• 497.135 annoncer
  • 49.039 nye annoncer
  • 1.253.411 medlemmer
  • 3.850 online
Tråd startet: d. 14. juni, 2012 · kl. 14.16
Sidst opdateret: d. 17. juni, 2012 · kl. 01.41
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 14.16)

Bruger har løjet - killingen er 8 uger max.

Ja, desværre. Sagen er den at jeg faldt over en annonce herinde med to killinger. Den ene var allerede afsat, mens den anden var ledig. De blev givet gratis væk. Jeg tog så ned og hentede ham, da jeg fik afvide han var 12 uger og klar. Da en masse katte-kendere så så ham, var de allesammen stærkt enige om at han højst er 8 uger. Ja 9 nu, da jeg har haft ham i en uge.
Hvor blev jeg ked af det, da det jo er så synd! Annoncen herinde er pist væk, og jeg har mistet min mobil med nummeret på ejerne. Ellers tror jeg virkelig jeg havde meldt dem!
Er der nogen andre der har haft en killing der kom for tidligt fra moderen, og hvordan håndterede i det? Blev jeres kat 'underlig' eller klarede den sig helt fint?

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 14.19)

Svar til NinjaMaria:

Du skriver at annoncen er fjerne og du har mistet sælgers telefonnummer, hvad vil du gøre hvis du kunne kontakte vedkommende? Aflevere killingen tilbage? Kræve kompensation? Eller?

Tag dig kærligt af din nye lille killing, så skal du bare se - så klarer den det nok og bliver en dejlig mittekat.

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 14.57)

Svar til NinjaMaria:
Kontakt supporten, de kan sikkert finde annoncen frem til dig...

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 15.06)

Svar til NinjaMaria:
Du må da have addr. på sælger, eller spørg support. Sælger har klart overtrådt loven, som jo netop er lavet for at beskytte de små killinger. Finder du frem til dem, er det din pligt at melde dem.
Det du kan gøre er, tag den med til din dyrlæge, lad denne give killingen et sundhedscheck, få så noget modermælkerstatning med hjem til den. Sørg for at den får noget godt babykillinge foder, masser af ro til at sove, samt en god varm puttehule og meget kærlighed fra dig. Hold øje med at den bruger bakken altid, og det er så dig som skal lære den ikke at bide. En missemor lærer sine killinger hvad der er ok eller ej ved at tage dem i nakken, sådan ville jeg også gøre. Du kan CA. regne killingens alder ud ved at tælle uger X 100 gram. Husk at få den neutraliseret når den vejer lige over 1 kg. Held og lykke med den.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 15.20)

Nu ved jeg ikke vad lovgivningen siger om at fjerne fra moderen. Men da jeg startede med katte for ca 20 år siden der hed det 8 uger og så kunne de fjernes og har da aldrig haft nogle problemer. verken med underlige katte eller noget i den dur. kun et lidt tættere bånd mellem kat og ejer. At man så senere har fundet ud af at det ikke gør noget at de bliver 12 uger inden de fjernes er da vist bare en luksusting. Lidt lige som at vi ikke vil at ens 13 årige søn flytter hjemmefra og bliver gift. De må gerne lige være modne først. Tager man ungen fra allerede ved 6 uger bliver det også en helt normal kat men risikoen for at den begynder at sutte er overhængende stor. Men når nu det er så synd for katten at ejer af moderen er lidt lige glad med dyrenes liv og velbefinende. Så er det godt at du nu har katten i dit eje og kan gi den de bedste forudsætninger ud fra de omstændigheder der nu er.

Den kat du har der skal nok blive minst lige så god som alle andre katte.

Vh Christian

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 15.33)

Svar til NinjaMaria:
Jeg er helt enig med de andre i, at du skal anmelde sagen til Politiet, Dyrenes beskyttelse, Kattens Værn og Support - og gerne lidt flere steder.
Men, du er jo selv medskyldig i, at have fjernet en kat fra moderen alt for tidligt - så god førnøjelse.

For du har da viden om katte, deres opvækst, pleje o.s.v. - ikk' ?
Sådan, at du med det samme kunne se, at den var alt for ung - ikk ?

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 15.45)

Hej . Har lige kopieret denne , så skulle det vist være på sin plads.
Bek. om overdragelse af kattekillinger
1025 af 29/10 2009
Status: Gældende
Nr. 1025 af 29. oktober 2009
Justitsministeriet
Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger
I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december
2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:
§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde
erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde
straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.
Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller
indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en
ammekat.
§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og
killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.
§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.
BRIAN MIKKELSEN

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 15.50)

Svar til Nil-Troll:
er det ikke at overreagere der sker jo ikke en skid ved at den fjernes i 8 ugers alder. Du kan højest anmelde ham/hende for ikke at være ærlig i sin annonce. falsk markedsføring.

Slap nu af for fanden. Man har altid taget dyrende fra moderen ved 8 ugers alder. Det er inden for de seneste år at nogen har fundet på at der godt må godt 12 uger men kigger vi lovgivning tror jeg faktisk stadig at den siger 8 uger. De sidste fire er vist bare en anbefaling.

Det skal også lige siges at lovgivning og strafferammen i Danmark og hele norden omkring forvaring og behandling af dyr er meget ringe.Du kan stort set gøre hvad du vil med dyr og højest få en lile beskeden bøde for det. Fortsætter man så alligevel så kan man få rataget sig retten at holde dyr. men der er ingen der holder øje med at du ikke skaffer dig nye dyr.

Tror ikke engang at de gider ta imod en anmeldelse fordi sælger skriver 12 uger når den kun er 8 uger.

Ikke for at være negativ eller holde hånden over bortgiver af katten. Mere for at være lidt realistisk

Du har katten nu NinjaMaria! få nu det bedste ud af det istedet for at gøre den til et TABU

Det ville være mere synd for den at aflevere den tilbage og den er jo nok allerede nu blevet meget glad for dig.

Vh. Christian

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 15.53)

Svar til wwiint:
Havde så ikke lige set dit indlæg men det bekræfter jo at der findes en lov. har vi hørt om nogen der er blevet straffet pga af overtrædelse af denne lov?!?

Lovgivning findes men hvem skal håndhæve den ???????????

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 15.56)

Læste lige igen og ser at ninjamaria også får en bøde hvis hun nu skulle finde på at anmelde sælger/overdrager

Éndnu engang! Pas nu godt på den kat

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

BRUGER INAKTIV
#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 16.07)

Svar til j-tuborg:
Du skriver: "Slap nu af for fanden."
Kan du slet ikke se det groteske i at oprette en tråd som denne - eller ironien i mit svar ?

Hvis vi nu kikker på kronologien i -TO- indlæg, så gælder det først og fremmest om at finde "sælger" og udstede en straf til vedkommende. Som noget sekundært, kommer kattens pleje ind.

Er moralen i dette ikke - aldrig nogen sinde gratis dyr(katte) til nogen ? Risikoen for, at dyrene(katten) havner hos nogen der ikke kan sikre den en rimelig opvækst er alt for stor

Da "sælgeren" nu er ukendt er det kun køberen der bliver straffet.
Ja - der er også ironi i den sidste sætning

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 16.07)

Svar til j-tuborg:
Det er en politi opgave og jeg ved at der på de store stationer er betjente som der har gemmengået specielle kurser for at kunne varetage bla. denne opgave. ja købere får også en bøde og besked på at de skal kontakte internaterne som så henviser til ejere af ammekatte. har selv deltaget i en sådan aktion med en hittekat. Familien som fandt killingen fik den så tilbage da de gerne ville have den da den blev 12 uger.

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 16.23)

Okay fik da lige læst det hele igennem. Havde også en diskussion med kæresten, for vidste slet ikke hvem man skulle melde det til. Han sagde politiet med sikkerhed ikke gad tage sig af det, og at man skulle snakke med dyreværnet. Men hvis det er en lovovertrædelse, er det så ikke politiet der skal stå for det? Ja, bare lige en spørgsmål for kender faktisk ikke svaret :)?

Jeg ved godt at man plejede at tage killinger væk når de var 8 uger, men efter hvad jeg kan læse alle steder er det jo ødelæggende for kattens psyke at den kommer for tidligt væk. Min killing har desværre også sutte tendensen, hvilket går udover mine øreflipper
Jeg vil i hvert fald ikke aflevere katten tilbage, det tør jeg simpelthen ikke overlade de gamle ejere til! Hvor de end er.
Og jo, jeg ved ufattelig meget om katte og da jeg så ham virkede han også så lille. Men de sagde han var 12 uger, og ja, på trods af den underlige fornemmelse der gemte sig et sted, tog jeg ham med mig.
Han trives rigtig fint, og er rigtig glad ved mig. Han er helt renlig og modig af sig.

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 16.36)

Svar til NinjaMaria: Du er nu en erfaring rigere og ved hvordan du ikke skal gøre næste gang.
Svar til wwiint: Tror du selv på at politiet ville give ninja en bøde nu når hun var i god tro. Jeg henviser også til gamle dage for at få den der med at der nok ikke sker noge alvorligt ved at den er fjernet i førtid. Sket er sket det kan ikke laves om få det bedste ud af det behold jeres morale og almindelig sunde fornuft. Jeg giver ikke meget for paragrafryttere. Men folk der kan bruge deres fornuft respektere jeg meget. Svar til Nil-Troll:
Kan jo ikke blive mere enig. og jo jeg kan godt se din ironi tror jeg bare ikke at alle kunne:) Sælger er væk! glem ham håb på at nogen kommer til at køre ham ned i morgen

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 16.39)

Svar til Nil-Troll:
Så lige nu at jeg havde svart til dig Sorry. Jeg ville have svaret på tråden så langt. ikke et desideret svar til dig jeg er ny her i forumet første gang i dag og kommer nok ikke til at være her mere. Syndes bare lige der var et spænende emne.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: