It's a proven fact that "rumbling pipes" saves life's!
Og Ole, hvis du opgav det at køre på MC da vejene
blev oversvømmet af det du (respektløst) kalder "Plastic Harleyer"
Så kan du nok tjene dig selv bedst ved at holde dig ude af
denne tråd, da du ikke bidrager med et svar på det oprindelige
spørgsmål. Jeg har selv en sådan Virago, den er fra 1985
samlet i gud's eget land, da harleyerne i 80'erne ikke virkede.
!! 1985-2012= det er 27 år så det er immervæk nogen tid siden du har kørt.....med mindre det er Konced-JinLun-Regal Raptor og alle "kineserne fra 2008 du mener når du siger "Plastic Harley", og ikke den verenomerede VIRAG0.
Jeg ved ikke om jeg er en af "de gamle" du omtaler, jeg har kørt siden 1983, og kører stadig.
Jeg har da også et par kilometer på hjul bag mig og ruller iøvrigt 12-14.000 om året, jeg kører MC
som dagligt transportmiddel året rundt, og har "rumblers" på- og kan naturligvis kun omtale egne oplevelser.
Bilister kan ikke længere høre en MC, de er for "lydtætte", det begyndte for 12-15 år siden og
jeg oplevede flere og flere der bare "skiftede bane" og var ved at tipe mig af. På med at par
"rumblers" og de larmer ikke voldsomt, men lyder "anderledes"! men nok til at overdøve P4 trafikmeldninger, og hvad der ellers er at høre på i myldretidstrafikken omkring København. Det hjalp mig... og mine medtrafikanter. Jeg høvler ikke gennem villakvarteret jeg bor i, eller andres kvarterer for den sags skyld, men CRUISER

Så er der ikke meget lyd, men over 3000 rpm. "kommer lyden".
Det er trist du er stoppet med at køre, der er stadig mange gode oplevelser på vejene, hvad enten du vælger Harley eller JinLun, så "kom ud" igen.
Louise, der er mange der passer både af "slip on" og komplette systemer hvor du kan opnå det du vil. Vælg nogle der er dæmpede, eller er til at isætte effektive DB killers, du kan godt ændre lyden uden at du skal på rullefeldt og dysses om, det er kun helt åbne systemer der vil kræve dette (antager du har MIKUNI BST40 karbs.). Lad vær med at ændre på originalsystemet, det er for besværligt, og du oplever ikke det du ønsker. Du har begrænset cyl volumen, så du skal ha' noget med "større rør"/mere luft, det giver dig det resonansrum du har brug for.
Venligs en VIRAGO kører