• 483.216 annoncer
  • 47.910 nye annoncer
  • 1.263.780 medlemmer
  • 3.103 online
Tråd startet: d. 29. juni, 2012 · kl. 20.38
Sidst opdateret: d.  9. juli, 2012 · kl. 21.55
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 20.38)

hjælp til døv hund

hej g og g

jeg har fået købet mig en hund der dsv viser sig at vær døv.
jeg har ikke haft problemmer med ham da han var lille og til han blev 6 månder.
men nu er han 7 månder og han er dsv begyndt og bide efter os når han har kødben og har taget andet mad han fx ikke må tag.

nogen her ind der ved hvad jeg kan gør..?
eller nogen der kender en hunde træner der har med døve hunde og gør...?

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 20.53)

Har du fået tjekket ved dyrlægen han er døv?

Tror jeg har misforstået det lidt ... men tror i han er døv, fordi han bider ud efter jer ? ...

Mht. det, har i så gået og taget benet fra ham? uden at bytte til noget bedre? - hvis ja, så har han mistet tillid til jer.
når han har fået noget, (taget noget) så er det hans.. også tager man det ikke bare. man bytter det med noget meget bedre. ellers vil han jo altid tro i vil tage hans ting - og derefter bider han ud efter jer - fordi han VED i tager hans ting (:

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 21.20)

han er tjækket ved dyr lægen der siger han er døv..

og nej vi er først begyndt og tag det fra ham nu her når han bider efter os som straf over han bider efter os
ellers har vi ikke taget noget med mindre det er at han knurer eller bider efter os som stjaf over at han ikke kan opfør sig ondlig med de ting han nu har..

men til gengæld har vi jo taget alt det fra ham han bar har taget på gaden eller bord osv..

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 21.25)

Svar til Sødejas:

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 21.47)

Svar til trille87:
Man skal altid bytte med hunden, så når man tager noget fra den, så får den noget andet istedet for, ellers ryger tilliden og lysten til at give jer det den har. Tror ikke problemet har noget at gøre med at jeres hund er døv, men at i ikke har husket at give den noget i bytte de gange i har taget noget fra den, så at straffe den ved at tage kødbenet fra den, gør kun problemet værre.
Kan egentligt slet ikke forstå hvorfor i tror at dens reaktion har noget at gøre med at den er døv?

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 21.56)

det heller ikke mig der tror det men min familie

kan du så sige hvordan jeg får ham vent af med det ??

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 21.59)

Altid bytte med noget lækkert. lige nøjagtig som med mennesker.. vi afleverer da heller ikke bare vores lækre bøf fordi en siger jeg skal. Men hvis de nu kom med en større bøf, så tror jeg nok man fik travlt med at aflevere (: samme princip!

på gåturene er det somregel nødvendigt at være hurtig og flå noget ud af munden på hunden... dette gør jeg selv, men husker altid en godbid. eller så roser jeg heeeeeelt overdrevent meget...

At hunden er døv er et handicap, men ikke et man skal lade sig mærke af. HUSK! man må ikke pyldre hunden mere, bare fordi den ikke kan høre. den skal ikke have fornemmelsen af at den er svagere, og derfor bliver nervøs/bange anlagt..

Du kan træne hunden ved hjælp af håndtegn, som man som regel også bruger til at begynde indlæringen med. det kræver en hvis opmærksomhed fra hundens side, og det må i jo så arbejde med. (:

det positive er at hunden ikke bliver nær så bange til nytår, uvejr, osv. og at den ikke bliver distraheret af høje lyde under træning

held og lykke med det!

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 22.02)

Ja jeg ser ikke nogle steder at TO skriver at det er pga den er døv....men men men, jeg tror faktisk det kunne være det der netop har forløst problemet.

Idet hunden ikke kan høre, kan en pludselig bevægelse virke skræmmende, og hvis man kommer ind på den fra siden af, kan den blive forskrækket, og derfor reagere ved at bide fra sig. Så hvad det angår, så handler meget om, at bevægelserne skal være rolige, og at man skal være sikker på, at hunden har set en, før man tager noget fra den.

Men ellers så er det jo ligesom med andre hunde, at selv om man gerne skulle kunne tage mad fra dem, så lad den have det i fred. Og ellers øv den med andre ting, eks et reb, bamse eller lignende, hvor man bytter tingen med en godbid. Denne manøvre kan i også bruge, hvis han har taget ting fra bordet, som han ikke måtte tage.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 22.02)

Du vænner ham af med det ved at give ham noget, også lade ham ligge med det. IKKE noget med at øve at bytte hele tiden. Hvis han tager noget han ikke må - SÅ bytter du. men hvis du først har givet ham noget, så er det altså hans.

eftersom tilliden er blevet brudt mellem jer, så vil dette selvfølgelig tage tid. men hvis i alle respekterer hundens grænser, så skal den nok langsomt vende tilbage(tilliden).

Husk at kombinere med anden træning, så i på den måde også får bygget et bånd (:

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 22.11)

Svar til trille87:

Jeg kunne ikke lade være med at søge lidt på nettet, og jeg fandt denne side:

http://www.mosea.dk/doevhund.html

Hun beskriver hverdagen med en døv hund, samt lidt længere nede på siden er der et link til et forum for folk med døve hunde

Smider lige linket til forummet her:

http://www.foxys.dk/

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 22.11)

alså det med han bider efter os der kan i lig få et fx

i dag hvor min søsters kærste luftet hunde i mine forældres have har hunden fundet noget mad i haven og han ser ikke hunden har fundet det her mad.. han vil klappe hunde for og vis den at han syns det er gået godt med gå turen men hunden vender sig og bider efter ham og det skal siges at han kun rørt hunden på kroppen og han selv var ude

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 23.02)

trille87 skrev:
han er tjækket ved dyr lægen der siger han er døv..

og nej vi er først begyndt og tag det fra ham nu her når han bider efter os som straf over han bider efter os
ellers har vi ikke taget noget med mindre det er at han knurer eller bider efter os som stjaf over at han ikke kan opfør sig ondlig med de ting han nu har..

men til gengæld har vi jo taget alt det fra ham han bar har taget på gaden eller bord osv..
Så i tager noget fra ham som straf, for at han bider efter jer, når i tager noget fra ham??? Det lyder som verdens dårligste hundepædagogik

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 23.17)

alså når han har kødbenet er det jo ikke fordig vi vil tage kødbenet det er når han ligger med det på gulvet og vi vil klappe ham at han bider efter os

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 29. juni, 2012 · kl. 23.47)

Svar til trille87:
Undskyld, men det er jeres egen skyld at han bider efter jer.

Hele hans liv har i taget ting fra ham uden at bytte med noget andet og nu........ nu tager i ting fra for at straffe ham.
Hunden har total mistet tilliden til jer. Fra dag et af når man får hund, så tager man aldrig noget fra den. Render den rundt med ens sko, så bytterr man, finder den noget på gåturen den ikke skal gnaske i, så tager man det ikke bare fra den, man bytter. Samler den et eller andet affald op som der ikke skader den, så lad dog hunden beholde sit "bytte", lad den da tage det med hjem og smid det ud når i er kommet hjem.
At straffe hunden ved at tage noget fra den, er det allerværste i kan gøre, og i gør kun problemet større.
Hunden ved ikke, at i straffer den, den tænker jo ikke som et menneske. I hundens ordbog er der hellere ikke noget som hedder straf.

Du skriver: altså når han har kødbenet er det jo ikke fordi vi vi vil tage kødbenet når han ligger med det på gulvet og vi vil klappe ham at han bider efter os.
Prøv at tænke som en hund, han er vant til at i tager ting fra ham, han har lært at han ikke kan stole på jer. Hvordan skal hunden kunne vide at i ikke vil tage kødbenet fra ham denne gang, men at i kun vil klappe ham ?
Og hvorfor skal han klappes når han spiser kødben ??? Lad dog hunden nyde sit ben i fred og ro.

Det vil tage enorm lang tid at opbygge hundens tillid til jer. Sørg for at den oplever noget positivt når i vil tage noget fra den.
Start med noget, som ikke har så meget værdi for hunden, når i vil tage det, så byt med noget som har større værdi. det vil sige, at hvis hunden for eksempel har et tyggeben, så byt med nogert lækkert kød/pølse/ost mm. som har større værdi for hunden.
Og ALDRIG mere tage noget som helst fra den

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 19 dage siden (d. 30. juni, 2012 · kl. 00.08)

Svar til nibbe:

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: