• 496.366 annoncer
  • 46.169 nye annoncer
  • 1.254.597 medlemmer
  • 5.313 online
Tråd startet: d.  3. juli, 2012 · kl. 20.52
Sidst opdateret: d. 18. juli, 2012 · kl. 21.10
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 20.52)

Gode råd til billig ferie

Landet ligger sådan, at min søster og jeg begge trænger til, at komme ud af vores lejligheder, men da vi har to børn hver og begge er single, er det svært. Vi har hverken bil eller ligende.

Vi vil rigtig gerne på camping eller ligende, så der sker noget for børnene, meeeen når vi er 6 personer og jeg kun har kunne få fri i uge 29-30 så er det pludselig ufatteligt dyrt, som enlig mor.

Er der nogen der har gode råd til hvordan man holder en billig ferie for børnene.

Vores børn er 2,5,6 og 9.

Håber der nogle der sidder inde med nogle billige løsninger

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 21.14)

hvad med at bytte lejlighed med andre enlige mødre , så i kommer et andet sted hen, til en anden by. det forudsætter selvfølgelig at man kan aflevere lejligheden som den var når man tager derfra;-)

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 21.23)

Hvad med at leje/låne en campingvogn som står fast et eller andet sted, eller en campinghgytte. Måske kunne i låne et telt hos nogen ?

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 21.23)

Det har jeg godt nok hørt om før, men vil gerne et sted hvor der er mulighed for børnene kan rende ude og lege, som de kan på en camping plads ;D

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 21.25)

Nibbe:
Har siddet og set på camping hytter, men de er utrolig dyre når vi er 6 personer dem der har været billige jeg har kunne finde, må man max være 4 i
Telt havde vi overvejet, men med en 2 årig, frygter jeg lidt, at det ikke ville være optimalt for ham.

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 21.41)

Puh, det lyder som en svær opgave, for hytterne er vel næsten det billigste man kan gøre, hvis ikke man har en campingvogn Men hvad ligger budgettet ca. på?

Ellers af andre forslag, som godt nok ikke give overnatninger ude, så kunne i måske tage på geocaching, eller hvis der eksisterer de her legehuse, (tror der er noget der hedder hurlumhejhuset), hvor der er andre børn.

Eller så er der ogle campingpladser der tilbyder udlejning af campingvogne, og det plejer ikke at være helt så dyrt, som hvis det er hytter.

Men i hvert fald håber jeg i finder en god løsning

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 21.44)

Hvad med en af de billige hytter og et telt.

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 21.51)

Svar til sparkling-fashionhotmailcom:
Søg på http://www.bondegaardsferie.dk - der er muligheder over hele landet.
Det er også mange sjove aktiviteter - måske I kan få nedslag i prisen, hvis I hjælper bonden med fodring, malkning og hvad der eller hører til på en gård (nej, det er ikke sort arbejde).

Hvis I er til Camping, så anskaf FDMs Camping guide - eller søg på web. Campingpladserne er tildelt stjerner i forhold til den kvalitet de har - og der er 5 kategorier ialt.
En af kategorierne er fritidsaktiviteter, legepladser m.v. (det er dem vi undgår ), men de er jo målrettet jer. Camping forudsætter telt som et minimum, og så har I sikkert et transportproblem.
Campingvogne er jo hønedyre at leje i højsæsonen - og 6 pladser er mange i en CV.

Boligbytte var også en mulighed, men det er nok ved at være for sent nu.

Vandrerhjem - de har jo alle familierum, hvor I alle kan være.
Vi har holdt mange ferier på Vandrerhjem - og det er ikke så ringe endda.

Men - hvor I landet har I tænkt jer at feriere?
Der må være visse præferencer, og andet end leg og badestrand - eller ?

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 22.09)

sparkling-fashionhotmailcom skrev:
Nibbe:
Har siddet og set på camping hytter, men de er utrolig dyre når vi er 6 personer dem der har været billige jeg har kunne finde, må man max være 4 i
Telt havde vi overvejet, men med en 2 årig, frygter jeg lidt, at det ikke ville være optimalt for ham.

Du er godt nok meget sent ude - Jeg tror du får svært ved at finde noget i år.

Men hvorfor er et telt ikke optimalt for en 2 årig? der findes store billige Outwell telte hvor I sagtens kan være 6 i og have godt med plads også. De er ikke så dyre og lur mig om ikke der skulle være et til salg her eller på DBA.

Det er faktisk ikke så billigt at campere mere, men dog billigere end sommerhus, osv.

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 22.13)

Nibbe:

For nogle år siden mødte vi et par med 3 børn. De teltede rundt i Danmark i 2-3 uger og den mindste var dengang under 1 år. Så det kan godt lade sig gøre.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 22.13)

Chy2 skrev:
Nibbe:

Du er godt nok meget sent ude - Jeg tror du får svært ved at finde noget i år.

Men hvorfor er et telt ikke optimalt for en 2 årig? der findes store billige Outwell telte hvor I sagtens kan være 6 i og have godt med plads også. De er ikke så dyre og lur mig om ikke der skulle være et til salg her eller på DBA.

Det er faktisk ikke så billigt at campere mere, men dog billigere end sommerhus, osv.

Ja, i tresserne til firserne var det de færreste, som havde campingvogn, der var det meget populær at tage af sted i telt. Man gjorde det enda med spædbørn.

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 22.59)

Jeg har en have der skal ordnes, og et næsten tomt hus, lige udenfor Randers?! hi hi...

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 23.12)

Gør som os, hold ferie i baghaven, det er gratis.

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 23.13)

Ja, telttur på cykel er vældig populært, og man kan jo lægge en rute så man ikke skal køre så langt hver dag, eller blive på nogle gode pladser i nogle dage. Med de moderne letvægtstelte er det supernemt at slå dem op. Hvis man ikke går efter de dyre campingresorts så er hytterne altså også til at betale.

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 23.52)

Svar til sparkling-fashionhotmailcom:
håber du får held med at finde noget, hvad med en natur lejrplads, de er gratis, men lidt primitive, så det går nok ikke med den lille, de plejer ellers at være mega hyggelige,

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: