• 496.263 annoncer
  • 47.058 nye annoncer
  • 1.254.660 medlemmer
  • 4.916 online
Tråd startet: d.  3. July, 2012 · kl. 21.19
Sidst opdateret: d.  4. July, 2012 · kl. 01.27
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. July, 2012 · kl. 21.19)

oliefyr

Er der nogen som har erfaringer med at bygge et almindeligt oliefyr om til at fyre med andre olietyper f.eks. spildolie, rapsolie, fritureolie...

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  4. July, 2012 · kl. 01.27)

hey Dot.
Det hele kommer an på flammepunktet af de forskellige typer olie. dit olie fyr har helt sikker en slags forvarmer der får olien op på den temperatur hvor det kan antændes af en gnist. Du må ikke hænge mig op på det men jeg mener at almindeligt fyringsolie/diesel har et flammepunkt ved omkring 60grader. Derudover skal du også have en dyse i fyret der kan klare de forskellige olietyper, hvis det f.eks er spilde- eller brugt fritureolie du vil hælde på fyret skal du have et filter der tager alle urenhederne, da den type dyse der sidder i dit almindelige oliefyr er lavet sådan at den stort set forstøver olien. Hvis der kommer skidt med risikere du, at du skal rense dyse hver ½ time. Jeg ved godt det ikke siger hvordan du skal gøre, men det er nogle af de ting der skal arbejdes med ihvertfald mange af olierne kan du helt sikkert sænke flammepunktet på ved at tilsætte lidt fyringsolie.
ellers er der bare at prøve sig frem det kan nok højest ende med en rengøring og rensning af dyse og tænder ;P
Men sørg for at have en brandslukker ved dig
ellers er et træpillefyr også en god inverstering

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: