• 496.661 annoncer
  • 48.962 nye annoncer
  • 1.252.489 medlemmer
  • 479 online
Tråd startet: d.  5. juli, 2012 · kl. 08.49
Sidst opdateret: d.  7. juli, 2012 · kl. 11.51
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 08.49)

naboer og katte

jeg bor i et rækkehus kvarter hvor vi er mange der har katte og nogle af os har også hund.. det er et boligforeningsområde,, hvor der er "regler" om at katte skal holdes på egen grund,, ok men det er jo ikke så let og ja jeg er en af de mange "syndere" her der har en udekat som går rundt i hele området,, og kan godt forstå at nogle ikke kan lide katte og synes at det er ok hvis naboerne sprøjter f.eks vand efter dem,,,, men puha nogle har sat søm på toppen af deres plankeværk hele vejen rundt og er temmelig overbevist om at det var et af de slags søm min kat sad fast i for nogle dage siden og rev sin pote op
jeg ved godt at jeg nu også vil få kritik og få at vide at det er mig der jo ikke følger reglerne,, men jeg mener også at den slags søm er direkte ondskabsfuldt da det jo ikke kun er min kat der kommer der men også katte fra villakvarteret ved siden af osv... hvad mener i om den slags..
jeg er ellers en person der virkelig prøver at respektere alle,,har altid min hund i snor,samler op efter den osv osv,, men jo jeg kan som så mange andre ikke holde min kat på egen grund....

Gode svar:

Molly22: Læs svar
Tittimis: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 08.55)

Jeg synes det er helt okay...så længe katteejere er ligeglad med at passe på deres kat, så kan jeg ikke se grund til at andre skal.....man sætter jo også stålpigge op, diverse steder for at duerne ikke skal sidde og skide,fordi deres afføring ætser alt det kommer i nærheden af.
Hvad er det der gør, at du ikke vil passe på din kat, og sørge for at den ikke kommer i sådanne situationer, hos folk der er trætte af at have dem rendende som "skadedyr"...??

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 09.00)

Det er jo også begrænset hvor længe man gider at stå og sprøjte vand, efter andres husdyr og ærligt mener jeg ikke at det kan være andres opgave at skræmme andre folks løse dyr væk...det er dyreholderens opgave, at holde deres dyr væk fra andre og passe på, at de ikke kommer i uhåndterbare situationer.
Jeg gad ikke og sidde hele sommeren, og jage fremmede katte væk fra min grund, for at kunne sidde i min have uden kattetis-lugt i næsen og kattelort på haveredskaberne...

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 09.07)

Og nej...det er ikke let,men det er et ansvar der følger med det at holde husdyr. Så kan du jo så sidde og mene det er dyremishandling...men hvad er det så, når man lader sin kat rende rundt på må og få, og udsætter den for lige præcis de mennesker, som er så pissetrætte af den at de går, til mere drastiske midler end en vandpistol??
I ved jo godt, at den "egentlig" burde holdes på Jeres egen grund, men du giver jo et glimrende eksempel på, en ejer, der ikke tager sit ansvar bevidst, og lægger skylden over på alle de "dyremishandlere", der må vælge drastiske metoder før, husdyrejerne fatter det?
Og for mig at se, er det en kamp op ad bakke....ikke engang, når din kat kommer hjem med skader tænker du: "måske jeg burde passe bedre på min kat??".....er der noget at sige til, at andre bliver frustreret over det?

ibjensen7 Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 09.21)

Klip selv din hund.
Hundeklipper til kun 249,95
www.skiftselv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 09.28)

Enig med Riis. Jeg er pensioneret anlægsgartner, der godt kan lide at haven ser pæn ud. Hver gang jeg har revet haven, kommer naboens kat luntende og laver et bjerg. Jeg ved godt at katte elsker nyrevet jord, men for hel...., hvor har jeg lyst til at pande den en med drænspaden. Måske skulle naboen have en over nakken.... njaaaa....

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 10.44)

Jeg tollerer katte der krydser min grund. Problemet er for mig kun, hvis de tror min datters sandkasse er deres kattebakke. Så giver det en gratis aflivning. Helt lovligt.

#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 11.40)

Jeg synes da det er synd for din nabo at de er nødt til at tage såpas drastiske midler i brug for at holde andres katte ude fra sin have. Hvis man bor et sted hvor ens udekat er til gene for andre, så må det være ens eget ansvar at stoppe den, ikke naboens.
Hold katten i snor eller byg en stor voliere den kan være i. Det kan sagtens lade sig gøre.

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 11.42)

Svar til Riis36:

Godt skrevet, helt enig.

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 12.31)

Svar til maibritthoff:
Ja helt rigtigt, du vil få kritik, også af mig, for ikke nok med at du behandler dine naboer dybt respektløs, men de pindsler du udsætter din stakkels kat for, tangere nærmest dyrmishandling. Når du er klar over at det er forbudt i din boligforening, så kan du ikke klage over andre end dig selv, det sk.... du jo høj og flot på, men din kat betaler prisen, her er det dine naboer som har ret, du skal holde den på egen grund, evt. i sele eller i et voliere. Hvorfor har du startet med at lukke hende ud/anskaffet hende, når du ved at du ikke må det. ?? egoistisme.

Klip selv din hund.
Hundeklipper til kun 249,95
www.skiftselv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.21)

Hun må jo gerne anskaffe en kat i hendes bolig tam tam

Men syndtes nu at naboen skulle sende folk med løse katte en regning for "sikring" af hans have, fordi folk ikke kan holde på deres katte.

Og nu vender jeg den lige lidt.
vis jeg boede i et række hus, vil jeg også være træt af at have f.eks. naboens hund i min have....
Jeg er katte menneske og vil gerne kunne have min kat i haven uden at overveje hvornår nabo hunden kom på besøg. og jaget rundt med min kat, om den var i volier eller snor...

Og så vender vi lige igen
Kunne sagtens forstille mig de skader en kat kunne lave på hunden, katte kløre er ikke de fedeste at slogs i mod og en regning på en snude eller øje på hunden er DYRE.!

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.41)

ja som jeg skrev ved jeg godt at jeg er en af de mange syndere her i området og der hviler ansvaret for min kat på mig,, men tænker også lidt at når man er omringet af villakvarter hvor der jo ingen regler er samt indimellem nogle vildkatte så mener jeg jo at det er dem der sætter søm op der bevidst skader dyrene omkring for når man selv vælger at bo ved siden af private villaejere i tæt byggeri så mener jeg også at man må forvente et omkringliggende "katteliv"....

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.47)

og til riis,,,, jo jeg har ikke skrevet noget om at det ikke har fået mig til at tænke igen og beholde en kat indendøres eller nogensinde få en ny kat efter dette for jeg blev selvfølgelig drøn ulykkelig på min kats vegne og har da heller ikke selv lyst til at rende til dyrlæge i tide og utide pga det..... så ved ikke helt hvorfor du mener at jeg bare har tænkt mig at lade det fortsætte,, men prøvede egentlig bare at høre andres meninger

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.54)

Jeg har et lille bitte opdræt af katte, (og hunde) og jeg er på ingen måde interesseret i, at andre katte eller naboen kommer til mine dyr. Derfor har vi lavet et stort, overdækket voliere, med træer, græs og buske. Der er lem i døren, så både kattene og hundene kan gå derud når de har lyst. Vi har indrettet det, så det er en del af haven, og vi kan sidde derude og få vores eftermiddagskaffe sammen med dyrene. Det fungerer virkelig godt. Dyrene nyder at være ude og vi kan være rolige ved at lade dem gå derud.

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 14 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 15.00)

Jeg bor i et villakvarter, hvor der er mange "løse" katte. De irriterer mig grænseløst, de s..... i vores blomsterbede, graver i krukkerne, vader rundt på vores biler, løber ind imellem ind af et åbent vindue osv osv - MEN jeg kunne aldrig drømme om at skade dem, de er jo nogens kæledyr(dem i vores kvarter er ihvertfald).

Vi jager dem væk, nogen gange med vand og nogen gange med lyd(klappe i hænderne eller pssst). Nogen gange jager hunden dem ud af vores have, og det er ok med mig. Vores hund ved godt, når vi fx er ude at gå, så skal hun lade kattene være i fred. Det er kun når vi siger, at hun skal jage dem ud - skal lige siges at hun ikke kunne drømme om at bide dem el.

Vores have er hegnet ind, så hunden ikke kan løbe væk - men det sker da, at nogen glemmer at lukke lågen, og så får hunden sig lige en snusetur rundt i lommen. Jeg ville da blive ret ked af det, hvis nogen lagde sømtæpper ud for hunden, hvis den skulle nærme sig deres grund - eller gav den et raå bagi med en spade

Tror mere det handler om respekt for hinanden og hinandens kæledyr. At man måske skulle tale sammen om det, eller flytte laaaangt ud på landet, hvor nærmeste nabo er en mark

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: