Jeg bor i et villakvarter, hvor der er mange "løse" katte. De irriterer mig grænseløst, de s..... i vores blomsterbede, graver i krukkerne, vader rundt på vores biler, løber ind imellem ind af et åbent vindue osv osv - MEN jeg kunne aldrig drømme om at skade dem, de er jo nogens kæledyr(dem i vores kvarter er ihvertfald).
Vi jager dem væk, nogen gange med vand og nogen gange med lyd(klappe i hænderne eller pssst). Nogen gange jager hunden dem ud af vores have, og det er ok med mig. Vores hund ved godt, når vi fx er ude at gå, så skal hun lade kattene være i fred. Det er kun når vi siger, at hun skal jage dem ud - skal lige siges at hun ikke kunne drømme om at bide dem el.
Vores have er hegnet ind, så hunden ikke kan løbe væk - men det sker da, at nogen glemmer at lukke lågen, og så får hunden sig lige en snusetur rundt i lommen. Jeg ville da blive ret ked af det, hvis nogen lagde sømtæpper ud for hunden, hvis den skulle nærme sig deres grund - eller gav den et raå bagi med en spade
Tror mere det handler om respekt for hinanden og hinandens kæledyr. At man måske skulle tale sammen om det, eller flytte laaaangt ud på landet, hvor nærmeste nabo er en mark