ikke ha ham alligevel da hun syntes han er tynd, som hun også konstaterede da hun så billeder af han. Jeg henviste til at hun havde tilsidesat sin pligt/ret til at komme og se ham og derfor frafalder hun sin "returret".
Men så kom hun med ham alligevel. Kan jeg gøre noget i den sag? Knus Hanne

Gode svar:

ibjensen7: Læs svar
taheri75: Læs svar
Tittimis: Læs svar
denise15: Læs svar
alk1: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 12.35)

Der er ikke noget at gøre.. Hvorfor vil man absolut have sin hest hen til et menneske der ikke ønsker ham alligevel.
Vær glad for hun ikke solgte ham videre og at du nu har ham igen, og måske finde et godt og blivende hjem til ham med mennesker der virkelig gider ham og vil holde af ham

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 12.39)

Tja, hvis du ikke har skrevet i en kontrakt at det er med returret, har du ikke pligt til at give hende pengene tilbage. Hesten er dog så stadig hendes, også selv om den nu står hos dig. Spørgsmålet er jo så, om du har lyst til at sælge din hest til hende. Hun er nok næppe den rette for din hest. Så hvis jeg var dig, ville jeg nok tilbyde hende evt. 2000,- for at tage hesten tilbage. Og så kan du jo finde en ny og bedre ejer til ham. Held og lykke.

ibjensen7 Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 12.41)

Svar til ennah1:
Du skal ikke overveje forhandling til det problematiske hjem, hvor han ikke er velkommen; men tage det som et vink med en vognstang, og afbryde al kontakt til de mennesker. Brug den dårlige erfaring som en god ballast, i din søgen efter et nyt godt hjem til ham . Stort vrinsk herfra. Vh. Ib.

BRUGER INAKTIV
#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 12.58)

Der må være nogle papirer på hesten, pas, etc.
Hvem har dem ?
- og så er det ikke sikkert historien er slut, bare fordi hesten er returneret.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 12.58)

jeg kan oplyse at hesten var utrolig mager og fyldt med orm, dyrlægen mente den var ødelagt af orm. og det var kun det synlige. dyrlægen mente du har tilbage holdt oplysninger om den. så hun var fuldt ud i sin ret til at tilbage levere den. og på billede af den kan man ikke se den er så mager. Det skal oplyses at flere af dine heste ikke er passet forsvarligt. Få det i orden inden du sælger nogen, eller oplyse dine køber om dette.

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 13.31)

Dyrlægetjekker man ikke en hest inden man køber den, hvis der ikke forelægger noget papir på dyrlægetjek i forvejen? Og kører man i det mindste ikke ud og ser hesten inden ma køber? Med mindre den blot skal bruges til slagtning er det jo en fin måde at købe hest på... Har du fået en rapport over det dyrlægen har fremlagt overfor køber? Foreligger der ingen kontrakt have jeg valgt at beholde pengene ved tilbagelevering fra køber, for det er uansvarligt at købe et hest ubeset... Selvfølgelig skal stand være iorden, men når vi snakker levende dyr er det ikk noget man bare kører ud og "smider af"... Havde aldrig nogensinde kunnet få mig selv til at hverken sælge eller købe et dyr på den måde! Vil mene begge er lige gode om dette... Så ingen medlidenhed til andre end hesten...

#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.35)

Svar til Louise Liedtke:

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.39)

Syntes godt nok det er tåbeligt at købe en hest ud fra et billede. Hvis hun har gjort det, så skal hun ikke have nogle penge tilbage. Jeg tænker hun bare har ladet ham bedække en af sine hoppper, og så kan du få ham igen. Når det så er sagt: Hvordan i alverden kan du få dig selv til at sælge til en, der siger hun vil have ham hurtigst muligt, ud fra et billede? Undskyld mig, men det virker meget overilet. Med mindre du altså er hestehandler og lever af det, så er det altså ikke sådan man behandler sine heste.

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.54)

Jeg synes at du skulle tage hesten tilbage, og give den et bedre hjem, hvor den kan blive boende. Det er simpelhen ikke en seriøs køber, og hesten vil nok ikke have det godt der.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 15.23)

Jeg ville aldrig sætte min hest til salg hvis den ikke var pæn fodre stand eller lige havde fået smed og var tjekket af dyrelægen.. For så ved man at det hele er iorden fra ens egne side af inden den bliver solgt... Jeg ville dog heller aldrig sælge en hest til en der ikke kom for at se den,og jeg ville også selv ha mødt køberen personligt,ved godt man ikke kan aflæse præcis hvordan folk er,men man kan danne sig et indtryk.. Jeg ville lade handlen gåtilbage og få det på skrift,for så kan der ikke komme flere overraskelser... Så ville jeg få hesten i god fodre stand og hvad der evt.ellers skulle til også sælge den igen,og sørger for at kontraken var iorden osv.. Hvis det er et økonomisk spørgsmål for dit vedkommen,så ville jeg slagte hesten og få de penge der evt. kom ud af det.. Det er den nemme løsning... Det er irriterende for dig,ja ,men det er hesten der er kasteboldt her...

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 17.36)

annette andersen skrev:
jeg kan oplyse at hesten var utrolig mager og fyldt med orm, dyrlægen mente den var ødelagt af orm. og det var kun det synlige. dyrlægen mente du har tilbage holdt oplysninger om den. så hun var fuldt ud i sin ret til at tilbage levere den. og på billede af den kan man ikke se den er så mager. Det skal oplyses at flere af dine heste ikke er passet forsvarligt. Få det i orden inden du sælger nogen, eller oplyse dine køber om dette.
For det første.... , hvis man køber noget ubeset, så fanger bordet.Medmindre der er lavet en skriftlig aftale om evt. returret eller sælgeren bevist har prøvet på at snyde køberen. Hvis det er dette, der er tilfældet her, er det retten der skal afgøre det. Man kan ikke bare levere hesten tilbage, og så regne med at få sine penge tilbage, hvis sælgeren ikke mener det er det der er forgået. For det andet.....er det da meget useriøst at købe en hest man ikke har set.

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 17.56)

hesten var ikke købt endnu. og den stod i sælgers navn. da det er venner i mellem så stoler man vel på hinanden, og ikke snyde

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 18.22)

Stakkels uønskede hest. Den (be)handles ligeså dårligt og uden følelser for den er et levende dyr, som mange hunde, der fødes, sælges og hjemskiftes ofte mere end een gnag, som en "brugt ting" man bare ikke gider bruge tid og penge på mere.
SKAM JER. I der behandler jeres dyr så dårligt.

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 18 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 18.23)

Jeg ville da aldrig sælge et af mine dyr til en person, som ikke havde været og se på dyret.
Jeg ville da kræve, at køber kom og så hesten først.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: