• 482.043 annoncer
  • 46.733 nye annoncer
  • 1.264.242 medlemmer
  • 4.828 online
Tråd startet: d. 14. juni, 2012 · kl. 20.13
Sidst opdateret: d. 24. juni, 2012 · kl. 19.15
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 20.13)

Dansk svensk gårdhunds hvalpe foder

Hej alle
Jeg ville høre hvad i vil anbefale af hvalpefoder til en dansk svensk gårdhund ? Han bliver 8 uger i morgen så vi glæder os til at hente ham

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 20.40)

altså mon ikke den får lidt mad med ellers kontakt avler og spørg hvad den er vant til at få og så tag den derfra, det kan jo altid ændres senere hen men det skal gøres over tid og helst til hvalpefoder til små racer/mini bites

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 20.41)

Køb et foder som IKKE indeholder korn, korn indeholder gluten og mange hunde/katte har problemer med gluten

Rigtig gos fornøjelse med den lille nye ven.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 06.49)

Hej!
Du skal fortsætte med det foder han har fået ved opdratteren. Hvis du vil skifte foder skal du gør det over flere dage, dvs at du blander lidt af det nye foder ind i det andet og så øger du det nye foder hver dag. Jeg har selv 2 Dansk- Svensk Gårdhunde og vi fodrer ALNUTRA fra Aldi, det er blevet testet i tyskland og er meget bedre end all de dyre hundefoder på market. Det må også hvalpe få, så er du fri for at skifte foder igen, når din hund bliver voksen.

Held og lykke med jeres ny hvalp

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 23.02)

Fortsæt med det fra opdrætter, og skift over nogle dage hvis i ønsker et andet.

Vi har brugt nutra nuggets hvalpefoder, har også brugt foder fra Royal Canin, Pronature, 1choice fælles for dem alle er det er hvalpefoder...

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 23.14)

Svar til AnnseBanse:
Som ejer af dansk/svensk genem 20år de æder alt,lad være at købe det dyreste foder men giv den noget rester efter aftens maden og se den klarer sig fint på det+de rotter og mus den selv fanger,held med hunden D/S er noget af det bedste.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 16. juni, 2012 · kl. 00.35)

nu det anden gang vi har hvalpe..og vi har fulgt en gammel opskrift fra gamle dage...og alle hvalpe har det super og mætte...dyrlægen syndtes dermed det er super...det er havregrød med leverpostej...:) og de elsker det...:)

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 15.20)

Du skal som nogle har skrevet give din hvalp det samme slags foder som den har fået hvor du køber den.
Men du skal ikke gå på kompromi med foderet og slet ikke give den rester. Havregrød og leverpostej er heller ikke nok til at give sunde og stærke hvalpe.
En hvalp har brug for at få kalk og vitaminer og god mad, så den kan vokse sig stor og stærk. Et godt fodermærke til hvalpe indeholde de nødvendige ting.
Hvis du ikke fodre den med et godt foder så risikerer du at den bliver skrøbelig, hvilket så bliver dyrt i dyrlægeregninger.

Jeg har altid gjort det at jeg bruger det jeg har fået med hvor hunden er købt og så gået gradvist over på de mærke som jeg ønsker, men mindst et år på et godt hvalpefoder købt hos dyrlægen.
Derefter kan man jo så vælge at købe et voksenfoder af mellemklassen prismæssigt.

Jeg mener ikke at en voksen hund tager skade af at få lidt resten så længe det ikke er krydrede ting eller for fed, for så får den problemer med maven/afføringen.

Held og lykke med jeres hvalp :-)) Som I vel har fået hjem nu.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 15.38)

vj-montage skrev:
Svar til AnnseBanse:
Som ejer af dansk/svensk genem 20år de æder alt,lad være at købe det dyreste foder men giv den noget rester efter aftens maden og se den klarer sig fint på det+de rotter og mus den selv fanger,held med hunden D/S er noget af det bedste.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 15.40)

m-i-g skrev:
Du skal som nogle har skrevet give din hvalp det samme slags foder som den har fået hvor du køber den.
Men du skal ikke gå på kompromi med foderet og slet ikke give den rester. Havregrød og leverpostej er heller ikke nok til at give sunde og stærke hvalpe.
En hvalp har brug for at få kalk og vitaminer og god mad, så den kan vokse sig stor og stærk. Et godt fodermærke til hvalpe indeholde de nødvendige ting.
Hvis du ikke fodre den med et godt foder så risikerer du at den bliver skrøbelig, hvilket så bliver dyrt i dyrlægeregninger.

Jeg har altid gjort det at jeg bruger det jeg har fået med hvor hunden er købt og så gået gradvist over på de mærke som jeg ønsker, men mindst et år på et godt hvalpefoder købt hos dyrlægen.
Derefter kan man jo så vælge at købe et voksenfoder af mellemklassen prismæssigt.

Jeg mener ikke at en voksen hund tager skade af at få lidt resten så længe det ikke er krydrede ting eller for fed, for så får den problemer med maven/afføringen.

Held og lykke med jeres hvalp :-)) Som I vel har fået hjem nu.
Supergodt og rigtige råd.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 15.44)

denise15 skrev:
vj-montage skrev:
Svar til AnnseBanse:
(n)

Enig med Denise15.
Jeg har samme mening om vj-montage's udtalelse.
Har iøvrigt samme mening om Helle958's. Hvor mange rotter og mus har du løbende rundt og hvor let er det lige for en lille hvalp at fange dem. Jeg troede iøvrigt at man skulle melde det til kommunen hvis man opdager rotter.
Og forhåbentligt er der ingen rotter og mus i almindelige huse - og der kan det jo være at AnnseBanse bor.

Så 2 helt igennem dårlige råd.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 22.36)

Svar til m-i-g:
Det da dumt skrive hvad der ikke er

hvis en dyrlæge siger god for havregrød og leverpostej...så må folk selv finde ud af om de vil eller ej.....alle har gode råd,man behøver ikke og skrive hvad der ikke er sundt, hvis man ikke er 100% sikker....:)

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 12.35)

Mint indlæg er da ikke dumt.
Det er dit derimod.
For ingen dyrlæge vil sige at det er ok at lade hvalpe leve af havregrød og leverpostej !!!
Og en lille hvalp kan ikke fange rotter og mus selv. Og som jeg skrev så findes de ikke ret mange steder og rotter skal anmeldes til kommunen.
Så mon ikke du skulle stoppe med dine dårlige råd og selvbestaltede viden, som ikke har hold i virkeligheden.
Du behøver ikke svare mig, for jeg stoppe med denne tråd herefter, pga. det vås som bla. du skriver.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 13.15)

Mit råd til dig:
Forhør opdrætter hvad hvalpen får nu. Er det godt foder som fx Royal Canin eller Eukanuba(får vores DSGér) jamen så fortsæt for din hunds skyld med at fodre med det.
Får de foder fra fx Netto, hvor foderet inderholder korn, kan du fremkalde intollerence og på sigt kan hunden få allergi. En hund får ikke allergi af noget den ikke har indtaget. Så tænk dig godt om- Se på hunden er den planteæder med flade tænder eller kødæder med spidse/sakse tænde. Altså en kødæder vil i naturen ikke spise korn som hovedmåltid. De spiser græs når kroppen eller psyken er stresset. Korn spises kun i naturen af kødædere hvis kroppen har gået sulten rundt efter føde i flere dage. I vores samfund har vi pålagt dem korn via bla billig foder bageværk. 1 kg korn koster 1,00-3,00 kr hvor en kg kød koster 40,00-70,00 kr. Derfor prisforskellen.
Vi fodre de voksne DSG med ½ Eukanuba og ½ BARF og vores Grand Danois med ½ BARF ½ Royal Canin (BARF tidligst fra ½ års alderen)

Pøj pøj med din lille dejlige hårboldt

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 15.49)

helle958 skrev:
nu det anden gang vi har hvalpe..og vi har fulgt en gammel opskrift fra gamle dage...og alle hvalpe har det super og mætte...dyrlægen syndtes dermed det er super...det er havregrød med leverpostej...:) og de elsker det...:)
Mon ikke det er fordi, du ønsker at spare, hvor spares kan, ikke kun ved at fodre med havregrød og leverpostej, men også ved at undlade at vaccinere dem, og sundhedstjekke, samt heller ikke lade dem chippe og registrere før salg. Det kalder jeg useriøs opdræt. Men de er billige, altså hvis du og køber undgår 2.000.- i bøde ved ulovlig hundehandel.
Held og lykke med salg af dine hvalpe.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: