• 496.521 annoncer
  • 45.644 nye annoncer
  • 1.254.477 medlemmer
  • 6.089 online
Tråd startet: d. 15. juni, 2012 · kl. 22.46
Sidst opdateret: d.  4. juli, 2012 · kl. 11.15
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 22.46)

Kaniner og kasteration?

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogen har erfaring med at kasterere hankaniner som er aggressive? Vi har en lille løvehoved han som er placeret centralt i huset, hvor der altid er folk. Desværre har den siden den var 5-6 mdr været noget så aggressiv, når man nærmer sig dens bur, madskål eller åbner lågen til buret. Den kan sagtens fanges og holdes/kæles af både voksne og børn. Men i dens omgivelser er den helt utilregnelig og farer frem og grynter, hver gang man kommer i nærheden. Er lidt træt af denne adfærd og synes også det er ubehageligt at skulle have fingrene derind, eftersom han både bider og angriber os. Hvad stiller man op, kan man kasterere og opnå et godt resultat, for det andet er jo ikke til at holde ud, hverken for børn eller voksne....

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 09.45)

Hos de fleste seriøse avler vil ikk have en kanin der bider, den bliver for det meste slået ned, kun hunner har lov at være aggressive når de er drægtige og har unger og de fleste avler har ikk katseraret hanner i deres stald. Dog kan jeg forstå at din kanin er en kælekanin og du kan godt lade den katseraser men lad for gud skyld en erfaring dyrlægen med meget viden om kaniner gør det, da en kanin godt kan dø under narkosen. Dog vil jeg også nævne at der ingen garanti er for at din kanin ved ændre adfærd af dette indgrab. Håber du kunne bruge mit svar.

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 23.11)

Svar til Kagepigen :
Tak for dit svar. Jeg er lidt rådvild, for de kaniner vi havde som børn opførte sig altså ikke sådan. Men den kære "Henry" som kræet er døbt, er jo barnets kæledægge. Vores dyrlæge, som vi har brugt til både vores kat og hund, er både dygtig og erfaren i mindre husdyr. Så jeg er såmænd ikke bekymret for kaninens helbred, men vil gerne vide om andre har gode erfaringer, for det koster omkring 1200 kr for indgrebet. Så hvis ikke, er det måske en rigtig dårlig og dyr løsning på problemet?
Om ikke andet kan der vel blive en god ragout af fyren

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 10.34)

Syntes du skal flytte din kanin hen, et sted hvor der er mere ro, også skal du bare nøjes med at fodre i en uges tid, også kan du prøve langsomt at gå til den igen. Kunne godt lyde som om den er stresset.

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 20 dage siden (d.  4. juli, 2012 · kl. 11.15)

Nogen gange kan et skift i hvor kanin opholder sig ændre alt! Prøv som CBou skriver at flytte den til et roligere sted før du prøver "snip metoden", det er billigere (nej penge er ikke alt! Men det kunne være det virkede)

Jeg har før fået kaniner ind hanner som hunner hvor ejeren fortæller om dens adfærd derhjemme og ja den var gal, men efter ro og fred samt nye omgivelser kunne man pludseligt komme til dem uden problemer.

Dejligt at se du prøver at finde en løsning istedet for bare at skille dig af med den

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: