• 499.106 annoncer
  • 52.472 nye annoncer
  • 1.252.941 medlemmer
  • 8.834 online
Tråd startet: d. 12. juni, 2012 · kl. 19.46
Sidst opdateret: d. 14. juni, 2012 · kl. 19.02
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 19.46)

Tonen herinde :-)

Der har garaneteret været tusindevis af tråde som denne af nye medlemmer som mig.

Men er det virkerlig normalt, altså tonen der er herinde eller er det bare "den tid på måneden" for alle??

Der er rigtig mange som er direkte grove og vildt fordømmende.

Selvfølgelig er det altid lettere på nettet da man jo kan gemme sig bag sin lille skærm og virke noget så "farlig"
men alligevel, jeg har været på forskellige forumer, og aldrig har jeg da mødt en side som denne..

forum, debat, diskution what ever, størstedelen herinde og er vel voksne og modne mennesker, hvorfor virker det så som om man er tilbage i folkeskolen hvor det handler om at være den bedste, sejeste og vise overfor de andre at man er noget så barsk.

Er det ikke meningen at man skal hjælpe og vejlede hinanden? eller føre en god debat, det ser jeg virkelig ikke særlig meget af herinde. Jeg ser derimod meget negativitet, grovhed og faktisk også det man kan kalde for mobberi.
små grupper dannes der altid, men hvorfor ikke bruge alt jeres viden på at hjælpe?

og ja hvis jeg ikke kan klare mosten så kan jeg jo bare smutte.
Jeg kan sagtens klare mosten, for jeg ved udemærket, hvem og hvad jeg er og hvad jeg står for, men jeg kan squ også godt forstår dem som bare skynder sig at smutte herfra.

Her er hverken særlig rart eller hyggeligt at være.
Har det altid været sådan og hvorfor? handler det om rent heraki ligesom i børnehaven eller.. ?

Det kunne være skønt hvis som mange som muligt gad "debattere" i en selvfølgelig god og rar tone.

OG DER SKAL ikke drages bestemte sager ind i denne tråd, da det hurtigt ville ødelægge den ..

Gode svar:

hanne-sparre: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.01)

Først og fremmest et stort velkommen på forum. Det har vist altid været sådan. I hvertfald alt den tid jeg har været herinde. Det er "værst" i de tråde der handler om dyr, måske fordi det er noget der virkelig deler vandene. Og det er noget mange går meget op i.
Men der findes altså også rene hyggetråde, hvor "personfnidder" ikke tolereres. Og ja, du har helt ret. Man bliver ret hurtig træt af alt den negativitet.

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.01)

Svar til kiir:
Tonen herinde i forummet kan godt være under ''bæltestedet'' nogle gange. Og kan man ignorere eller være fræk, og svare tilbage på samme niveau. Men i de fleste tilfælde er der en meget hyggelig stemning herinde.
Der er så nogle der ikke har andet at beskæftige sig med, end at chikanere andre personer (nævner ingen navne), og de skal vel også have lov at være her. Det sker så bare det, at supporten skrider ind, om smider brugeren ud. Så man kan lige opføre sig ordentligt, og det står også i retningslinierne.

Så er der desværre også nogle brugere, der ikke læser reglerne igennem, og opretter annoncer herinde, og det er jo ikke tilladt.
Så hvis man opfører sig ordentligt og ikke chikanerer andre personer, så kan man få mange hyggelige timer herinde.
Nogle indlæg er ikke lige seriøse allesammen, og så er der andre indlæg der bliver posteret op til flere gange.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.16)

Svar til kiir:

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.28)

tonen er faktisk blevet meget bedre og pænere end bare for et år siden

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.31)

Svar til hanne-sparre:
Ja, der var på et tidspunkt, 3-4 personer der troede de styrede forummet, men de er alle smidt ud nu. Og den ene var så dum at oprette en ny profil...

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.42)

Dejligt med svar

Ja det med at ignorere kan jo være svært for nogen (af os)
Så man kommer let til at svare groft tilbage, og det er jo bare en ond cirkel..
altså jeg er allerede blevet dømt af flere herinde, og i mine øjne heeelt uden grund.
Og det kommer jeg nok ikke lige pt fra igen.

Jeg kan sagtnes være en af dem der melder mig ud igen, fordi at jeg netop ikke bryder mig og tonen fra flere herinde.
jeg synes at det er for groft, og jeg får da lyst til at give nogle af dem det går udover et ordenligt kram og give de andre noget andet, men det går jo nok ikke

Men hvor er redaktionen henne i det her? er der ikke nogle til at sige lidt fra, eller gemmer de sig også i frygt for verbale overfald?
Jeg siger absolut ikke at de ikke er her, jeg er bare ikke stødt på nogen, de skriver måske ikke i trådene?

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.47)

Det er nok også derfor at mange dropper at skrive deres kommentar herinde, nogle mennesker kan bare ikke acceptere at man ikke har samme nemlig, så det handler nok meget om manglende respekt for andre. Men jeg giver dig helt ret det kan være svært ikke at svare tilbage i samme tone.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.49)

Mening skal der stå og ikke nemlig

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 21.00)

Hm var lige inde og læse lidt på din tråd om hvalpen. Hvis du ikke har fået et brugbart svar vil jeg tillade mig at komme med et. Kontakt dch konsulent tjeneste så får du professionel rådgivning og kan få en ud til dig selv så konsulenten kan se hvalpen og vise dig i real live hub
hvordan du skal gribe det an. Du finder nummeret på deres hjemmesiden får anvist den konsulent som bor tættest på dig, det er gratis du skal blot aftale eventuelle kørselsudgifter. Held og lykke herfra

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 21.06)

Svar til Charlotte17:
Der skulle helst ikke blandes sager herinde.

Men tak for svar tror dog at en af de mange dyrlæge kontaktede dem, havde en kone indenfor det, og de gav samme råd som resten, det er derfra jeg nævner de såkaldte eksperter

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 04.56)

Svar til kiir:
Der er desværre også noget negativt ved G&G... Der er mange personer, der glemmer at give lyd fra sig, på en eller anden måde, hvis de ikke har mulighed for at møde op til en aftale vedr. en vare.

Og en anden ting.... det kunne være en fed ting, hvis det blev, at man selv kunne slette indlæg i en tråd, eller spørgsmål i en af ens annoncer man har oprettet, for det kan man bl.a. på DBA, og det kræver ikke atomfysik, at få opdateret systemet.

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 07.03)

Syntes ikke det er så slemt herinde...
Tonen kommer ofte frem nå en TO har oprettet en tråd, hvor vedkommende spørger om noget, men ikke vil have svar som ikke stemmer overens med egen mening...
Eller som de tråde, hvor TO starter med at kalde alle snotdumme osv...
Tråde hvor en person ikke har sat sig ind i tingene selv,,blandt andet omrkring dyr går bølgerne højt...
Hvis man så som TO rent faktisk lytter på de " Eksperter " de vælger at spørge uden at kalde dem for en gruppe " Kællinger " så kunne debatter herinde blive saglige..

Så fejlen ligger ofte hos TO, som laver en tråd, men ikke vil høre dem , som ofte har erfaring indenfor det område de spørger til..Og ofte sammenligner det debatørerne har skrevet i andre tråde, for det SKAL SELVFØLGELIG trækkes med ind i næste tråd..
Hvor tit har vi ikke læst " Du skriver også bla bla bla i anden tråd " og skal blande dig i alt...

Du har foreksembel udtrykt i den anden tråd, at sprog herinde var noget hø,,,der kom du med din mening,,,så sidder lidt og tænker, " Hvorfor opretter hun så en tråd mere udelukkende om det emne "..
Debatter herinde handler om at ytre sin mening...så TO bliver nødt til, når de opretter tråde, at finde sig i forskelligheden....

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 09.12)

De germanske sprog herunder det danske kan til tider være lidt tung at danse med. Specielt det skrevne sprog står oftes uden glimt i øjet og med et smil på læben. Det forsøgte journalisten Franklin Loufranii i øvrigt i sin tid at gøre noget ved med opfindelsen af det stiliseret smiley ikon.
Til forskel for de nordeuropæiske sprog er de sydeuropæiske herunder det franske (kunstner) sprog et sandt eldorado at udfolde sig i, niveauet og ordforrådet er meget mere nuanceret.
Ind i mellem når der opstår uenigheder her i forum, er der desvære ikke langt til fx. "luk ædespalten din klovn" eller andre ukvemsord. Hvilket for sarte sjæle måske kan være endda særdeles belastende og sårende.
Personlig kan jeg nu sagtens kapere den slags og i sådanne situationer ynder jeg personlig at bruge ironi, måske lidt sarkasme men oftes det gammelkendte trick, drilleri. Det har gerne den psyk. virkning at det gerne åbne en bagdør så den forsmået person kan komme tilbage på sporet med æren og værdigheden i behold.
Meen... hvor en person ikke har så meget at gøre godt med under hjernebarken kan konsekvensen dog blive noget uberegnligt.
Med venlig hilsen fra og rigtig mange glade smileys til alle på forum fra FC.

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 09.43)

Svar til fc40435203:
Jamen det er da rigtigt - vi forenkler sproget, vi dovne mennsker.
Og da det ikke er alle der umiddelbart knækker koden går det så ofte galt.

Et gammelt ordsprog - der passer meget godt til stemningen herinde kan jo godt være:
Når krybben er tom, bides hestene.

Det er lidt kryptisk, og derfor må jeg hellere haste med en oversættelse:
Blandt heste kan der, efter indtagelse af de for dem forelagte foderstoffer, opstå visse interanimalske interreaktioner, kendetegnet ved adfærdsmønste af en overvejende aggresiv karrakter.

Når krybben er tom, henter man mere foder

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: