• 498.671 annoncer
  • 43.709 nye annoncer
  • 1.252.126 medlemmer
  • 1.504 online
Tråd startet: d. 19. June, 2012 · kl. 17.20
Sidst opdateret: d. 21. July, 2012 · kl. 21.33
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 17.20)

Hun sælger dem som 8 uger!!!!

Hej alle katte mennesker!

Min underbo, sælger sine killinger som 8 uger, og de er hverken blevet vacc, fået orme/loppekur!
Jeg vil virkelig gerne anmelde hende, for de SKAL være 12 uger ifølge loven!
Skal jeg gøre det og hvem skal jeg kontakte?

#2 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 17.23)

Tag en snak med din underbo.

#3 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 17.25)

Svar til sally christensen:

Ærligt, så tør jeg ikke..
Der kommer nogle skumle typer dernede og de tager vist ikke noget,
som er særlig lovligt

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 17.26)

Svar til sally christensen:
Men hun ved godt det er ulovligt, hun får killinger dernede konstant

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 17.52)

Svar til Lisette1990:
Prøv evt at kontakte dyreværnet. De har en onlineblanket man kan udfylde, eller du kan bare ringe dem og høre hvad du ellers kan gøre.
Dyreværnet.dk

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 17.55)

Svar til Lisette1990:
Hej Lisette. jeg vil anbefale dig at enten kontakte, Dyrenes Beskyttelse eller prøve om politiet vil tage affære, det er meget forskelligt hvor man bor. Fint du tager dig af det. Hvis de er til salg på nettet så ville jeg kontakt salgsstedet og gøre suport opmærksom på annoncen. Men det er nok en god ide at have D B og evt KV med til at tage sig af det, tænker på at de måske kunne få overdraget missemor og killinger. Men helt sikkert er at det er ulovligt.

#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 18.07)

Svar til JS2012:
Svar til wwiint:

Det vil jeg gøre!
Tak for jeres svar!
Har ikke noget imod at folk får killingerne, men så skal det dælme være lovligt det de gør.
Så hun bliver anmeldt af mig!

#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 19.56)

Jeg vil så sige at lige i denne sag er jeg helt enig, men jeg selv har en hunkat som forsøger at slå killingerne ihjel når de er ovre de 8 uger/eller også kommer hun slet ikke hjem i flere dage. Så de kuld hun har fået lov at få er altså også flyttet for tidligt for alle parters skyld.

En gang imellem er man nød til at være åben for at naturen også fortæller hvordan tingene skal gøres, og de kommer jo altså først herfra når de er klar til at klare sig selv ved en ny god familie (som naturligvis ved alt om alder, årsag osv)

#9 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 20.16)

Svar til FruRiber:
Er ked af at høre at din mormis forlader dem i flere dage, men som du selv skriver fortæller naturen nogen gange nogle andre ting.
Men hendes mormisser kommer hjem hver dag, vi ser dem tit

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 20.22)

så vidt jeg ved må du tage en killing fra dens mor i en alder af 7 uger..

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 20.30)

Svar til FruRiber:
Jeg synes, at du skulle lære lidt om katteadfærd. At påstå, at det er til alles bedste at sælge 8 ugers killinger er så usand som det kan være.
Det er kun til DIN bedste.
Hos vilde katte går killingerne hellere ikke hver sin vej når de er 8 uger. De er enda sammen med deres søskende end de 12 uger hvor man må tage dem fra.

Gennem samværet med søskende LÆRER de hvad en kat skal bruge for at agere som kat.
Alt det tager du fra dine killinger. Adfærdsmæsig skader du killingerne.

Jeg synes godt nok, at det er sørgelig læsning, at du lader din kat få det ene kuld efter det andet, men at du ikke engang gider have "besværet" med at sørge for at give killingerne de bedste muligheder i deres liv, tværtimod. Så er det enda ulovligt og straffes med bøde.

Var det ikke en ide at få steriliseret den arme hunkat.

#12 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 20.32)

Nicklas Jensen skrev:
så vidt jeg ved må du tage en killing fra dens mor i en alder af 7 uger..

Nej, en killing SKAL være 12 uger.
Sådanne oplysninger er nemme at google. Hvorfor ikke gøre det frem for at komme med urigtige oplysninger.

#13 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 20.51)

Ja, altså jeg har kun en kommentar; STERILISERING...! Jeg har tre katte, to hanner og en hun, alle har mistet undervognen på den ene eller anden måde-kan I ikke se at der er overflod af katte, og mange som anskaffer en, beholder den ikke. Det er ganske enkelt skruen uden ende! Tag nu et ansvar, om det er han eller hun, de er ligefedt
De skal være 12 uger, har mormis et problem med det, så må de ind i et andet rum til de er gamle nok, det andet er bare dårlige undskyldninger.
Ja det var vist mere end en kommentar...STERILISERING, var den vigtigste

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 20.59)

Svar til Nicklas Jensen:
En killing må under ingen omstændigheder tages før 12 uger. Du risikerer at få en adfærdsvanskelig og associal kat.

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 29 dage siden (d. 19. June, 2012 · kl. 21.11)

FruRiber skrev:
Jeg vil så sige at lige i denne sag er jeg helt enig, men jeg selv har en hunkat som forsøger at slå killingerne ihjel når de er ovre de 8 uger/eller også kommer hun slet ikke hjem i flere dage. Så de kuld hun har fået lov at få er altså også flyttet for tidligt for alle parters skyld.

En gang imellem er man nød til at være åben for at naturen også fortæller hvordan tingene skal gøres, og de kommer jo altså først herfra når de er klar til at klare sig selv ved en ny god familie (som naturligvis ved alt om alder, årsag osv)

Åben overfor naturen siger du. VRØVL få dine katte sterilliseret og kastreret. Der er iforvejen altfor mange katte i Danmark

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: