• 496.827 annoncer
  • 45.588 nye annoncer
  • 1.254.446 medlemmer
  • 4.888 online
Tråd startet: d.  3. juli, 2012 · kl. 14.10
Sidst opdateret: d. 24. januar, 2013 · kl. 18.03
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 14.10)

'Usynligt hegn' og stødhalsbånd.

Jeg er ny her og ved derfor ikke om emnet har været oppe før.

Stødhalsbånd skal selvfølgelig være forbudte. Hunden bliver bange - den kan jo ikke vide hvor stødet kommer fra.

'Usynligt hegn' giver også stød. Men som de er, når man bruger dem i bl.a USA, lærer man hunden at de er der.
Der oprettes en 'advarsels-zone' når hegnet sættes op. Hunden hører en klikkelyd når den sætter poten ind i zonen. Man kan sætte små flag i kanten af zonen i starten så hunden kan se hvor zonen begynder. Hunden må selvfølgelig have et eller måske et par stød, så den forstår hvad der sker når den bevæger sig ind i advarselszonen. Min hund nåede at få 2 stød - mens jeg var til stede. Derefter trak han sig tilbage når han hørte lyden og fik ikke senere flere stød. Desuden kan man indstille senderen så den slår mere eller mindre.
Det er ikke behageligt at få stød. Men det skal det jo heller ikke være. Jeg har efterprøvet det på mig selv.
Men det slår ikke tilnærmelsesvis så hårdt som de elhegn som man godt må bruge omkring dyrefolde. Efter at have været i kontakt med et en gang, kom min hund aldrig mere i nærheden af sådan et. Jeg bor på landet og hundene går uden line på små ubefærdede veje.

Min datter i USA har brugt usynligt hegn i 25 år og har aldrig haft en 'sindsyg' hund. Tvært imod altid glade og tillidsfulde hunde.

Jeg synes det er MEGET forkert de usynlige hegn er blevet forbudt i Danmark. Nu kan mine hunde ikke komme med i haven. De må nøjes med en lukket terrasse. Det er da ærgerligt. Jeg har nemlig ikke den fornødne autoritet til at få dem til at blive i haven.

Dem der har fået gennemført forbudet kan ikke have oplevet hunde som går bag et usynligt hegn.

Men jeg må så tilføje at da jeg købte mit, var der ingen sikkerhedszone. Jeg ringede til sælgeren og sagde at jeg ikke ville have det uden zonen. Det viste sig at man kunne indstille så der blev en zone. Uden den ville hunden få mange stød før den fandt ud af hvor langt den kunne komme omkring. Og så kan jeg godt forstå hvis hunden bliver 'sindssyg'.

Jeg vil gerne høre andres mening og om eventuelle erfaringer.

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 14.53)

Det eneste rigtige er at hegne haven ind...det har jeg gjort. Forestil dig hunden får for meget fart på og ryger udenfor zonen...så kan den ikke komme ind igen...det må opleves som meget frustrerende.

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 16.44)

Svar til summerwind:
Når man er glad for sin hund, bruger man ikke torturmetoder til den.

Og NEJ, det er ikke forkert at det er blevet forbudt. Jeg har set flere hunde som var angst efter at de havde været udsat for usynligt hegn. Jeg har været ud for hunde, som ikke mere turde forlade haven, hverken for at gå tur eller selv om de blev lokket med verdenens bedste guffer. Synes du at det er fair ??????
Jeg har oplevet en hund, som fløj gennem hegnet, men ikke turde komme hjem igen, akkurat som Hotnugger skriver.
Har du en meget stærk psykisk hund, så er den ligeglad når den ser noget interessant på den anden side af hegnet, den løber lige igennem.
Istedet for elektriske torturinstrumenter skulle du prøve med opdragelse/træning. Kan dfu ikke selv finde ud af at opdrege/træne din hund på en ORDENTLIG måde, så søg professionel hjælp og gå til hundetræning med den.

At du nu ikke kan tage din hund med ud i haven, kun fordi torturhegnet er blevet forbudt, det er da det værste nonsens jeg har hørt længe.
Hvad med at hegne din have ind, det gør alle andre ansvarlige hundeejere som er glade for deres hunde.
Har dog aldrig hørt mere åndsvag undskyldning.

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 17.17)

Svar til nibbe:
Jeg ville ALDRIG ALDRIG udsætte mine hunde for det. Det er efter min mening sygt. Meget sygt.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 17.30)

Svar til brittaø:
Det ved jeg godt, at du aldrig ville, som sagt før, så har dine hunde jo et ønskehjem.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 18.08)

Hvorfor dog bruge den slags ting???
Jeg er lykkelig for at det er forbudt. Der er desværre mange hunde som har taget skade af det og det er en af grundene til at det er blevet forbudt.
At du ikke har styr på dine hunde synes jeg er dårligt, og det bør du sørge for at rette op på.
Hvis du er villig til at bruge penge på usynligt hegn hvorfor så ikke bruge de penge på et lovligt hegn?
Du vil dermed gøre noget godt for både dine hunde og andre mennesker. Tænk dig hvis din hund løber over vejen og er skykd i en trafik ulykke, mennesker som kommer tilskade? Uha, og bare fordi at du ikke har styr på hundene eller ikke vil sætte et hegn op! At du hæfter for skaderne personligt er en anden ting, men hvad hjælper det hvis et menneske at skadet for livet.
Synd for hundene at de ikke kan komme ud og røre sig i haven, men det er der kun en som er skyld i og det er dig.
En god og ansvarlig hundeejer sætter hegn om sin have.

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 18.23)

Svar til nibbe:
Jeg gør mit allerbedste, og jeg elsker mine hunde, og også min kat. Jeg ville aldrig i min vildeste fantasi udsætte dem for noget der kunne medføre smerte for dem . ALDRIG.

#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 21 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 18.41)

Min kærestes bedstemor brugte det usynlige hegn og halsbånd til hendes schæfer og det er direkte dyremishandling (hvis du spørger mig) Det er jo klart det er blevet forbudt for det er jo netop ikke for hundens bedste at have det. Hendes hund turde næsten ikke gå udenfor gårdhaven pga det. Vi mennesker ville heller ikke synes det var sjovt og få stød hvis vi gik steder vi ikke måtte!

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 23.47)

Hmm der er nogen der totalt har misforstået hendes indlæg.Er det så ikke synd for køer heste får og geder at der er strømhegn.Om marken ?????????????

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d.  4. juli, 2012 · kl. 03.39)

Ja - der er nogen som misforstår mit indlæg.

Jeg ville aldrig anvende hegnet uden en advarselszone. Når den er der vil jeg fastholde at det ikke er tortur. Den hund jeg har brugt hegnet til er stadig en glad og harmonisk hund.

Hvis en hund bliver desperat angst af et usynligt hegn bruges det forkert eller hunden er i forvejen utilpasset.

Hvad angår hegn har jeg ikke råd til at indhegne hele haven forsvarligt. Derfor har jeg valgt at få en terrasse på 60 m2. Men det ville da være bedre hvis de havde 800 m2 at være på.

Endelig har jeg haft får gående i fold indhegnet med elhegn. De blev heller ikke sindssyge. Og de havde ingen advarselszone. Får er ikke så dumme. De går tæt på hegnet, men rører det ikke.

Og så vil jeg sætte pris på en ordentlig tone hvis man kommenterer mit indlæg.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d.  4. juli, 2012 · kl. 09.40)

Jeg kan godt forstå din tankegang, men må indrømme at jeg er til træning af hunden frem for "usynligt hegn".
Jeg tror på at de fleste kan træne deres hund til at blive på egen matrikel. Men det kræver træning og ikke mindst tid, hvilket ikke alle har. I så fald er jeg til det synlige hegn.
Jeg har selv i øjeblikket 3 labradors som alle er gode til at blive på matriklen. Skal nævnes at de to af dem er 11 ugers hvalpe, men de har allerede forstået hvordan det er. (skal dog stadig holde lidt øje med dem) Min tæve derimod går ikke udenfor, selv hvis der kommer folk forbi med hunde.
Du skriver at du har afprøvet det på egen krop..........havde du bare fødder på græs?(så der er jordforbindelse) og har du prøvet med bare fødder på vådt underlag? Det kan hunden jo ikke undgå når det regner.

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d.  4. juli, 2012 · kl. 10.12)

carsten227 skrev:
Hmm der er nogen der totalt har misforstået hendes indlæg.Er det så ikke synd for køer heste får og geder at der er strømhegn.Om marken ?????????????

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d.  4. juli, 2012 · kl. 10.25)

Svar til carsten227:
Jo, det er også synd, men det hjælper jo ikke hundene at det også er synd for andre dyr. Men enig med dig, helt bestemt.

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d.  4. juli, 2012 · kl. 10.32)

brittaø skrev:
Svar til carsten227:
Jo, det er også synd, men det hjælper jo ikke hundene at det også er synd for andre dyr. Men enig med dig, helt bestemt.
Nu er det jo svært at indhegne en mark, som man indhegner en have.
Vores villakvarter er "omringet " af marker med husdyr. Og de ser ud til at have det fint inde på markerne langt fra vej og hegn. Så det ser jeg ikke noget problem i.

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d.  4. juli, 2012 · kl. 10.44)

hvis man absolut ikke kan finde ud af at opdrage sin hund til at blive i haven og føler man bliver nød til at gøre noget andet, så findes der jo altså også et usynlig hegn der er smertefrit, som blot giver hundet et pift med kold spray, lige så effektiv som stød, blot skader man ikke hunden og påfører den ingen smerte, lige som gø-kontrol halsbånd med kold pust.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: