• 497.621 annoncer
  • 49.437 nye annoncer
  • 1.253.497 medlemmer
  • 5.198 online
Tråd startet: d. 12. juni, 2012 · kl. 22.32
Sidst opdateret: d. 14. juni, 2012 · kl. 10.19
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 22.32)

Kan jeg sætte chinchillaerne sammen??

Hej jeg er ejer af en hanchinchilla på ca. 6 år. han har før gået sammen med en hun uden de store problemer men de sidste 4 år har han gået alene. Jeg vil gerne vide om jeg kan sætte ham sammen med en ny hun som også er ca. 6-7 år. eller er de for gamle til at blive sat sammen med nogle nye chinchillaer i den alder?

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 23.34)

Det kan du som godt, men hvorfor vil du avle på ham?
Du kunne lige så godt finde en ung han til ham, og sætte ham sammen med denne. Det er ikke mere besværligt end at sætte to af forskelligt køn sammen.

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 10.26)

Det var nu ikke så meget fordi de skulle avles på. Selvfølgelig kan de få unger og det må de da også gerne. men med den anden hun han gik sammen med blev det aldrig til nogle unger. Det er selvføgelig forskelligt fra chinchilla til chinchilla, det ved jeg godt:-) Men kan jeg så godt sætte ham sammen med en chinchilla hanunge. Eller kan man kun sætte en voksen sammen med en voksen han?:-)

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 10.56)

Det er nemmest at sætte voksne dyr sammen med ungdyr
Men der er aldrig nogen garanti. Det kan være han slet ikke gider med andre dyr, eller du finder måske bare ikke en han kan lide.

Hvis det var mig, ville jeg prøve at få en han på en 8-12 uger, og sætte dem sammen.
Men det er nok bedst at rette henvendelse til en avler.
Du kunne også prøve Lissers Chilla.
Hun har rigtig mange dyr til salg, både unge og voksne, og hun kan sikkert hjælpe dig med en eller anden løsning der passer dig og din chinchilla, samtidig med at hun kan komme med nogle råd

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 16.21)

Ok. mange tak for svar. Vil straks tjekke det med Lissers chilla

Klip selv din hund.
Hundeklipper til kun 249,95
www.skiftselv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 17.20)

jeg havde på et tidspunkt to hanner sammen og en hun der sad alene.. jeg lod dem hilse på hinanden ved at lade dem komme ud på samme tid og stillede deres burer ved siden af hinanden i nogle uger og derefter gik det bare så godt..alle tre havde det super godt sammen i samme bur,,okay begge haner vil gerne parre sig med hende ,men det satte hun selv hurtigt en stopper for,,de fik ikke lov at "hoppe" på og siden har alt bare været fryd :o))) tror det vigtigste er tålmodighed og arbejde med at introducere dem stille og roligt for hinanden,,eller har jeg bare været heldig ? nå ja deres alder var på daværende tidspunkt mellem 2 og 4 år

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 21.07)

Svar til maibritthoff:
Du har vist bare været heldig

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 22.23)

Tør næsten ikke at satse. Har en gang købt en kanin så min daværende ikke skulle være så ensom, men de kunne slet ikke enes og blev nødt til at gå i hvert sit bur. Og så var der jo ingen grund til at havde købt den anden.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 10.19)

Birgitte Dyrehauge skrev:
Tør næsten ikke at satse. Har en gang købt en kanin så min daværende ikke skulle være så ensom, men de kunne slet ikke enes og blev nødt til at gå i hvert sit bur. Og så var der jo ingen grund til at havde købt den anden. :$

Chinchillaer er noget mere end sociale end kaniner, selvom begge dyr er kolonidyr.
Kaniner trives bedst alene med mindre et meget stort areal kan tilbydes.
Chinchillaer trives både alene og i par

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: