• 496.818 annoncer
  • 48.854 nye annoncer
  • 1.252.463 medlemmer
  • 5.044 online
Tråd startet: d. 18. juni, 2012 · kl. 21.58
Sidst opdateret: d. 19. juni, 2012 · kl. 09.02
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 21.58)

Kan et trekantet sår hele?

Ja.. Min bedre halvdel og jeg, sidder lige og diskutere om et trekanetet sår kan hele.
Han siger det ikke kan, og det mener jeg er en omgang øregas. Selvfølgelig. Har søgt på google, men synes ikke rigtigt der kommer noget frem.
Så er der en der kan be- eller afkræfte det?

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 22.12)

jeg blev engang bidt af en hund og det var trekantet sår og der var ingen problemer med at hele:)

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 22.16)

Svar til Keestiiiina:
Selvfølgelig kan trekantede sår hele. Kunne de ikke det, så var der jo millioner af mennesker og dyr som løb rundt med sår som ikke kunne hele.
Du kan hilse ham og sige, at hvis han vil have syn for sagen, så er han velkommen til at se et trekantet ar. Jeg har nemlig et.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 22.17)

Svar til Keestiiiina:
Arbejder med sår...alle sår kan hele hvis man ikke piller i dem, og sørger for at holde dem rene...lad dem få luft og dæk dem til om natten, så ikke man river eller hænger fast i noget...Men ja..alle sår kan hele i det rette miljø

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 22.34)

Svar til jeanette59:
Jeg tror vi snakker større sår For jeg har selv mange små trekantede sår så

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 22.36)

Svar til nibbe:
Haha jo tak. det vil han ikke
Ved ikke lige hvor han får den omgang øregas fra, men han ville bare ikke tro på at de kan hele.. Eller, alle sår heler jo, måske han mener det bare tager enormt lang tid?

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 22.38)

Svar til helsing64:
Det lyder som et spændende arbejde.
Men som sagt, ja alle sår heler jo. Ved ikke lige hvem der har bildt ham det ind

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 23.56)

Det kan de godt, alt kan hele
Men det kan være mere besværligt for nogle sår at hale end andre.

Når en igle bider, laver den et Y snit. Det giver 3 lapper hud, og de sår er svære at få til at hele, i forhold til andre sår. Det er en fordel for iglen, for blodet har nemmere ved at løbe til, uden det kan koagulere.

Men man kan argumenterer for at din kæreste har ret. Hvis en bløder får et sår, så heler det ikke, men det er så ret lige meget om det er trekantet eller ej

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 0 dage siden (d. 19. juni, 2012 · kl. 00.34)

Man skal ikke mere end godt 150 år tilbage til forladernes tid. Disse rifler var normalt udstyret med en 3-kants bajonet. Formålet med disse væmmelig redskaber var faktisk at tilføre fjenden et markant stort stiksår der ikke umiddelbart kunne lukkes igen så fjenden døbe af blodtab temmelig hurtigt. Og så kunne helingsprocessen jo være ret ligegyldig. Mon det er noget sådan din bedre halvdel har i tankerne.

#10 - Skrevet for ca. 10 måneder og 30 dage siden (d. 19. juni, 2012 · kl. 08.55)

Svar til Chinchi:
Det med igleren vidste jeg faktisk godt.. Men det er jo et Y og ikke en trekant. Væmmeligt lille dyr
Blødere var slet ikke det vores diskussion handlede om, for så kan vi også snakke folk der tager blodfortyndende medicin, og så kommer det alt for langt ud. Så nej, det kan ikke bruges som argument

Svar til fc40435203:
Spændende. Det vidste jeg faktisk ikke. Så giver det jo bedere mening at det ikke kan hele, jeg troede vi snakkede overfladiske sår, og ikke store dybe sår. Så er det jo klart det ikke kan hele

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

BRUGER INAKTIV
#11 - Skrevet for ca. 10 måneder og 30 dage siden (d. 19. juni, 2012 · kl. 09.02)

Svar til Keestiiiina:
Overfladiske sår uanset udformning kan vel altid hele med mindre der ikke går infektion i skidtet

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: