• 498.466 annoncer
  • 43.676 nye annoncer
  • 1.252.123 medlemmer
  • 399 online
Tråd startet: d. 23. juni, 2012 · kl. 16.38
Sidst opdateret: d.  9. juli, 2012 · kl. 19.59
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 25 dage siden (d. 23. juni, 2012 · kl. 16.38)

Lys til fugle

Er der nogen som ved om et Gro-Lux F15w/Gro Lysstofrør fra et akvarie kan bruges til fugle som Arcadia bird Lamp..???

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 24. juni, 2012 · kl. 10.20)

Svar til mads welle:
Her er lidt info der måske kan hjælpe.
Fugle har følsomme øjne og kan se lysglimt med et interval på 150 i sek. Mennesker kan se 20.
Sætter du et almindelig armatur og lysstofrør op, vil fuglene se verden i en række lysglimt.
Der findes et armatur med en HF kobling, de skulle blinke med en frekvens på 50.000 i sek.
En gevinst kan du få ved at købe et lysstofrør der også udsender ultraviolet lys,(det man bruger hvis man lider af vinter depression) det skulle nedbryde bakterier og virus.

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 24. juni, 2012 · kl. 11.00)

Svar til cen88:
Tak for det..Det er jo et flourecerende lys det som jeg har fået fra et akvarie..Har også et arcadia lysstofrør hængende..måske du ved noget om det andet..har læst mig til at det bruges til planter og lign også....

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 24. juni, 2012 · kl. 16.02)

Svar til mads welle:
Må indrømme jeg ikke ved meget om akvarielys.
Jeg kan prøve at ringe til en "ven", den samme som jeg har fået den info jeg gav dig.
Han har nemlig også haft mange akvarier engang. Kan dog ikke lige huske om det er lige nu han er på ferie, men ellers kan jeg lige prøve en anden i fugleforeningen.
Jeg vender tilbage, når jeg får et svar.
Dog mener jeg, at det var armaturet der var vigtigst, for at undgå det blinkende lys.
Forstil dig et gammelt lysstofrør eller et der ikke har ordentlig forbindelse, der blinker hele tiden. Det er ret træls og til at få pip af.
Jeg kan godt forstille mig at fuglene får stress over det.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 24. juni, 2012 · kl. 16.59)

Tak for det...afventer svar så...Mads..

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d. 28. juni, 2012 · kl. 09.23)

Du kan godt bruge det lys du har, det skulle der ikke være noget i vejen for. Tænker bare på hvor stort et rum det skal bruges i, måske er det den måde akvarielys, normalt bliver brugt der gør... jeg måske synes det er lidt svagt.
Er det til en lille indendørs voliere, så man bedre kan se fuglene tror jeg det er perfekt, men passer sikkert ikke til en stor udensdørs.

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 9 dage siden (d.  9. juli, 2012 · kl. 19.59)

Jeg ville vælge at købe et rigtig fugle lys.
Et rigtig fuglelys giver både UVA og UVB belysning.
Den en type hjælper fuglene med at optage vitaminer, og den anden er for synet.
Fugle kan se UV farver, men det kræver UV belysning.
De bruger UV farver både til søge føde, og til at se farver på andre fugle.
Alt UV belysning bliver filtreret fra når lyset paserer i gennem glas, så der kommer ikke UV belysning ind i gennem vinduet, lige som lampen heller ikke virker hvis der er en glasskærm mellem pæren og fuglene.
At frarøve fuglene muligheden for at se UV farver, svarer lidt til at vi kun fik lov til at se verden i sort / hvid.

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: