• 497.197 annoncer
  • 45.519 nye annoncer
  • 1.254.396 medlemmer
  • 4.099 online
Tråd startet: d. 15. juni, 2012 · kl. 20.51
Sidst opdateret: d.  5. november, 2012 · kl. 22.45
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 20.51)

Lovgivning mht. kopiering af hjemmesider??

Hejsa.

Jeg har lavet en privat hjemmeside i fællesskab med min familie.

Vores hjemmeside hedder http://www.ghost-dragons.dk/
Alle billeder har vi selv taget og alt tekst har vi selv forfattet.

Men her forleden fandt vi en side som lignede vores 99%
Tjek lige denne http://www.harbo-agamer.dk/

Er det lovligt at kopiere andres sider uden at spørge om lov?
Der må da være en eller anden form for copyright ligesom det er ulovligt at kopiere musik??

Vi har meget tydeligt gjort opmærksom på vores hjemmeside at INTET må kopires eller "lånes".
Denne "kopi hjemmeside" har lavet meget få ord om i ordstillingen hist og her og
andre steder er det 100% direkte kopieret.

Hvordan er lovene/reglerne i forbindelse med sådan noget?
Og hvad kan vi evt. gøre ved det??

Deres hjemmeside er ikke færdig men kan se de kopirer mere og mere for hver dag der går.
Der er ingen kontakt info tilknyttet endnu, så kan ikke gøre så meget?

Vores familie har efterhånden brugt mange år om at lave siden og tilføjer/retter konstant nye
ting efterhånden som vi bliver mere erfarne med skægagame opdræt, som siden jo omhandler.
Alle billeder har vi selv taget og alt tekst har vi selv forfattet.
Syntes det er virkelig ærveligt når der så er nogen, der sådan tyv stjæler ens værk.

Håber i kan hjælpe. MVH Kimi Andersen

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 21.17)

Jeg kender ikke loven præcist på dette omtråde, men umiddelbart er det nok ikke tilladt at kopiere så store dele af din side. Hvad lovgrundlag du kan finde for dette, må du selv søge efter.

Mere info om Harbo-agamer her: http://urlspion.dk/www.harbo-agamer.dk

Mvh.
PHS

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 23.48)

Svar til Ninka Andersen:

Hvis du selv bygger din side op fra bunden - så der det din side, og du har 100% Copyright på den - det samme gælder også med billeder. For at afskrive denne Copyright skal du tydeligt skrive at der ikke er Copyright på siden (og på billederne).

Hvis du har begrundet mistanke om en eller andet har plagieret noget fra din side skal du kontakte en god advokat og lade ham køre en sag for dig.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 00.09)

Al tekst og alle billeder er der 100% copyright på, med mindre kunstneren går ud og giver afkald på denne copyright/ophavsret.
Det virker ikke den anden vej rundt, at man skal informere om ophavsretten.

I kan faktisk sende en regning ud til dem, for både at stjæle billeder og tekst (hvilket er hvad der bliver gjort), uden så meget som at komme med kildehenvisning (kilde henvisning kan vist nok føre til en mindre regning).

Der må gerne citeres fra skriftlige værker, såfrem der er en kildehenvisning, men en hel tekst må ikke kopieres med mindre den er frigivet, eller der er givet mundtlig eller skriftlig tilladelse fra forfatteren.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 00.16)

Jeg har lige kigget siden igennem, og må indrømme at jeg ikke umiddelbart kan se hvad du taler om.
Du har ikke copyright på den måde menuen er opsat på, eller rækkefølgen du vælger at skrive menuerne op på.
Jeg kan ikke umiddelbart se hvad det er for noget tekst der er tale om, eftersom der ikke rigtig er noget tekst på den anden side, og jeg sidder med samme tanke med billeder.

Når jeg kigger på siderne, sidder jeg tilbage med et indtryk af at den første er en mere eller mindre prof side, der er velovervejet og godt gennemført.
Den anden side virker sjusket, med dårlig opsatte billeder, og som om den er i opstart fasen (hvilket den vel også er).

Du kan som også komme efter folk hvis de gafler noget kode, men det bliver meget svært at bevise at det er dit kode... Det skulle egentlig være fordi du havde sat dig ned og selv skrevet et program, du ikke havde udgivet til offentligheden. Det må man ikke bare kopiere direkte over, men du kan ikke hindre folk i selv at lave samme program - men sandsynligheden for at koden er sat helt ens op, er naturligvis ikke specielt stor, hvis det er 2 forskellige mennesker der har lavet den.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 7 måneder og 20 dage siden (d.  3. oktober, 2012 · kl. 02.52)

Med al respekt for Jeres hjemmeside, så er der jo ikke tale om noget banebrydende, hverken design eller funktionsmæssigt. Derudover er det selvfølgelig trist, at Jeres hjemmeside bliver kopieret. Jeg ville rette henvendelse til kopisterne, og ellers være fløjtende...... Der går vel ingen skår af Jer, fordi nogen "kopierer" Jeres side.

Mvh
Søren Lenius

#7 - Skrevet for ca. 7 måneder og 20 dage siden (d.  3. oktober, 2012 · kl. 05.22)

Jeg kan ærlig talt ikke se ligheden mellem de to sider, hverken hvad angår opsætning eller indhold (jo begge handler om et eller andet dyr).. Og skulle der endelig være tale om kopiering, er det da pænt nederen, at de så ikke har kunnet lave deres side bedre end jeres - hvis man endelig skal kopiere noget, skal man da gøre det bedre end originalen, ellers er det bare pinligt

#8 - Skrevet for ca. 7 måneder og 19 dage siden (d.  4. oktober, 2012 · kl. 11.30)

Tak for jeres svar. De har slettet alt nu

#9 - Skrevet for ca. 6 måneder og 17 dage siden (d.  5. november, 2012 · kl. 22.14)

Svar til Ninka Andersen:

Hej nu har jeg kigget på din og den anden side, og der er jo slet ingen ligheder overhovedet, så jeg ved ikke hvad du mener med kopi ???

Vh Bjørn

#10 - Skrevet for ca. 6 måneder og 17 dage siden (d.  5. november, 2012 · kl. 22.45)

Svar til bjrn weiglin:

Læs indlæg no. 8

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: