• 498.719 annoncer
  • 52.700 nye annoncer
  • 1.252.990 medlemmer
  • 2.823 online
Tråd startet: d. 16. juni, 2012 · kl. 01.32
Sidst opdateret: d. 17. juni, 2012 · kl. 19.24
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 4 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 01.32)

Korrekt fodring.

Jeg fik ny hest for 2 dage siden, og da den ankom kunne man godt se at den pt mangler muskler og er en del for tynd. Men det arbejder vi på.
Lige pt får den:
Wrap
Vitaminer/mineraler
En omgang roepiller

Men her til vinter vil jeg meget gerne fodre den korrekt, og jeg fik at vide at den spiste alt som kom i krybben. Derfor:
Kan jeg godt lade hesten "leve" på roepiller, vitaminer/mineraler, wrap, og soyaskrå ELLER valset byg?
Er lidt i tvivl om jeg skulle give den valset byg i stedet for soyaskrå, da jeg har hørt at soyaskrå ikke er godt for ældre heste.

Basse er en robust oldenborg blanding på ca 159 som er 20 år gammel, og vil blive brugt til hyggeridning.

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 4 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 02.38)

hej.tillykkr med din nye hest:)hvis den er en del for tynd ville jeg vælge byg+havre+soyaskrå+lucerne og et par dl oile,den sammesætning brugte jeg da vores hest hvade tabt sig,dyrlægen lavede den foderplan,ellers har brogåden noget der hedder build up,det er os super godt,og ved side lige meget om det er det ene el det andet du bruger så alt det wrap el hø han spise og gi ham foder 3 x dagligt..held og lykke:)

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 4 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 11.16)

Synes lige du skal snakke med en ekspert på området. Det er jo ikke ligemeget om man bruger soja eller korn. Soja er næsten rent protein. Korn derimod, indeholder meget mere stivelse. Så du skal nok lige gøre op med dig selv, hvad det egentlig er du ønsker, og så få en fagperson til at hjælpe med sammensætningen.

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 4 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 11.31)

Nu er din hest godt nok ikke en arbejdshest. Men før i tiden når arbejdsheste skulle ha´ noget sul på kroppen. Gav man dem gerne mellase og kogte kartofler, ud over havre og hø.
Nu er forfangenhed ikke det helt store problem med større heste, som med små ponyer, når der fodres for godt. Men man skal dog lige ha´ det in mente.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 4 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 12.31)

Svar til miriamraih:
ved godt wrap er så moderne at fodre med , med det giver altså hesten sur mave. så ville nu fortrække noget godt hø. højholdts har noget godt pille foder med alt hvad hesten behøver af vitaminer og mineraler. sort havre er også super at blande i.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 3 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 19.24)

Svar til miriamraih:
Prøv at kigge på spillers hjemmeside, der finder du foder til enhver hest/pony plus at de gerne vil udarbejde en gratis foderplan til netop din hest, så du ved hvad den skal have, så den bliver dækket ind med alt. Held og lykke med projektet.. ;O)

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: