Tråd startet: d. 17. juni, 2012 · kl. 20.34
Sidst opdateret: d. 22. juni, 2012 · kl. 16.45
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.34)

Hvad gør jeg egentlig (bidsk hund)

Ja, jeg tør godt oprette denne tråd, med fare for at folk vil være dybt uenige med mig.

sagen er kort at jeg bor i et slags stille og roligt "rækkehus" kvarter laaangt ude på landet, med en masse fred og idyl og ja, en lille landsby omgivet af villahuse og en skole. Men jeg har altså et problem, engang i mellem får vi besøg af en løs KAMPhund og ja en kamphund med pig halsbånd og rifter (og ifølge rygter bruges bla han til fornøjelses kampe) han kommer her et par gange om ugen og går og snuser, indtil han får øje på eks en kat eller lignene, så suser at over hække, hegn osv.

Der går en lille sti ved siden af mit hus hvor børn går til og fra skolen, en dag stod 2 små piger 6-7 år med hinanden i hånden og stortudede, jeg går naturligvis ud på stien og ser den sindsyge hund stå 2 meter fra dem med tænderne fremme og savlet ned fra munden. den er så arrig og ørene ligger tilbage og jeg er ikke i tvivl om at den ikke bare vil lade dem være, jeg tar hurtigt en hånd kattemad og kaster langt væk, og får pigerne ind bag mit hegn, den kan nemt hoppe over, men vi er også tæt på døren. vi står der glor bag træet i ca 5 min før den vender om og fordufter. jeg må følge pigerne en lang omvej hjem og de var så bange og tør den dag idag stadig ikke gå hjem. problemet er så at hunden stadig kommer og går, og fornyligt fik jeg set ejeren, en ung man kom ned med højt musik i sin smarte bil og vender på vores pakeringsplads, han går ud og råber efter hunden, den kommer og får en dask og de køre videre med 100 km i timen over græs og fuldstændig med hovedet under armen.
dagen efter kommer hunden så igen og står og knurre af mig og min datter, vi skynder os ind og jeg ringer til politiet men da jeg så skal fortælle om hvor den er nu er den borte igen. jeg fandt så ud af hvor han boede og går arrigt derhen og banker på. han er ikke hjemme, men jeg ligger en pæn seddel til ham hvor jeg kort og godt skriver til ham at næste gang jeg ser hans hund henne ved mig, så slår jeg den ihjel (jeg var arrig og aner virkelig ikke hvordan jeg skulle tage livet af den). jeg skrev mit navn og telefon nummer, sjovt nok hørte jeg aldrig fra ham, men hunden er her dælme stadig, det er nået så langt ud at jeg overvejer at finde en der kan tage livet af den for mig, for jeg er bange for at gør en eller anden virkelig fortræd.
politiet har nærmest hele byen snakket med, og de har også besøgt ham, men han kommer åbenbart udenom hver gang.

Jeg ved godt at det er ejeren og ikke hunden der VAR problemet, men nu er hunden blevet et problem, og det er da skidesynd for den at den stadig lever, med det liv og at den måske bruges til kamp.
Det bedste var hvis den bare hurtigt og humant kunne blive aflivet, og derfor har jeg snakket med en prof, inden en anden i byen selv finder et gevær og prøver sig frem, hvilket man ikke bare gør, for man kan ikke skyde en hund hvis man aldrig har skudt før.

Jeg er i et stort dilemma, for det er jo lige til forsiden på ekstrabladet hvis den bliver "aflivet"
så står der stort at skøn familiehund er blevet skudt fordi at den een gang har været på besøg herhenne.

Tror ikke hjælpen er at hente hos politiet da den altid er væk når de endelig kommer frem og han "bor" på flere adr og flytter vidst hunden rundt mellem venner når der er ballade..

Stakkels stakkels hund, den burde jo få fred, og tror ikke at det ville være nogens bedste hvis den først skulle fanges ind og derefter aflives. Men også stakkels os, stakkels børn der ikke kan gå i skole og stakkels andre dyr her som flygter for deres liv.
en forældre til den ene af ungerne fortalte at der en gang lå en død kat i hans skraldespand, med halsbånd som var blevet flænset fuldstændig.

Ved ikke 100 % procent om den bliver brugt til kamp skal jeg skynde mig at sige, men jeg ved 100% at den hund ikke er en alm familie hund eller andet. den er gal og bidsk og har det ikke godt hvor den er, og tør godt love at den ikke kan formidles videre til en anden familie. det er umuligt. vi har nu set den i løbet af det sidste år, og jeg har aldrig set den være en alm "hund" .

Hjælp mig!

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.43)

Politiet må/skal gøre meget mere for at finde den,inden den bider børn eller andre,ellers må du selv tage affære og flå knoppen af den,sad but true

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.45)

Jamern, du har da alle de der professionelle hundemennesker/hundetrænere som har rådgivet dig i din den anden tråd, og så de der 10 dyrlæger.
Kan de ikke rådgive dig igen.

Hvordan var det nu du skrev, var der ikke et eller andet med , at du havde talt med et X antåal professionelle hundefolk/trænere, som vidste hvad det drejede sig om, frem for os herinde som bare troede at vi var profer og vidste hvad det var vi talte om.
Det var så ikke lige det ordvalg du skrev, men betydningen var den samme.
Kunne de prof. mennesker ikke rådgive dig igen ???

For kommer vi med noget som ikke lige passer dig, bliver du jo tøse fornærmet.

Men alene, at du bare overvejer at du vil til at slå andre menneskers dyr ihjel, og at du opfordrer andre mennesker til at skulle skyde andre folks hunde for dig, det både er ulovlig og forkastelig. Jeg synes, at det siger meget om hvem du er.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.46)

Svar til jan545:
Altså jeg har hverken jagt tegn, eller har mod på at slå et dyr ihjel. og så tænker jeg også at man vel ikke bare kan affyre et jagt gevær, når man er omgivet af børn, familier og gamle mennesker. den er svær, som jeg tydeligt skriver.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.49)

Svar til nibbe:
Sad faktisk og tænkte noget lig det...Og har sådan lidt at det er en and....en sådan hund får ikke lov til at rasere i et helt år uden indvending..

Klip selv din hund.
Hundeklipper til kun 249,95
www.skiftselv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.51)

Svar til nibbe:
Du er jo bare fuldstændig umulig at føre en dialog med.
Jeg har på intet tidspunkt skrevet at i ikke har god forstand på dyr, har netop skrevet at grunden til at jeg spørg herinde er at i med erfarring ved meget mere og garanteret ved en masse.

Og hvad skal jeg bruge mine dyrlæger til? eller en hundetræner, give den en loppekur og øve sportræning, eller hvad mener du?

Og hvorfor skal du gang pågang blande tråde sammen? du må jo kede dig vanvittigt, og hvis du har været herinde længe, så kan jeg godt forstår hvis folk så småt bliver trætte af dig, du er netop en af dem der tror at du ved alt og styre alt.
men helt ærligt, vi sidder bag en computer og kun derfor kan du alt.

Orker ikke engang diskutionen med dig, og burde vel egentlig bare ignorere dine stupide svar.

Jeg vil aflive en hund der måske en dag vil tage livet af et barn, ja hvad tror du selv?
Det siger mere om dig end om mig med den udtalelse!

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.56)

Svar til helsing64:
Jo den gør, det er et år siden at jeg så den første gang, de seneste 2-3 måneder har vi dog set den oftere og oftere. han har slet ikke hegn op, så jeg kan godt forstå at han ikke kan holde den inde.. jeg ved jo kun det meste fra naboer, og i små byer går snakken, jeg har selv snakket med politiet nogle gange, og kun den ene gang er de dukket op, gået med mig til ham, men han var ikke hjemme. han finder jo også ud af at den er væk rimelig hurtigt for han råber og skriger efter den. og han kender nok folk her i modsætning til mig som han tager til, især hvis den har været væk, så kan han jo bare smutte måske overpå den anden side af hegnet. jeg har fri onsdag og havde planlagt at tage til politistationen, og fortælle hele historien og så håbe at de har en ide til hvad de vil gøre. men når der er ikke er reageret før, gør de det nok heller ikke nu.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.58)

hvis det passer det du skriver hvad jeg tvivler stærkt på for hvis den har huseret i jeres område tror jeg ikke på der ikke er en eller anden klog sjæl der har lokket den ind et eller andet sted og så har fået den aflivet for det er du jo sådan set i din fulde ret eftersom du har advaret idioten men er meget i tvivl om sandheden i dette indlæg for selvfølgelig kan/må sådan en hund ikke gå løs

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 21.00)

Svar til kiir:
Hvis alle børn er bange så hænger det ikke sammen med at den stadig er løs.....så er det jo fordi I ikke har meldt den nok...
Og så lige en sideløber...Ved ikke hvad du har imod Nibbe..men hun er altså en af de klogere herinde som ikke LEGER klog..lytter altid til hende...Man kan risikere at lære noget ved man lader paraderne falde og tager gode råd til sig..

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 21.00)

Svar til helsing64:
og uden indvenning? hvad mener du med det? det har der jo netop været , naboer, politi osv har jo taget kontakt til ham.
hunden er ikke blevet aflivet nej og det burde den jo. men hvordan, så skal politiet jo tage den på fersk gerning, de kan jo ikke bare banke på hos ham og skyde den? jeg kender til 3 andre end mig der har taget billeder af hunden, men de er ikke særlig gode og beskriver jo ikke den rigtige situation.

Klip selv din hund.
Hundeklipper til kun 249,95
www.skiftselv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 21.03)

Svar til sussidaysi:
Mange snakker om det ligesom mig, men man så jo hvad der skete sidste gang en hund blev aflivet på egen grund, og selvfølgelig frygter folk den effekt. og folk her har jo ikke bare jagttegn, og har de overhovedet et gevær, byen består af ældre, børnefamilier og nogle enkelte bøller.

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 21.05)

sussidaysi skrev:
:/ hvis det passer det du skriver hvad jeg tvivler stærkt på for hvis den har huseret i jeres område tror jeg ikke på der ikke er en eller anden klog sjæl der har lokket den ind et eller andet sted og så har fået den aflivet for det er du jo sådan set i din fulde ret eftersom du har advaret idioten men er meget i tvivl om sandheden i dette indlæg for selvfølgelig kan/må sådan en hund ikke gå løs

Man må ikke bare aflive en hund, hellere ikke hvis den er på ens egen grund.
Du skal først advare ejeren skriftlig om, at næste gang hunden kommer på ens egen grund, så bliver den aflivet.
Hvis ikke du har jagttegn eller er uddannet til at aflive, så må du hellere ikke aflive den.

Selv om ejeren er advaret skriftlig, må du hellere ikke aflive hunden på offentlig grund, kun på din egen.

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 21.05)

Svar til kiir:
Mener simpelthen ikke den er blevet anmeldt på den rigtige måde og af forældrerne til de meget bange børn...Har boet i nærhed af den slags hunde,,godt nok på sjælland, men der reagerer politi på mundkurv og indhegning...det er jo lovpligtigt,,,Mener at der er en brist i historie og må give Nibbe ret i at du bliver tændt af FORKERTE svar...lidt træls attitude som gør, at hjælpen til dig bliver en mangelvare...
Min dialog slutter i hvert tilfælde her, for er IKKE ude på diskussion med dig...debat ja, men absolut ikke pladder diskussion

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 21.07)

Svar til helsing64:
Jeg har meldt det de sidste måneder når den har været her mere end et par min, tit strejfer den jo bare forbi, på få sek. jo børn er bange efter den dag med de 2 tøser, folk snakker jo steder som denne, og derfor skriver jeg også at det ikke er sikkert alt det man høre, har kun meldt hvad jeg har oplevet. sagen er slem nok, og man behøver bestemt ikke gøre det værre end det i forvejen er.
her er en lille skole hvor der går måske 150 børn, fra 0-4 klasse, så det er en lille by og selvfølgelig kender folk til historien om de små piger, det mærkelige derimod er at han ikke kom og gav mig en på kassen efter min seddel, men jeg tror udemærket at han ved at han ikke står stærkt, måske han elsker sin hund, men bare har opdraget den forkert, og måske derfor han holder sig væk.

men så må han forsøren sætte et hegn op, så den bliver hjemme.

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 21.11)

Svar til kiir:
det kan godt være de snakker om det men hvad redder det hvis hunden er så farlig som du skriver så lok den ind i et skur eller andet lukket rum og glem den et godt stykke tid eller også få politiet til at hente den for hvis den er så aggressiv som du skriver kan det da godt være de får deres besvær med at få den med og så blir det jo også dyrt for ham at få den for selvfølgelig ved du ikke hvem den tilhører hvis det virkelig passer tror jeg nu nok jeg ku finde en der ku aflive den

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: