• 483.095 annoncer
  • 47.873 nye annoncer
  • 1.263.788 medlemmer
  • 3.795 online
Tråd startet: d. 12. juni, 2012 · kl. 20.32
Sidst opdateret: d. 17. juni, 2012 · kl. 09.26
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.32)

at gøre en kat tam...

Hejsa
en veninde har for en uge siden fået en killing på 13 uger...killingen er som meget sød følger hende hvor hun opholder sig men...den vil du ae den eller kæle for den så er killingen pist væk...hun hentede den hos en hvor både mor og killinger virkede til at være vant til menneske hænder..så spørgsmålet er vel..hvordan dælen går man sådan en tam så den kommer når man kalder og ikke hopper væk når man vil ae den?? kan det være dens unge alder??

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 21.55)

Det er tilvænning. På en uge har katten slet ikke gjort sig vant til hjemmet. Giv det en måneds tid og sig til din veninde at hun bare skal være hjemme ved katten mest muligt og bare lade den komme af sig selv til hende.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 22.01)

Svar til Nostrike:
Rigtigt ...katte er nemlig sådan indrettet at de kommer selv ved tillid...men katte er meget forskellige..nogle bliver ekstremt kælne og andre kan man til nøds kæle

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 22.14)

Svar til mona15:
Katten er jo slet ikke faldet til endnu.
Den er lige kommet fra sin mor, søskende og vante omgivelser, så giv den lige en chance for at finde sig til rette.

Sig til din veninde, at hun skal tage det stille og roligt, at hun skal være så meget sammen med katten som muligt.
Hun skal give den rigtig lækre godbidder som den tager fra hånden, men hun skal ikke prøve på at tage den op og røre den hvis ikke den er parat til det.

En anden ting er, at der selvfølgelig også findes katte, som ikke har lyst til at blive kælet for.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 22.21)

Jaeh, man kan desværre ikke træne en kat på den måde.

Men jeg har dog bemærket, at kattene her i huset (og hos venner samt familie) alle har været meget knyttede mænd når de var killinger, ja nærmest hænger på dem. Så hvis din veninde bor med en mand (kæreste, far, bror el. lign.) så vil jeg gætte på, at killingen vil søge kontakten dér.

Men hvis din veninde lader være med at 'tvinge' den til kontakt, så tror jeg nu nok det skal komme af sig selv.

Og så er det jo forskelligt fra kat til kat, hvor meget den gider mennesker.

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 22.47)

Svar til nibbe:
nu skal det nævnes at dette indlæg IKKE er oprettet pga utålmodighed overhovedet...vi snakkede bare om at vi ikke før har oplevet en killing på den måde og hun har dag også i baghovedet hvilken omvæltning den har været ude for

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 08.55)

Svar til mona15:
Hej. Hvis den lille trold følger hende overalt skal det nok komme. Leg er en rigtig god måde at knytte bånd til sin killing. Det er bare så svært at holde fingrene væk fra en lille sød kiling. Det klør i fingrene men LAD være. Det tog min smukke killing ca 1 måned at falde til. Han er fra et opdræt hvor killingerne fik lov at brede sig i sengen om natten og han var umulig at fotografere for han hoppede lige op i skødet på dem og var en kælepot af rang. Da jeg ENDELIG fik ham hjem gemte han sig under sofaen ved enhver lyd. Han sov bestemt ikke hos mig, men jeg legede rigtig meget med ham og lod ham styre slagets gang og i dag kan jeg ikke smøre en mad uden han skal hænge på den ene arm. Han er i dag den mest kælne killing nord for alperne TÅLMODIGHED er nøgleordet hvor svært det end er.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 11.45)

Svar til Birma2373:
Svar til nibbe:
Helt enig i jeres oplæg, Ned på maven, en pind med en fjer i, og en håndfuld killingepiller, i rolige stunder flere X om dagen hvor det kun er hende og lillemis, så kommer det i killingens tempo. Sørg for at den har en god hule hvor den trygt i fred og ro kan putte sig. Det er utroligt stressende for en killing at komme væk fra sin moder og søskende til et nyt hjem allene. Derfor altid en god ide at købe 2 killinger af gangen.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 20.26)

jeg ved hun overvejer at købe en mere på et tidspunkt når båndene mellem hende og killingen er stærke og stabile...

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 09.26)

køb en hund hvis du vil opdrave på dit dyr, en kat passer bare sig selv og ikke ret meget andet

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: