Ja, jeg tør godt oprette denne tråd, med fare for at folk vil være dybt uenige med mig.
sagen er kort at jeg bor i et slags stille og roligt "rækkehus" kvarter laaangt ude på landet, med en masse fred og idyl og ja, en lille landsby omgivet af villahuse og en skole. Men jeg har altså et problem, engang i mellem får vi besøg af en løs KAMPhund og ja en kamphund med pig halsbånd og rifter (og ifølge rygter bruges bla han til fornøjelses kampe) han kommer her et par gange om ugen og går og snuser, indtil han får øje på eks en kat eller lignene, så suser at over hække, hegn osv.
Der går en lille sti ved siden af mit hus hvor børn går til og fra skolen, en dag stod 2 små piger 6-7 år med hinanden i hånden og stortudede, jeg går naturligvis ud på stien og ser den sindsyge hund stå 2 meter fra dem med tænderne fremme og savlet ned fra munden. den er så arrig og ørene ligger tilbage og jeg er ikke i tvivl om at den ikke bare vil lade dem være, jeg tar hurtigt en hånd kattemad og kaster langt væk, og får pigerne ind bag mit hegn, den kan nemt hoppe over, men vi er også tæt på døren. vi står der glor bag træet i ca 5 min før den vender om og fordufter. jeg må følge pigerne en lang omvej hjem og de var så bange og tør den dag idag stadig ikke gå hjem. problemet er så at hunden stadig kommer og går, og fornyligt fik jeg set ejeren, en ung man kom ned med højt musik i sin smarte bil og vender på vores pakeringsplads, han går ud og råber efter hunden, den kommer og får en dask og de køre videre med 100 km i timen over græs og fuldstændig med hovedet under armen.
dagen efter kommer hunden så igen og står og knurre af mig og min datter, vi skynder os ind og jeg ringer til politiet men da jeg så skal fortælle om hvor den er nu er den borte igen. jeg fandt så ud af hvor han boede og går arrigt derhen og banker på. han er ikke hjemme, men jeg ligger en pæn seddel til ham hvor jeg kort og godt skriver til ham at næste gang jeg ser hans hund henne ved mig, så slår jeg den ihjel (jeg var arrig og aner virkelig ikke hvordan jeg skulle tage livet af den). jeg skrev mit navn og telefon nummer, sjovt nok hørte jeg aldrig fra ham, men hunden er her dælme stadig, det er nået så langt ud at jeg overvejer at finde en der kan tage livet af den for mig, for jeg er bange for at gør en eller anden virkelig fortræd.
politiet har nærmest hele byen snakket med, og de har også besøgt ham, men han kommer åbenbart udenom hver gang.
Jeg ved godt at det er ejeren og ikke hunden der VAR problemet, men nu er hunden blevet et problem, og det er da skidesynd for den at den stadig lever, med det liv og at den måske bruges til kamp.
Det bedste var hvis den bare hurtigt og humant kunne blive aflivet, og derfor har jeg snakket med en prof, inden en anden i byen selv finder et gevær og prøver sig frem, hvilket man ikke bare gør, for man kan ikke skyde en hund hvis man aldrig har skudt før.
Jeg er i et stort dilemma, for det er jo lige til forsiden på ekstrabladet hvis den bliver "aflivet"
så står der stort at skøn familiehund er blevet skudt fordi at den een gang har været på besøg herhenne.
Tror ikke hjælpen er at hente hos politiet da den altid er væk når de endelig kommer frem og han "bor" på flere adr og flytter vidst hunden rundt mellem venner når der er ballade..
Stakkels stakkels hund, den burde jo få fred, og tror ikke at det ville være nogens bedste hvis den først skulle fanges ind og derefter aflives. Men også stakkels os, stakkels børn der ikke kan gå i skole og stakkels andre dyr her som flygter for deres liv.
en forældre til den ene af ungerne fortalte at der en gang lå en død kat i hans skraldespand, med halsbånd som var blevet flænset fuldstændig.
Ved ikke 100 % procent om den bliver brugt til kamp skal jeg skynde mig at sige, men jeg ved 100% at den hund ikke er en alm familie hund eller andet. den er gal og bidsk og har det ikke godt hvor den er, og tør godt love at den ikke kan formidles videre til en anden familie. det er umuligt. vi har nu set den i løbet af det sidste år, og jeg har aldrig set den være en alm "hund" .
Hjælp mig!
Gul og Gratis