• 482.097 annoncer
  • 47.568 nye annoncer
  • 1.264.371 medlemmer
  • 6.881 online
Tråd startet: d. 13. juni, 2012 · kl. 07.33
Sidst opdateret: d. 25. januar, 2013 · kl. 22.31
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 07.33)

kongepython gider ikke spise.

Hej alle, har en hun kongepython, på over et kilo, hun er ikke undervægtig eller trekantet.
Hun gider ikke spise har prøvet med levende og døde rotter og har prøvet med mus, hun kigger godt nok efter den og "snuser" til den, men det er os den eneste interesse hun viser dem. Hun har ikke spist i 4 - 5 måneder. Har haft hende i stor kasse og lille kasse både med et håndklædet over og uden.

Er der noget jeg gør forkert eller er der en måde jeg kan gøre det mere intrassant for hende?
På forhånd tak.

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 09.45)

Svar til LoisePedersen:
om du gør noget forkert, jooo du spørger os herinde, men burde tage den til dyrlæge.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 11.22)

Det har hun været, og han sagde det ikke var noget galt med hende, og at en sulte periode er normalt, men det var mere for at hører om hvordan andre fodrede, så jeg kunne få fif til hvordan jeg fik hende igang igen.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 11.57)

Svar til LoisePedersen:
Prøv at læse lidt her.

http://www.ballpython.dk/Konge%20pythoner%20i%20terrariet/untitled.html

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 11.58)

Svar til LoisePedersen:
du skal lige kopier hele teksten selv.

Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 13.29)

En sulte periode er meget normalt for kp'er. Så ingen grund til at haste til dyrlæge med den.
Har du prøvet med både brune og hvide mus? De kan nogle gange have en ide om at den brune er mere appetitlig end den hvide- eller omvendt selvfølgelig.
Eller med en lidt mindre rotte?

Vores egen har også været i spisestop i en 6-7 måneder, og havde en ide om at den kun ville spise mus da den endeligt begyndte at spise igen. Så længe den ikke taber sig, er der ikke noget at være nervøs for

tn74 Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 18.38)

Der er da ingen grund til at slæbe den til dyrlæge pga den ikke har ædt 4-5 mdr, det er en del af det at have kp som tager de spisestop..
Smid den på vægten en gang om mdr og hold øje med hvor meget den taber sig, jeg havde en som gik i 9 mdr inden den begyndte at æde igen og den tabte sig knap 200 g og hun vejede et par kg da hun begyndte at være vanskelig:)

Håndterer du den ?
Hvad er temp i kold og varm ende og hvad med skjul ?
Hvor ofte forsøger du at fodre ?
Fodrer du i boks så hold med det, at flytte den for at æde er også bare et stress moment..

Prøv evt at fodre efter det er blevet mørkt der oplever jeg mine har større foderrespons, jeg fodrer kun med levende men under opsyn og maks 10-15 min derefter fjernes foderdyret og der tilbydes igen ugen efter:)

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 16.22)

Svar til LoisePedersen:

Jeg har selv en som ikk gad og spise i over 7 måneder. Men hør på en der ved noget om dem, giv den tid og du skal ikk tage den op i noget tid. Du skal være så lidt hos den som muligt.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 25 dage siden (d. 25. juni, 2012 · kl. 01.15)

Alle KP´er går som regel i spisestop på et tidspunkt, eller flere. Det du skal gøre er at give den fred, masser af frisk vand og så jævnligt tilbyde den foder. Flyt ikke rundt på den.
Det længeste én af mine har gået er omkring 5 mdr, det betyder ikke noget og at gå til dyrlægen for det, tja.. Det viser du er en god og ansvarsbevist ejer, men det er ikke nødvendigt.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. juni, 2012 · kl. 13.24)

Det er som at køre neglene på en tavle, hver gang nogen spørger om den slags. Sæt dig ind i dit dyr før du anskaffer dig et.
Og som andre siger, så skal man ikke gå til dyrelægen med den, så som louisepedersen siger.
Det er meget fint du spørger, men find et reptilforum istedet for at spørge her på gog, så man slipper for at folk siger du skal tage den til dyrelægen..
Kig f.eks på vores fantastiske fora designer reptiles.
Nogle kongepythoner går over et år uden at spise. Hvis den stadig ikke spiser nu her. Så lad vær med at tilbyde den noget de næste 2-3 uger. En stor fejl mange ør, gjorde jeg også før jeg fik det fortalt, er at man bliver bekymret og begynder at tilbyde den mad hver dag. Så lad den faste lidt. Lad den helt være. Og så prøv med små måltider og arbejd dig op derfra. Ingen grund til at være bekymret. Det er helt normalt
Krybdyr er fantastiske, så pas godt på den!
Kan evt anbefale dig at se "snakebytes" afsnit på youtube. Der er meget at lære, og samtidig er det virkelig sjovt

Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. juni, 2012 · kl. 13.27)

rettelse til mit indlæg "... ikke gå til dyrelægen med den, så som *KORZUN siger" :

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  1. juli, 2012 · kl. 21.55)

Gode råd og forum her http://www.star-reptiles.dk/forum/index.php bruger den selv

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 17 dage siden (d.  2. juli, 2012 · kl. 20.02)

Svar til LoisePedersen:
Min kongepython havde også en sulteperiode. Jeg fik at vide at det var fordi den havde fået en idé om at den ville gå i hi. Hvis ikke jeg ville have at den gik i hi, skulle jeg fortsætte med at forsøge at fodre den og så skulle den nok begynde at spise, hvilket den så også gjorde

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juli, 2012 · kl. 12.59)

Idash skrev:
Svar til LoisePedersen:
Min kongepython havde også en sulteperiode. Jeg fik at vide at det var fordi den havde fået en idé om at den ville gå i hi. Hvis ikke jeg ville have at den gik i hi, skulle jeg fortsætte med at forsøge at fodre den og så skulle den nok begynde at spise, hvilket den så også gjorde :)

en slange får ikke bare en ide om at gå i hi.
Den går kun i hi, hvis den tror at der er vinter dvs hvis temperaturen er meget for lav.

#15 - Skrevet for ca. 6 måneder og 8 dage siden (d. 11. december, 2012 · kl. 00.18)

har du tjekket tempraturen inde ved hende? hun kan sagens være stresset men, kan osse være som nogen af de andre siger at hun måske er i sulte strække. men ja hold øje med vægten.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: