• 482.335 annoncer
  • 49.076 nye annoncer
  • 1.264.611 medlemmer
  • 3.209 online
Tråd startet: d.  4. juli, 2012 · kl. 22.47
Sidst opdateret: d.  9. juli, 2012 · kl. 23.30
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  4. juli, 2012 · kl. 22.47)

Hvilken tørkost bruger I?

Vi har fået den dejligste lille hvalp (tervueren), og vil gerne høre om jeres erfaringer med og anbefalinger af tørkost.

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 00.01)

hej til min hvalp på 8 måneder bruger jeg det der hedder dyrlægens som kan købes i Bilka og andre super marker

det koster godt nok 50 kr for 3 kg men det er et godt nok mærke til den pris

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 00.11)

Svar til torbenkjensen:
det er jo meget individuelt hvad hunde trives på. Jeg vil dog sige at det er vigtigt at fortsætte på det foder som han fik da han boede hos sin mor. Hvis i ikke syntes han trives på dette, så er det yderligere vigtigt, at i laver en blid overgang til et nyt foder. I skal altid holde jer til betegnelsen 'Large' eks hills large puppy eller eukanuba large puppy, hvis det er Royal Canine er det MAXI, eks MAXI puppy. Grunden hertil er, at store hunde SKAL have mere af eks kalk!
Hvis du har mulighed og økonomi for at BARF fodre, er det klart det bedste og mest naturlige du kan gøre for din hund. Der findes dog enkelte mærker, der laver det i frysetørret - men det skal blødes op først og så syntes jeg ideen går af den, for der får vovse ikke brugt bisserne og ligeledes stimuleret gummer, kæber osv..
Jeg syntes selv at Royal Canine er et godt produkt og ville nok vælge MAXI-Junior, det kan jeg kun sige udfra mit eget kendskab til produktet da jeg fodrede min vovse, og han trivedes super på det.. men som sagt, det er mgeet individuelt
Det er en jungel uden lige, men hold dig fra produkter hvor der er for meget kornprodukter i, da det bare er fyld! Det bruges til den vegatabilske proteinkilde, og den har de ikke meget at bruge af, da de har behov for den animalske! En god ting er også omega 3 og 6.. Håber det kan hjælpe lidt på vej. Tjek evt også BOSITA, Kingsmore, Live.. Hvad der er bedst, kommer helt an på hvordan jeres nye vovse trives, på det i vælger
Tjek evt.: http://www.schaeferhund.dk/DK/Venstre/Hvalpe%20og%20Opdr%C3%A6t/Fodring%20af%20hunde.aspx
VH/ Hanne

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 00.16)

Jeg vil lige tilføje, at i skal tænke på at en stor hund i sit første leve år, vokser det samme som et menneskes 14-15 år! Derfor er det vigtigt at tage højde for at at det er til større racer, ligeledes skal du være opmærksom på saltindholdet..
Et godt fuldfoder giver et godt liv og mindre doktorbesøg.. måske synes 4-500,- af meget for 15 kg, men det betaler sig i længden
Godnat/ Hanne

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 00.51)

hej og tillykke med jeres lille hvalp:)vi bruger skyttens søcla til vores hvalpe og unghunde(vi har slædehunde,alaskan husky)skyttrns har til alle aldrer og lige fra hunden der bare går og hygger hjemme til som vores der trækker og løber langt hver dag,det er et super godt foder.vi har også haft brugt hike det er også virkeligt godt og der er også både til hvalp,hygge hunde og brugshunde det er noget billigere end skyttens når man ik køber stort ind.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 06.13)

Hej. Er helt enig med rag. Mine hunde for barf. Når vi er på camping får de Orijen og det bruger jeg også som godbidder.
http://www.foderxpressen.dk/shop/orijen-puppy-large-505p.html

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 08.45)

Svar til torbenkjensen:
Tillyke med den lille ny Orijen og Acana er det bedste der overhovedet findes. Kunne ALDRIG finde på at købe foder i Brugsen eller andre supermarkeder. Har en dejlig hund som desværre lider af lagermide allergi konstateret ved allergitest og det er kornet i foder der kan indeholde lagermider, så her er der ingen kompromis med maden. Mine 2. Hellig Birmaer får også kun disse 2 mærker. Fordelen ved dem er at de kan købes i prøveposer med forskellig smag, så jeg blander det hele så det ikke bliver en kedelig gang ensformet RC, Hills eller de andre kendte mærker hvor der er fyldt korn i. Råvarerne i Orijen og Acana er fra friskfanget dyr og har ikke været gennem en fryser. Men læs om dem Orijen har i øvrigt vundet prisen som verdens bedste hunde og kattefoder i 2010, 2011 og mon ikke de også render med prisen i 2012. Held og lykke med valg af foder og den lille nye bandit.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 09.15)

Mine Hunde er blevet fodret med eukanuba både Bretonen og New Foundlænderen da vi have dem. Det var det der virkede bedste hos os. Jeg ville aldrig fodre med Supermarkedets det bedste, de få gange vi har prøvet det, blev pelsen mat og hundende sked alt for meget og så trives de bare ikke på det. Der er alt for mange fyldstoffer og allergifremkaldende stoffer i.
Jeg vil ikke gå på kompromi med fodret, jeg tror de penge er givet godt ud mange gange.
Lige nu har vi en lille Australian Shepherd Dreng på 8 uger og han bliver lige nu fodret med det vi fik med fra opdrætteren (fish4dogs) men jeg tror også han ryger på eukanuba så snart han har spist op af den anden.

Eukanuba, Orijen, Acana og hills er det jeg pt vil anbefale til hunden. Så er det bare med at prøve sig frem.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 12.06)

Svar til torbenkjensen:
Hejsa og stort tillykke med den lille nye Belgier :o)

Hvis du starter med at følge "RAGS" råd om en langsom og forsigtig overgang til et andet godt hvalpefoder, er du allerede MEGET godt hjulpet på vej :o)

Med hensyn til valg af foder, vil jeg helt sikkert også anbefale dig, at fodre med et godt næringsrigt foder UDEN korn ... og dermed også UDEN gluten, som ganske ofte er skyld i at hundene på sigt udvikler allergi... Her giver "ROTHMALER" dig i #7 rådet til vel nok det bedste foder, du overhovedet kan fodre med.

Selv fodrer jeg med Orijen Regional Red / Orijen 6 fresh fish (mener jeg den anden hedder) og heri blander jeg et par kopper ZiwiPeak (som godt nok er forfærdelig dyr) men til gengæld også noget af det ypperste, jeg mener, du kan få.....

På ovennævnte måde Barfer du, men blot med tørkost istedet for råt kød fra fryseren ... og det ER altså lettere, især når hunden som din bliver en mellemstor/stor race. Vælg derfor ALTID den variant der står LARGE BREAD på, så er du sikker på. indholdet er tilpasset nøjagtigt det, den store hun har behov for i opvæsten ... og fremover selvsagt ;o)

Orijen og Acana også fremstiller decideret hvalpefoder, som jeg vil råde dig til at fodre med til omkring 10 - 12 mdrs alderen, hvorefter du gradvist tipper over til Adult Large Bread ... her har du så igen forskellige alternativer at vælge imellem alt efter om din hund er meget aktiv (hårdt arbejde i hverdagen) eller om den "blot" er hygge-familiehund :o)

Ovennævnte produkter kan kun købes via nettet ... Selv handler jeg altid hos PetFoodNord.dk hvor jeg kan få alt, jeg har behov for ... udover en superfin service ... gartis levering med GLS over hele landet, som regel fra dag til dag + bonusprodukter efter frit valg :o) og så er der også altid en lille overraskelsesguffer med i kassen :o)
Er der noget, du er det mindste i tvivl om, kan du altid ringe til dem indtil kl. 19 ... og Tove der som regel tager telefonen deroppe, ved mere eller mindre ALT der er behov for at vide omkring hunde ... Er der noget de ikke kan svare på umiddelbart ... jamen SÅ kan du være sikker på, de undersøger sagen og vender tilbage hurtigst muligt :o) :o)

Følger du rådene, du har fået her på siden, er du helt sikkert RIGTIG godt kørende :o)

Vær blot opmærksom på, at ALT foder fra fx. dyrlægen Hiils, Royal Canin og de andre produkter, du kan købe der, ALLE indeholder korn og gluten ... dette gælder også Eukanuba, Pedigree etc. etc. En gylden regel er dog, jo billigere foder, des mere korn og fyldstoffer ... og dette ryger så bare dobbelt ud i den anden ende :o) Jo bedre og jo mere optageligt foder, du anvender, des mere optager din hund af vigtige næringsstoffer = mindre afgang i den anden :o)

Held og lykke med den lille uldtot samt med at finde de bedste løsninger for ham/hende :o)

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 13.02)

trille87 skrev:
hej til min hvalp på 8 måneder bruger jeg det der hedder dyrlægens som kan købes i Bilka og andre super marker

det koster godt nok 50 kr for 3 kg men det er et godt nok mærke til den pris :d
Fodringsspørgsmål til de kære dyr, vil du helt sikkert få mange forskellige svar på. Jeg kan se det har du allerede fået.
Det er også noget af en jungle at finde rundt i. Men mange begrunder også deres valg af foder, og det giver dig mulighed for at vurdere, hvad du synes egner sig bedst til din hund. Trives den godt, er den glad, og udvikler sig normalt, racetypisk, fin i pelsen, med 2 x dgl. afføring, så har du valgt et godt foder.
Jeg vil ikke udtale mig om, hvilket foder der er bedst, men Dyrlægens foder i Bilka, det kan jeg bestemt ikke anbefale. Det har kun een fordel, at det er billigt, sikkert fordi, der er meget affald i det foder, hvilket man ser bevis for, ved de store portioner, der ikke optages, men "skides ud igen". Vil man vælge ud fra prisen i posernes vægt, og da købe et efter sigende godt foder, så anbefaler jeg at købe foder i Aldi. Det er så ikke hvalpefoder, iøvrigt synes jeg du her i starten skal fortsætte med samme mærke, som hvalpen fik hos opdrætteren. Når og hvis du gerne vil skifte senere, så gøres det bedst ved at blande det og det nye over 8 dage , af hensyn til hvalpens mave. Får hvalpen lidt tynd mave ved foderskift, kan du hjælpe den med zoolac, du kan købe på apoteket. Det er iøvrigt godt altid at have i huset, og let at give sin hund enten direkte i munden eller blandet i maden.
Iøvrigt tillykke med det lille nye familiemedlem, det er en dejlig årstid at få hundehavlp på. GOD SOMMER!

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

BRUGER INAKTIV
#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 13.24)

Jeps Acana kan jeg også kun varmt anbefale, som andre allerede har beskrevet, så er Acana samt Orijen noget af det bedste man kan give sin hund, eftersom produktet er uden gluten.

Jeg prøvede en årgang at skifte over til Hills, men resultatet var en underlig fedtet pels, samt masser af kløen, så dem vil jeg ikke anbefale.

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 13.31)

Jeg bruger "Fit & Fun" fra Maxizoo til begge mine hunde. Af den simple grund at det er dét min hanhund helst vil have (og vi har prøvet rigtigt mange mærker inden han forelskede sig i det her mærke). Begge mine hunde er pæne og blanke i pelsen, fulde af energi, har afføring 2xdagligt og trives fint, så jeg er tilfreds med "Fit & Fun".

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 13.57)

Jeg kan også varmt anbefale Orijen, for min dreng kan ikke tåle korn, og der har jeg fået anbefalet af min dyrlæge, at jeg skulle bruge orijen med fisk for han har desværre også HD i grad E og det køber jeg ved zooplus i tyskland for det er lidt billiger og gratis fragt når jeg køber for 450 kr eller deromkring og så har jeg det 3 dage efter.

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.14)

coco019 skrev:
Jeg kan også varmt anbefale Orijen, for min dreng kan ikke tåle korn, og der har jeg fået anbefalet af min dyrlæge, at jeg skulle bruge orijen med fisk for han har desværre også HD i grad E og det køber jeg ved zooplus i tyskland for det er lidt billiger og gratis fragt når jeg køber for 450 kr eller deromkring og så har jeg det 3 dage efter.

Jeg har også rigtig gode erfaringer med at købe via nettet på zooplus.dk i Tyskland. Og det sendes hurtigt og lige til ens dør. Første gang jeg handlede der, sparede vi 200.- på et hundebur, iforhold til hvad det kostede i Danmark. Og fragten var gratis.

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  5. juli, 2012 · kl. 14.15)

skumfidusen skrev:
Jeps Acana kan jeg også kun varmt anbefale, som andre allerede har beskrevet, så er Acana samt Orijen noget af det bedste man kan give sin hund, eftersom produktet er uden gluten.

Jeg prøvede en årgang at skifte over til Hills, men resultatet var en underlig fedtet pels, samt masser af kløen, så dem vil jeg ikke anbefale.
Var det Hills allergikost, fra dyrlægen ???

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: