Tråd startet: d. 12. juni, 2012 · kl. 12.11
Sidst opdateret: d. 15. september, 2012 · kl. 23.52
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 12.11)

nigeria svindler

en fra nigeria har haft skreven og var sku lige ved og hoppe i med begge ben da jeg pludselig fik en mail fra en bank som vedkommende skulle bruge men så, så jeg en masser forumer herinde fra med folk som havde oplevet det samme så pas på derude vis i oplever det samme

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 12.50)

Svar til tommma1708:
Plejer at skrive i mine annoncer at jeg ikke sender udenfor DK (på Engelsk) og det plejer at hjælpe.

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 11.11)

Svar til tommma1708:
Har været ude for samme person. Da jeg skrev,jeg ville se pengene kontant,hørte jeg ikke mere fra ham/hende.

#4 - Skrevet for ca. 10 måneder og 6 dage siden (d. 17. juli, 2012 · kl. 08.16)

ADVARSEL MEGET VIGTIGT OPLYSNING !!!!
Hej alle sammen .
Jeg må siger ADVARSEL ( dem til som vil salg varen ) via Den Blå Avis eller Gul og Gratis , nu jeg vil skrive her forklar hvorfor ADVARSEL jeg jer ?
Historie min oplevelset :
D. 10 Juli 2012 Jeg sæt salg min HTC Desire S mobil i Den Blå Avis om formiddag
D. 10 Juli 2012 Eftermiddag allerede en vil henv. Mig interessere køb min mobil , hun skreve : vil du acceptere ekstra 500 kr til din pris? Hilsen Lisa Hansen
D 10 Juli 2012 Svar jeg : hvad mener du ? vil du give 500 kr ekstra ??
D. 11 Juli 2012 Formiddag Lisa svar : Hej igen, jeg ønsker at købe denne vare til min dejlige barnebarn, og jeg vil have dig til at sende det direkte til min barnebarn i Nigeria. Jeg er i øjeblikket på et krydstogt med min familie og venner, så jeg vil ikke være i stand til at sende det mig selv.
Jeg vil betale for varen via bankoverførsel sin hurtigere og pålidelig Jeg vil betale for portoen. Jeg har talt med Post Danmark og det element kan sendes til Nigeria, så Jeg ønsker, at denne post skal sendes via Post Danmark og jeg vil være ansvarlig for porto gebyr og forsendelse.

Jeg ønsker at foretage betalingen nu, så husk at komme tilbage til mig med det samme. jeg håber du kan hjælpe mig ud. Jeg skal bruge nedenstående oplysninger for at fortsætte med betalingen.

Bankoplysninger ...........Porto ..........Produkt + Porto ...........

Mvh Lisa Hansen

D. 11 Juli 2012 Jeg svar : hej igen. vi er i sommerhuset og er først hjem imorgen og det vil vi meget gerne hjælp dig med sender til Nigeria og skal bare have fuld oplysning adresse osv og sender den når har modtaget penge på hånden ok. her konto bank det er reg nr : XXXX konto nr : XXXXXXXXXX i Nordea bank.
Med venlig hilsen Thomas

D. 11 Juli 2012 Lisa´s bank sender til mig oplysninger : Hej Sælger,
Dette er for at meddele Dem, at vores kunde Lisa Hansen med succes har overført X.XXX kr ind på din konto. Før vi kan kreditere din konto i dag, har vi brug for dig til at sende pakken via Post Danmark inden for 48 timer og besvare denne e-mail med track and trace nummer eller modtagelse af forsendelsen, så vi bekræfte forsendelsen og krediterer din konto.

Når vi har modtaget bevis for forsendelsen, vil vi kreditere din konto med det samme. Vi ønsker at du skal vide, at grunden til, at din konto ikke er blevet krediteret nu, er fordi nogle online sælger bliver betalt for deres produkt, men de sender ikke ud, så denne foranstaltning er truffet for at beskytte både sælger og køber interesse og til også at standse ulovlige aktiviteter online.

Vi afventer den track and trace nummer eller modtagelse af forsendelsen i dag, så vi krediterer din konto i dag.
Mark Wilson Online Services Team
Dit sag ID er 984838
Wachovia Bank

D. 11 Juli 2012 Lisa´s bank sender til mig :
Attention: Thomas,
Wachovia Bank Electronic Notification Service (WBENS)

This is to notify you that the management of the Bank has approved to release the sum of X.XXX DKK paid into your account by our customer Lisa Hansen for the item purchase from your outlet.

*FINANCIAL DETAILS*
------------------------------ --
AUCTION AMOUNT : x.xxx DKK
ITEM : Phone
NUMBER OF ITEM : 1 Item
SHIPMENT MODE : Recommended Letter
TOTAL : x.xxx DKK

*** PLEASE NOTE ***
The funds will be transferred to your Bank information below, please verify that the information (As entered by the buyer) are correct:

NAME : Thomas
BANK NAME : Nordea Bank
ACCOUNT NO : XXXXXXXXXX
REG NUMBER : XXXX
COUNTRY : Denmark
EMAIL : XXXXXXXXXXXXX

*SHIPPING INFORMATION*
NAME : Chika Ossai
ADDRESS : 27 sapele Rd
CITY : Benin City
STATE : Edo State
ZIP CODE : 23452
COUNTRY : Nigeria

***ATTENTION***
Note: As this transaction was done via our e-mail payments service, any inquiries and necessary information should be directed to this e-mail address as it is the one monitoring for your Transaction ID 984838.

This payment has been deducted from the buyer's account and has been ''APPROVED'' but will not be credited into your account until the package has been sent and you provide the ''Track and Trace Number'' to us for verification with Post Denmark so as to secure both the buyer and the seller.

All you have to do is to reply this e-mail directly with the ''Tracking Number''. Once it has been verified with Post Denmark, you will receive a "CONFIRMATION E-MAIL" from Wachovia® Service informing you that your account has been credited immediately.

Please, understand that this is a security measure to help protect both the buyer and the seller. Therefore, we apologize for the inconvenience that we may have caused.

Copyright © 2012 Wachovia. Alle rettigheder forbeholdes.

Wells Fargo (Europe Dept) S.à r.l.et Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Mark Wilson
Transfer Team
Transaction-id 984838

D. 12 Juli 2012 Lisa svar : Jeg har foretaget betalingen af XXXX kr ind på din konto nu. Jeg betalte XXXX kr for kompensation og fordi jeg ikke ønsker nogen forsinkelser i overførslen, og jeg vil have dig til at sende pakken som et rekommanderet brev . Min bank har sendt mig en kopi af overførslen bekræftelse og de sagde, at det har været sendt til din e-mail også tjekke din indbakke og junk eller spam-mappen for meddelelsen min bank navn er Wachovia Bank. så venlig at gå og sende pakken i dag. Nedenfor er min barn shipping adresse ...
Navn ...............Chika Ossai
Adresse ...........27 sapele Rd
By ....................Benin City
tilstand .............Edo State
Postnummer .....23452
Land ..................Nigeria

Venlig at sende pakken til min barn i dag, fordi min barn fødselsdag hurtigt nærmer sig, og jeg ønsker hende til at modtage den gave, før hendes fødselsdag. Tjek venligst din e-mail min bank skal have sendt dig en meddelelse om min betaling. Skal du sørge for at pakken er sendt har et rekommanderet brev. Det track and trace nummer starter som regel med RR.

Mvh Lisa Hansen.

D. 12 Juli 2012 Jeg svar : Hej igen , Så er det sendt og track and trace er RR11 279 946 1 DK
Hilsen Thomas

D. 12 Juli 2012 Jeg sende også til hendes bank :
Hej igen så er det sendt og med track and trace er RR11 279 946 1 DK hvornår jeg modtaget XXXX kr ? hilsen fra Thomas

D. 12 Juli 2012 Hendes bank svar : Hej Sælger,

Vi er i øjeblikket opgradere ude netværk Når opgraderingen er færdig vil din konto blive krediteret med det samme.

Vi beklager eventuelle gener som følge af denne forsinkelse.

Med venlig

Wachovia konto anmeldelse Institut

Tak fordi du bruger Wachovia ® online betalinger. Vi ser frem til at betjene
din online betaling behov i fremtiden.

Mellem 12 til 13 Juli 2012

Om nat sover jeg med sved og drøm dårligt miste jeg mange penge
Så vågnede jeg kl 4.30 morgen kan ikke forstå , hvorfor jeg sover dårligt kommer i tænke vil tjekke om modtaget pengene i min netbank , så jeg tjekke netbank vise sig ikke kommer min penge for min mobil , så jeg fandt ud i gul og gratis debat står :
NIGERIA-SVINDLER , så jeg kommer fandt ud klar over LISA SNYDER MIG . så vækker jeg min forlovet og siger PIS ,der stjålet min mobil . Så ringede vi til Post Danmark og får bremset sender og Post Danmark sagde kunne ikke lovet noget og så ringede vi til vores bank beskeden og de holder øje, så banken sagde ringe til politiet nu så gjort vi. Da vi kommet gennem til politiet og forklarer hvad sker og blevet bedt om sender alle samtaler fra Lisa Hansen og fra hendes bank som hedder Wachovia bank og politiet siger tag rolig og godt vi ringer hurtigst og politiet ringet til Post Danmark og fik stoppet posten til Nigeria og nået bremset sender og det vil tage 5-6 dage kommer frem. Så kort tid efter fik vi sms fra politiet og fortalt os at har fundet min pakken , endelig lykkes os får vores mobil tilbage og gir budskab rundt . Politiet siger vi alle skal ikke sender vores tinge ud før får penge eller fremmøde .

14 Juli 2012
Fik igen ny henv fra Marvel Jensen : , han vil giver XXXX kr ,

Jeg svar : Hvordan vil du betale eller kommer til personlig .

15 Juli 2012
Svar han til mig : Hej,
Jeg ønsker at købe denne telefon til min datter, der får adgang i University of Ghana - Legon, er hendes studentereksamen nærmer sig hastigt, og jeg ønsker at opmuntre hende med denne gave, som jeg ikke vil være til stede ved studentereksamen ceremonien.

Jeg er en amerikansk statsborger, og jeg vil gøre betaling via bankoverførsel, så jeg har behov for at komme tilbage til mig med omkostningerne ved forsendelse til Ghana, dine bankkontooplysninger, og de samlede omkostninger for at sætte mig foretage betalingen med det samme.

Takker dig for handel.

Jeg svar : FUCK OFF , jeg ved du vil stjæle fra mig jeg er sgu ikke dum som dør , når jeg sende den så jeg får aldrig penge hvis du vil købe , på pligt er jeg har penge på min hånd først så den er sendt efter jeg har penge på min hånd ikke før

16 Juli 2012
Fik jeg ny henv af Kristine Hansen :
XXXX Kr ??

Jeg Svar : Hej , lyder godt men hvordan vil du betale ? eller kommer hos mig henter eller hvad ?

Svar han : Hej igen,
jeg ønsker at købe denne vare til min dejlige barnebarn, og jeg vil have dig til at sende det direkte til min barnebarn i Nigeria. Jeg er i øjeblikket på et krydstogt med min familie og venner, så jeg vil ikke være i stand til at sende det mig selv.
Jeg vil betale for varen via bankoverførsel sin hurtigere og pålidelig Jeg vil betale for portoen. Jeg har talt med Post Danmark og det element kan sendes til Nigeria, så Jeg ønsker, at denne post skal sendes via Post Danmark og jeg vil være ansvarlig for porto gebyr og forsendelse.Jeg ønsker at foretage betalingen nu, så husk at komme tilbage til mig med det samme. jeg håber du kan hjælpe mig ud. Jeg skal bruge nedenstående oplysninger for at fortsætte med betalingen.Bankoplysninger
...........Porto ..........Produkt + Porto ...........

Mvh

Kristine Hansen

Jeg svar : FUCK OFF , Jeg ved at du vil stjæle fra mig mobil og jeg får aldrig penge fra dig , jeg er sgu ikke dum som dør , jeg har oplevelse , jeg optaget og jeg fik lykkes får stoppe sendt jeg fik den tilbage og så lukke røven DIN STORE SVINDLER-SVIN.

HEJ ALLE SAMMEN SOM LÆSER HER

JEG VIL RÅD TIL JER ALLE SAMMEN : PAS PÅ GODT PÅ DEN BLÅ AVIS ELLER GUL OG GRATIS , MANGE FOLK KAN VÆRE OND OG SNYDER OVER JER , HOLDE ØJE SE GODT EFTER FØR DU SENDER DEN .
Prøve læs : http://www.guloggratis.dk/forum/traad/3527

POLITIET RÅD ER :

SENDER IKKE VARE FØR DU HAR PENGE I DIN HÅND
ELLER
VEDKOMMENDE KOMMER HOS DIG GIVE KONTANT OG HENTER VARE .
Med venlig hilsen Thomas

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 6 dage siden (d. 17. juli, 2012 · kl. 10.26)

Svar til Harbo-FCK:

Fint med din advarsel, men POST (tidligere POST Danmark) oplyser ALTID, ved henvendelses om porto til Nigeria, at man er ved at blive snydt.

Man kan (eller BURDE) iøvrigt undre sig MEGET over, hvad en køber i Nigeria, et underudviklet vestafrikansk land 5136 kilometer væk, skulle have af interresse for en højteknologisk mobiltelefon fra danmark? Nigerias telefon-netværk er slet ikke udrustet til 3G, altså mobildata/datatrafik, og man kan derfor ikke bruge internetfunktionerne på en HTC Desire S, og har dermed reelt ikke meget at bruge sådan en lækker telefon til....

Det er derfor ikke Nigeria som modtagerland (af diverse lækker elektronik, mobiltelefoner og bærbare), man skal advare imod, men derimod folks grænseløse grådighed og stupiditet/naivitet når man sælger til Nigeriakøberne. Jeg kan se, at du er faldet i netop denne "grådighedsfælde".....

500 kroner over din pris, og der var ikke en eneste alarmklokke der gik igang?

Der er iøvrigt ikke noget der hedder pengene i hånden, når man handler med Nigeria, og politiet (og de "råd" de giver) er lige så blanke mht. Nigeriahandel, som resten af befolkningen, og har du først sendt, så er det for sent. Der er ingen grund til at politianmelde det, da det er promiller af disse svindlere der bliver fanget og jeg har aldrig hørt om nogen der har fået hverken penge eller mobil/bærbar/brudekjoler tilbage.

Det er godt nok træls for dig, men betragt det som nogle rigtigt dyre og sure lærepenge. Du er ikke den føste, og helt sikkert ikke den sidste, der går i den fælde.

Mvh.
PHS

Er briller i vejen?
Lavpris på mærkelinser & gratis levering.
Køb linser online her.
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 10 måneder og 6 dage siden (d. 17. juli, 2012 · kl. 16.01)

Jeg fatter ikke folk bliver ved med at reagere på den slags købere. Det er jo ren tidsspilde, og 100 % sikkert at man bliver snydt.

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 10 måneder og 6 dage siden (d. 17. juli, 2012 · kl. 16.22)

Svar til denise15:
Helt enig, der er efterhånden RIGTIG MANGE der er blevet snydt, men der er alligevel nogle der hopper i fælden. Der er oprettet RIGTIG mange tråde om dette emne, så kan ikke forstå hvis folk ikke har hørt om dem endnu

#8 - Skrevet for ca. 10 måneder og 5 dage siden (d. 18. juli, 2012 · kl. 19.24)

Til PHS.
Ja desværre og vi fik vores mobil tilbage pga vi melder politet næste dag og politet ringet til post danmark fik standset det. Vi har fået den tilbage igen og politiet siger kan får bremset samme dag eller inden for 5-6 dage for det tage 5-6 dage kommer til nigeria og stoler slet ikke på det mere. Pas på folks. Hvis sker for jer inden i læse den så ringe til politet straks.

#9 - Skrevet for ca. 8 måneder og 7 dage siden (d. 15. september, 2012 · kl. 23.52)

Hej ven, Tak for din mail, jeg virkelig sætter pris på din mail, jeg
ønsker at købe denne vare til min datter og jeg vil have dig til fragte denne vare
direkte til min datter, er der i øjeblikket på et landbrugsprojekt
i Nigeria blev hun udstationeret der i sidste uge. Jeg ønsker denne pakke til at være
hendes fødselsdag gave. Jeg er en amerikansk statsborger, men jeg er i øjeblikket i
Dubai for et erhvervsmæssigt formål. Min ven fortalte mig om
Guloggratis. Dk, at de sælger i billigere sats og skib verden
bred, så jeg vil gøre betaling via bankoverførsel. Alt, hvad jeg har brug for
nu er disse oplysninger til at sætte mig i stand foretage overførslen første ting
mandag morgen. Jeg vil virkelig sætte pris på det, hvis du kan sende gaven
til min dattermed Post Danmark. fordi min datter
fødselsdag nærmer sig hastigt, og jeg ønsker hende til at modtage denne gave
før hendes fødselsdag.
1. Transport omkostninger til min datter i Nigeria
2. Samlede omkostninger

Jeg afventer Deres presserende svar.

Noget her STINKER af google translate..

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: