trille87 skrev: hej til min hvalp på 8 måneder bruger jeg det der hedder dyrlægens som kan købes i Bilka og andre super marker
det koster godt nok 50 kr for 3 kg men det er et godt nok mærke til den pris

:d
Fodringsspørgsmål til de kære dyr, vil du helt sikkert få mange forskellige svar på. Jeg kan se det har du allerede fået.
Det er også noget af en jungle at finde rundt i. Men mange begrunder også deres valg af foder, og det giver dig mulighed for at vurdere, hvad du synes egner sig bedst til din hund. Trives den godt, er den glad, og udvikler sig normalt, racetypisk, fin i pelsen, med 2 x dgl. afføring, så har du valgt et godt foder.
Jeg vil ikke udtale mig om, hvilket foder der er bedst, men Dyrlægens foder i Bilka, det kan jeg bestemt ikke anbefale. Det har kun een fordel, at det er billigt, sikkert fordi, der er meget affald i det foder, hvilket man ser bevis for, ved de store portioner, der ikke optages, men "skides ud igen". Vil man vælge ud fra prisen i posernes vægt, og da købe et efter sigende godt foder, så anbefaler jeg at købe foder i Aldi. Det er så ikke hvalpefoder, iøvrigt synes jeg du her i starten skal fortsætte med samme mærke, som hvalpen fik hos opdrætteren. Når og hvis du gerne vil skifte senere, så gøres det bedst ved at blande det og det nye over 8 dage , af hensyn til hvalpens mave. Får hvalpen lidt tynd mave ved foderskift, kan du hjælpe den med zoolac, du kan købe på apoteket. Det er iøvrigt godt altid at have i huset, og let at give sin hund enten direkte i munden eller blandet i maden.
Iøvrigt tillykke med det lille nye familiemedlem, det er en dejlig årstid at få hundehavlp på. GOD SOMMER!