• 481.982 annoncer
  • 47.108 nye annoncer
  • 1.264.342 medlemmer
  • 6.294 online
Tråd startet: d. 14. juni, 2012 · kl. 20.43
Sidst opdateret: d. 20. juni, 2012 · kl. 22.13
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 20.43)

Hvad fanden er der galt med danmark?! -vanrøgt af heste.

http://jyllands-posten.dk/indland/article4722515.ece

Faldt lige over det her og sidder nu og krummer tæer over den danske dyrevelfærdslov. Det er sgu da pinligt at man kan have lov at holde dyr på den måde og i den stand!!
Og danmark skulle forestille at være en velfærdsstat. -bare ikke for dyrene.

Jeg bor i brørup og kender til den omtalte hestehandler, og synes det er direkte uhyggeligt at der intet bliver gjort!
Ja, manden har fået fat i dyrlægen, men først EFTER han har fået besked på det af politi og dyrlæge, fordi han jo tydeligvis ikke selv har hjerne eller er sympatisk nok til at lette en hvis legemsdel og selv få det gjort før det kommer så vidt.

Mine heste ender for enhver pris ALDRIG hos en hestehandler, så vil jeg næsten hellere aflive dem selv!

FØJ danmark!!

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 20.49)

Tja, det er sørgeligt, at det sådan en mand kan blive ved.
Det er vist hellere ikke første gang at anden er meldt.
Men derfor behøver du ikke at hænge alle hestehandlere ud. De fleste er altså interesseret at deres vare er i ordentlig stand, så de ikke mister alt for mange penge.

Endvidere så er der tusindvis og atter tusindvis af private mennesker som også vanrygter dyr og ikke kun handlerne.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 20.51)

Svar til kristinejensen1:
Glemte lige:
Det er jo hellere ikke kun dyr, synes da at det står lige så slemt til med børn.
Tænk på Brønderslev sagen, Tøndersagen, Sønderborgsagen mm.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 20.58)

nibbe skrev:
Tja, det er sørgeligt, at det sådan en mand kan blive ved.
Det er vist hellere ikke første gang at anden er meldt.
Men derfor behøver du ikke at hænge alle hestehandlere ud. De fleste er altså interesseret at deres vare er i ordentlig stand, så de ikke mister alt for mange penge.

Endvidere så er der tusindvis og atter tusindvis af private mennesker som også vanrygter dyr og ikke kun handlerne.

Ja det er jeg udmærket klar over. Jeg har arbejdet i salgsstalde i mange år, og har endnu kun mødt meget få reelle handlere. Det har ofte været nogle sørgelige pjok vi fik ind, som egentlig ikke var mere værd end som hundefoder. (for nu at være helt ærlig.)

Min ene hest kommer fra en handler som vi kendte særdeles godt -og kendte flere handlere igennem ham, og hun vejede som 1œ års næsten 200 kilo under det hun burde. Det var samme historie med de fleste af hans heste, og sådan kom dem han fik ind osse til at se ud efter et stykke tid. Nok ikke lige 200 kilo, men ihvertfald langt under hvad de burde veje.

Så jo, et eller andet sted kan jeg næsten rede dem alle over en kam, eller ihvertfald 90% af dem. Det er af bitter erfaring jeg taler, og de er osse selv skyld i det ry de har fået.

Og ja, der er desværre alt for mange derude der ikke burde eje eller have at gøre med dyr, men nu handlede artiklen tilfældigvis om en hestehandler. -igen en vi kender. Han sælger/køber osse heste herinde.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 20.58)

Svar til nibbe:
Igen, nu handlede artiklen om en HESTEhandler!!

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 21.07)

Du skriver:
Og danmark skulle forestille at være en velfærdstat.- bare ikke for dyrene.

Hvor står der at det kun er heste ?

Jeg svarer på, at det hellere ikke er en velfærdstat, hverken over for børn og andre dyr. Så det er et direkte svar på din kommentar.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 21.14)

Citat fra trådstart:
"Jeg bor i brørup og kender til den omtalte hestehandler, og synes det er direkte uhyggeligt at der intet bliver gjort!"

Tillad mig at tilføje, at der kun bliver gjort noget hvis personer som dig der kender hestehandleren anmelder vedkommende til relevante myndigheder.
Der er ikke noget i denne verden der kommer af sig selv ud af den blå luft.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 22.53)

Hovhov...
Er du sikker på at de billeder er fra det sted der er anmeldt?

Der står at fotoet er privat.
Nu kender jeg ikke til denne specifikke organisation, men jeg ved da at det ikke er unormalt at der kan manipuleres med, eller smides et forkert foto af.

Der har været en dyrlæge med ude.
Det må være denne der skal kigges nærmere på, hvis der i sidste ende reelt viser sig at være problemer på grunden, for så er det her problemet ligger, og ikke i lovgivningen eller generelt hos politi eller dyrlæger, men en enkelt person der ikke er i stand til at udføre sit arbejde.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 22.55)

Tilføjelse:
Jeg prøver ikke på at sige at hestehandleren er perfekt, eller der ikke er noget galt på stedet.
Men der er altid 2 sider af en sag, og nogle gange må man altså se på enkeltpersonen, ikke på helheden.

Inden for DB (som jeg bliver mere og mere utilfreds med), har der været eksempler på kredsformænd der er kommet ud til venner, er er blevet anmeldt, og sjovt nok ikke har fundet nogen anmærkninger.
Det betyder jo ikke at hele DB virker på den måde.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 23.08)

The Great Dane skrev:
Citat fra trådstart:
"Jeg bor i brørup og kender til den omtalte hestehandler, og synes det er direkte uhyggeligt at der intet bliver gjort!"

Tillad mig at tilføje, at der kun bliver gjort noget hvis personer som dig der kender hestehandleren anmelder vedkommende til relevante myndigheder.
Der er ikke noget i denne verden der kommer af sig selv ud af den blå luft.

Vi HAR meldt ham. Op til flere gange.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 23.19)

Chinchi skrev:
Tilføjelse:
Jeg prøver ikke på at sige at hestehandleren er perfekt, eller der ikke er noget galt på stedet.
Men der er altid 2 sider af en sag, og nogle gange må man altså se på enkeltpersonen, ikke på helheden.

Inden for DB (som jeg bliver mere og mere utilfreds med), har der været eksempler på kredsformænd der er kommet ud til venner, er er blevet anmeldt, og sjovt nok ikke har fundet nogen anmærkninger.

Ja det er fra stedet. Vi kørte forbi derude i sidste uge, og det er de samme ponyer.

Og ja jeg mener altså osse der er noget galt med dyrlægen. Men igen, hvis ikke de kan få politiets støtte kan hverken dyrlæge eller db gøre noget desværre.

Og jo, jeg mener (min mening) at den danske lovgivning er skruet helt åndssvagt sammen hvad angår dyr. Tag for eksempel hundeloven, nu der allerede er blevet nævnt andre dyr. Det er jo ikke hundene det er galt med.
I stedet for at lave sådan en tanketom lov, der tydeligvis ikke er helt gennemtænkt, så skulle de lave et "kørekort" til hundeejere.
Og der burde osse være meget mere tjek med hestehandlere, for det er der nemlig ikke. Det burde der sådan set være for alle der lever af at handle med dyr.
Det er jo osse lovligt for heste at gå alene hvilket er dybt imod deres natur. OG så er der dyresex, det er osse lovligt i danmark hvilket er helt grotesk!

Jeg er da godt klar over der foregår mange forfærdelige ting med børn osse, og jeg ville da osse kunne udtænke alverdens former for totur og straf hvis der nogensinde var nogen der vovede at lægge en finger på min datter (!!!), men nu handlede denne tråd om lige præcis heste/hestevelfærd.
Det betyder jo ikke at hele DB virker på den måde.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 23.27)

Det er lidt omvendt.
Politiet har intet at skulle have sagt. Det beror 100% på dyrlægens udmelding, så det er dyrlægen der er noget galt med.
Politiet kan ikke bare underkende et dyrlæges fund

Ja, der er steder der bliver værre og værre i lovgivningen, men grundprincipperne er jo som sådan gode nok. Problemet ligger i at man prøver at fratage folk muligheden for at vælge.
F.eks. har man for nylig ulovlig gjort mårhunde. Dette skyldes problemer med en bestande der bevæger sig op i Danmark, men det er ikke fra de danske pelsfarme, det er fra Tyske farme hvor dyrene er blevet sluppet ud af forskellige grunde.
Dem der har mårhunde i DK, må gerne beholde dem, men ikke avle på dem. Der skal indrapporteres hvor mange dyr man har, hvilket køn de er, og så skal de chippes og chipnummeret på det enkelte dyr skal ligeledes indrapporteres.

Se, hvis man nu bare indførte sådan nogle bestemmelser for eksotiske dyr generelt, og så f.eks. smed et gebyr på, på 1000kr og opefter, alt efter dyreart, så havde man helt automatisk bedre kontrol. Det eneste man har nu, er en bestand der stadig bevæger sig her op, og folk der anskaffer dyrene på ulovlig vis.

Men som sagt, det er et nyt tiltag, og som sådan ikke et problem i forhold til grundstenene i lovgivningen.
Et andet problem er jo også, at man simpelthen sætter for lidt midler af til politiet. Hvis de ikke har tid og penge til at kigge på små-indbrud, hvordan skulle de så få pengene til at kigge på overtrædelser af dyreværnsloven?
Der går sikkert ikke lang tid, før den nye hundelov heller ikke bliver håndhævet, for hele humlen er tid. Den kommer der ikke mere af, med mere eller mindre sære lovændringer.

Jeg er så uenig i den med dyresex, men den hører vist til et andet sted

Pointen var mere, at det bliver lagt ud som om at det er lovgivningen der er skyld i dette, men i realiteten er det et eller andet sted i kontrol-delen, at der er noget der kører skævt, ikke i dyreværnsloven.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 23.42)

Svar til Chinchi:
Er helt enig i næsten alt hvad du skriver, jeg har dog bare fået andet at vide af dyrlægen. At de intet kunne gøre uden politiet var med ind over, da de ellers ikke har ret til at befinde sig på dyreejerens grund.

Og ja, det lød vidst som om det var hele lovgivningen, men det er altså kun de "smuthuller" der er i den jeg mener er for dårligt!

Men nok om det. Jeg HADER at se, høre eller læse om dyr der ikke bliver behandlet fair, og det kan virkelig få min p** i kog! Især når jeg selv har været der og set at dyrene rent faktisk har det meget dårligt og burde fjernes. -Uanset hvad dyrlægen så har sagt.
Jeg har set nok af triste tilfælde, og nogle endda hvor dyrene havde det bedre end det her, til at kunne sige at de her skulle være fjernet.
Jeg tror osse som du sagde tidligere, at det har meget at sige hvem der er kredsformand og hvem der/om de kender hinanden.

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 00.55)

I tråden Hjallerup Marked er der flere lighedpunkter og problemstillinger som i denne tråd.

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 09.51)

Jeg synes det er noget sludder når du skriver, at der er Danmark det er galt med.
Jeg kender en masse mennesker, der tager fint vare på deres dyr; kender også politikere og politifolk der udfører der job til stor anerkendelse.
Fordi du læser en artikel eller har en nabo, der misrøgter sine dyr er det ikke det samme som at anklage Danmark kollektivt - her tror du du mistede din egen dømmekraft !

Jeg selv må jo indregnes i "kollektivet" - hvad har jeg selv gjort galt i denne sag ?

Der er ingen tvivl om, at det du fremhæver er noget svineri.
Dit vredesudbrug - hvor forståeligt det end er - fjerner fokus fra, at det er enkeltpersoner, der ikke passer godt nok på deres dyr, til, at det er en samfundopgave.
Hvis hestehandleren læser med her, kan han jo nu sidde og gnide sine små fedtede fingre og sige: "Det er jo ikke mig, der er noget galt med - det er samfundet skyld" !

Jeg går ud fra, at du hermed ønsker mere formynderi, flere offentlige opgaver og omkostninger.

I stedet for kollektive anklager mod alle danskere, systemer, politikere o.s.v. synes jeg du/I skal adressere dem der ikke passer deres dyr forsvarligt.
En lang rækker dyrearter skal registreres, chippes o.s.v. og tælles i forskellige registre.
Det eneste der mangler er ejerne.
Registrene føres af egne organisationer - mod betaling. Læg ansvaret for tilsyn ud til dem.

Selv de to Marsvineklubber vi har i landet har etiske regler vedr. pasning af de små kræ. Lad da dem tilse at dyrene passes forsvarligt og checke ejerne dyrepasningsevner.
Udvid chipningspligten til alle dyr - så tilsynet kan finansieres via brugerbetaling.

Budskaberne er:
Lad være med at skyde på "Samfundet" - fordi der er en der slår en prut i forsamlingen,
Lad dyrevennernes egne organisationer føre tilsyn - og forlang gerne kørekort til alle dyrepassere.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: