• 481.890 annoncer
  • 46.535 nye annoncer
  • 1.264.202 medlemmer
  • 4.684 online
Tråd startet: d. 15. juni, 2012 · kl. 16.52
Sidst opdateret: d. 17. juni, 2012 · kl. 23.48
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 16.52)

Salon riffel

Hej.

Jeg leger lidt med tanken om at få en salon riffel da jeg gerne vil skyde til måls og på lidt længere afstand end hvad et luftgevær kan klare men kræver det våbentilladelse at have sådan en og jagttegn? Har før været ved at tage jagttegn men kunne desværre ikke på daværende tidspunkt komme hen på prøvebanen desværre. Jeg er ikke på udsigt efter at skulle gå på jagt da jeg hellere fisker men vil gerne skyde til måls.

Mvh rene

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 17.16)

Svar til rene89:
Det kræver heldigvis jagttegn og våbentilladelse.Du kan få din skydelyst stillet i en skytteforening under kontrolleret forhold.Der findes en disiplin som kaldes terræn skydning som kan dyrkes både med riffel og pistol , tror det kan være noget for dig.
Mvh Alex

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 17.17)

http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/vaabentilladelse/

Mvh.
PHS

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 17.22)

Svar til Alex Kjr Laursen:

Jeg har været lidt inde og læse omkring skytteforening men tror at jeg skal ringe til dem da jeg sys at der er for lidt info omkring hvordan og hvorledes samt deres hjemmesider er forvirrende. Terræn skydning, er det også efter mål eller hvordan foregår dette? jeg vil gerne have mulighed for at skyde til måls på så lang en afstand som muligt og de fleste hernede tæt på 6240 postnr har mest kun baner til 50-100 meter og så var der vist en enkelt som havde terræn men ved ikke helt hvad det er.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 17.32)

Svar til rene89:
Terræn med pistol er fra ca.2-150 meter på tid, 5 skud på 8-12 sekunder og mellem 1 og 5 skiver/mål pr. station.Med riffel er det vel 20-600 meter og 5 skud på omkring 45 sekunder.Kan henvise dig til en forening hvis du har lyst. Skriv en privat besked på en af mine annoncer.

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Jagt og fiskeri
Stort udvalg af nye & brugte våben samt fiskeri & fritid.
www.vaabenshoppen.dk
Alt i Jagtrejser 2013
Vi har DK's største udvalg i Jagtrejser til Tyskland!
www.ncjagt.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 17.48)

Den del med riffel lyder meget interessandt.. Har du nogle ca. priser på hvad det koster? Så skal jeg vel ikke have jagttegn osv når det forgår på bane med foreningens egen riffel eller?

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 18.05)

Svar til rene89:
Nej der skal ikke jagttegn til. Man skal være medlem af en forening og så skal de nok hjælpe dig.Ang. pris koster patroner ca. 30 kr for 50 stk salonpatroner.gevær terræn skydes mest med kaliber 6.5x55 og de er en del dyre vil tro 4-5 kr. pr stk.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 18.13)

Okay så der kan hurtigt bruges lidt penge på det kan jeg høre. Nu kender jeg ikke dvs regler men første gang kunne jeg forestille mig at jeg gerne ville øve mig en del så der skulle nok en del patroner til og det er gevær jeg vil skyde med for at få en så lang en afstand som mulig (for størrere udfordring).

Hvor henne af ligger den forening som du omtaler?

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 18.22)

Svar til rene89:
Der skal ikke så meget afstand til for at få udfordring i skydning man skyder bare efter nogle mindre mål , men der er foreninger både i bredebro ,tønder og haderslev bare for at nævne nogle tæt på dig

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 18.29)

Svar til rene89:
Allerførst, så skal du melde dig ind i skytteforening, hvor du under vejledning og overvågning, lære hvordan man på forsvarlig måde omgås våben, hvis du så bliver godkendt, kan du derefter begynde den egenlige skydebanetræning, terrænskydning er kun for absulut øvede skytter, alt andetr er udorsvarligt.

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Jagt og fiskeri
Stort udvalg af nye & brugte våben samt fiskeri & fritid.
www.vaabenshoppen.dk
Alt i Jagtrejser 2013
Vi har DK's største udvalg i Jagtrejser til Tyskland!
www.ncjagt.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 18.29)

Det er selvfølgelig rigtigt men da jeg samtidig har interesse til matematik osv så er det mere udfordrende at skulle udregne hvordan kikkerten skal indstilles til at ramme et mål som er 600 meter væk pga. sidevind og at kuglen stille og roligt falder. Jeg har læst lidt om den i tønder og overvejer at aflægge den et visit.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 18.32)

Svar til PAP:

Okay jeg vidste faktisk ikke at der var så meget i det selvom det giver god mening da det trosalt kan lave meget lort i de forkerte hænder. Men som jeg lige skrev så aflægger jeg foreningen i tønder et visit og vil høre lidt om det.

BRUGER INAKTIV
#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 21.51)

Svar til rene89:
Du kan også bare købe en på det grå marked,men husk at gemme den i skunken hvis Jens betjent kommer forbi.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 22.02)

Svar til vj-montage:
det kan vidst ikke betale sig i dag, kan man ikke komme ind at ruske i et år for det, så er det vidst nemmere at gå den rigtige vej

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 22.15)

Svar til BL3:
Det har du helt ret i.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: