Tråd startet: d. 12. juni, 2012 · kl. 17.37
Sidst opdateret: d. 12. juni, 2012 · kl. 21.33
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 17.37)

lidt hjælp cane corso eller engelsk staffordshire bull terrier

hej alle ville gerne have lidt råd vejledning om de to hunde racer vores gamle blandning schæfer/rottweiler gik bort sidste år og nu er vores rottweiler ved at være lidt slidt også desværre så vi har snakket frem og tilbage om en ny når den tid kommer og vi faldt over disse bullmastiff schæfer men vi faldt for cane corso og engelsk staffordshire bull terrier vi er jo vant til at have en vagthund/familliehund så der kan jeg ikke lige se den engelsk staffordshire bull terrier som en god ide men min 3 børn og kone syntes det er en sød lille hund og den bliver såvidt jeg har læst på størrelse med en dsg så det ville passe fint men jeg er nok mere til cane corso men hvordan er sådan en i forhold til rottweileren som er god til lege vogte osv og hvorfor den ene frem for den anden hunden haster ikke dette er mere nået vi har snakket om når dagen kommer til den gammle så vi er mere nysgerige måske råd er altid dejligt og nej det er ikke potes ting vi søger vi syntes bare begge ser dejlige ud men kender ikke mere til dem en det der er på google læst jo også et hav af bøger inde vi købt rottweileren så man ikke stod med håret i postkassen og har aldrig haft problemer med den ene eller den anden af hundene plus er opvokset med dobberman min far har stort set ikke haft andet i snart 25 år og min kones forældre har haft schæfer i 35/40år og det har de stadig elsker schæferen men den fælder af helved til gjor vores blandning ihvertfald man kunne begræse det så vi kender til hunde men mest til schæfer dobberman rottweiler ja ved godt det blev til bla bla bla er ikke god til at søge hjælp vejledning uden man føler sig skide dum men lidt hjælp/råd /vejledning hvorfor den ene frem for den anden håber i kan bære over med tumpen bag tastaturet

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 18.09)

Dejlige racer du har valgt
Cane Corso står på observationslisten, så indtil hundeloven bliver revideret den 1-7-2013 ved man ikke, om den bliver forbudt, eller om de helt ophæver den ubrugelige forbudsliste.

Cane Corso har ikke så lang en levetid, og racen er hårdt plaget af HD/AD. Racen kræver hellere ikke så meget motion, det er en stor tung og langsom race.

Staffordshire Bull Terrier har lang levetid, sygdomme er der ikke så mange af. Staffen er mere agil, den er mere all round hund hvis man vil bruge den til noget andet end familiehund. Det er bestemt også en god vagthund.

Som hundeloven er nu, er det mest fornuftig at købe med stamtavle så man kan gøre rede for, at det ikke er hunde/blandinger fra forbudslisten. Kan man ikke gøre rede for det, kan de blive hentet af politiet til tvangsaflivningen.

Jeg synes at det er et svært valg. Lige de racer mit hjerte banker for.
Tja ............. hvad skal i vælge ?................. Ved du hvad, hvorfor ikke tage en af hver.

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 19.34)

Svar til nibbe:
fik du min besked

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 19.44)

Vi har en cane corso,, Det er en super dejlig dreng på nu 2 år og 3 mnd. Han er fuldstændig som en rotweiler, måske endda lidt nemmere. Skøn familie hund,
Vi købte ham da vores rotweiler blev aflivet, Levetiden er ligesom rotweileren + 8 år (vores rotweiler blev 13) Men en cane corso kræver motion, gerne en stor have.
Den er meget vagtsom, og desuden frygtløs. Men en rigtig dejlig familiehund.
Han render rundt her med sin kæreste, En engelsk mastiff dame. på samme alder. og deres nyeste afkom, på 3 mnd.
Selv da valpen kom, var og er han utrolig tålmodig.
Selvfølgelig skal du ha styr på forældrene pga, diverse sygdomme.
Mit bedste råd, må være at lade være med at læse for meget om den, da historierne er ret drabelige på nettet. Vi var sgu lidt nervøse, men den er sgu ligeså dejlig som en rotweiler, Den har bare ikke på noget tidspunkt, prøvet kræfter, med nogen herhjemme...... Som rotweileren gør i løbet af opvæksten.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 19.49)

Forresten så jeg lige en skrev den var langsom?????????
Den er utrolig atletisk, og lynende hurtig......
Den vejer omkring 55 kg nu 2 år og 3 mnd. Så tung vil jeg ikke kalde den,,,
Det er mastiffernes atlet.
http://www.hundegalleri.dk/galleri/82763-cane_corso_balder
her kan du se drengen.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.11)

kan jeg se du ikke fik så skriver jeg den da bare igen nibbe tak for svaret nu haster det ikke med at få en ny før den gamle ikke er hos os mere vi blevet nysgerige og ville høre lidt om dem er godt klar over den liste der det er noget skidt men vi har lovet hianden at den gamle skal nyde det sidste af livet han er så god en hund at det er trist at tænke det kun går en vej men sådan er livet endnu en gang skruet sammen og en af hver går nok ikke der skal være tid til begge men den engelsk staffordshire bull terrier er nok den det bliver 4 mod en tror jeg det ender med så er jeg jo det svagste led men vi skal ud og finde nogen der har de racer så vi kan se hvad det er vi vil og skal nok købe med tavle det har vi været kede af vi ikke har på vores rottweiler af mange grunde men vi er blevet klogere med tiden men når tid er så skal jeg oprette et nyt indlæg så får du at høre hvad det ender med mvh de nysgerige

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.24)

Svar til jesperdalby:
han er da flot nej vægten er ikke noget problem for os vi er jo vant til vores egen og det er noget af samme vægt men han er sgu en flot fyr du har der hvad med opdraglse er han svær der

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 20.46)

Svar til jesperdalby: fik jeg først lige set du har skrevet længere oppe nu er jeg vist ikke vågen mere det med at prøve kræfter kender jeg også lidt til fra vores rottweiler men han har ikke været en af de værste til at prøve for den går ikke alligevel ungerne har han feks aldrig knurret af eller noget andet kun når konen lukker ham ind og hun står i køkkenet og siger gå i kurven så går han i kurven også skælder han ud så knurre han ad hende så ender det med de har en samtale vi ikke forstår men har aldrig bidt nogen af os

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 21.23)

Svar til jesperdalby:
Det var mig som skrev at den var langsom. Det var ikke negativ ment. Jeg ved godt, at det er Mastiffernes atlet.
Når jeg skrev langsom, så var det sammenlignet med Staffen, som jo er hurtigere.

Flot dreng du har der.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 21.30)

Svar til dmon79:
Ja, det er trist når enden nærmer sig. Nu har jeg Maller, de kan snildt blive 14-15 år. Men somme tider så tænker jeg da på den dag min gamle tæve ikke kan mere. Hun er 9 år, så tiden nærmer sig lige så stille. Jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden hende. Vi to har et meget speciel forhold til hinanden. Sådan har jeg det ikke med den anden hund, og har aldrig haft det med en anden hund.

Jeg vil anbefale dig at besøge kenneler med begge racer, så kunne det da godt være, at der var nogen som skiftede side.
Jeg synes, at begge racer er lige dejlige.

Det bliver så spændende at høre hvad det blev til.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 21.33)

Svar til nibbe:
helt okay,, Der er bare en del der ikke kender racen herhjemme.. men måske langsom i forhold til den anden, kender dem ikke sådan.
og takker...

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: