• 500.332 annoncer
  • 49.519 nye annoncer
  • 1.253.875 medlemmer
  • 4.394 online
Tråd startet: d. 11. juni, 2012 · kl. 23.31
Sidst opdateret: d. 24. juni, 2012 · kl. 18.43
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: << Forrige  ·  1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

BRUGER INAKTIV
#46 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 10.41)

Svar til Korzun:
Nu står kbh666 vist ikke i RKI efter det oplyste.
mvh et tossehoved.

#47 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 10.43)

fc40435203 skrev:
Hvis jeg nu var kriminalbetjent... og lyt nu til et godt råd og det gælder for så vidt også din mor. Lad være med de dumme julelege. Det er forsikringssvindel og strafbart.
Det er ikke mere end nogle få uger siden en far blev idømt 60 dage ubetinget for noget ligende. Så tænk jer nu om.

Hvor er du sjov Der er intet galt i at en anden forsikrer en bil. Men vigtigt denne husker at oplyse andre også fører bilen for ellers bliver det dyrt ved en ulykke.

Men svindel ? NEJ

#48 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 13.03)

Svar til Korzun:
Svar til Korzun:
JEG STÅR IKK I RKI... det er min mor der skal købe bilen og stå som ejer, det jeg spørger om er hvor man kan købe sig en bil uden udbetaling på trods af lav indkomst???? DETTE ER ET INDLÆG JEG SKRIVER FOR MIN MOR!!! jeg har åbenbart ikk formuleret mig godt nok siden der er så mange der skriver alt mulig med forsikring og rki registreing, det er ikk det indlægget handler om, må erkende at det var en dum ide og spørge til råds herinde når der ikk er en eneste der kan svare mig på det, men kun svare på alt muligt andet som intet har med sagen og gøre... kan i ha en go dag allesammen .. SLUT

#49 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 08.37)

kbh666 skrev:

nogen der kan fortælle mig hvor man kan købe en bil uden udbetaling?? det skal lige siges at jeg IKKE er rki registret, men finaserings firmaerne/bankerne vil ikk låne fordi de mener jeg ikk tjener nok fordi jeg ikk har en indkomst på over 200.000kr før skat, hvilket jo er noget P.. da jeg har 1500 kr til og smide til bil hver månede.. er der nogen der ved nogen steder man ka lave afdrags ordning selv om man ikk tjener over 200.000 om året, ville virkelig hjælpe skal bruge en bil:( PS. er IKKE registeret i rki

Du skriver, JEG ikke kan låne, og JEG har 1500 om måneden til bil, så det er jo DIG der skal købe bilen, og forsikre den i MORS navn - det er stærkt ulovligt - spørg lige dit forsikringsselskab om det.

BRUGER INAKTIV
#50 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 08.55)

Svar til The Great Dane:
Det benægtes så hårnakket senere i tråden og dermed er forviringen total og så kommer man (jeg) som tilfældet er, nemt til at kvaje sig.
Jeg kunne også gerne vide hvordan det overhovedet er muligt at spare penge ved at være reg. bruger vs egen ansvarsforsikring ?

Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#51 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 09.08)

Jamen det er formentlig for at retfærdiggøre den ulovlige handling som kbh666 er ved at gøre.
Jeg kan da godt forstå, at det for et ungt menneske må være "surt" f.eks at skulle betale 20.000 i forsikring om året hvis mor får det for 4.000, og desværre tror jeg der er mange unge som kører rundt med den konstruktion, men det gør det jo ikke lovligt at andre gør det.

BRUGER INAKTIV
#52 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 14. juni, 2012 · kl. 10.49)

Svar til The Great Dane:
Betjenten til den unge mand i den mega stylet 106´er med hele svineriet i "flot øse du har, er det din ? Ungersvenden "Neej det er sku da den gamle´s bil"

#53 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 17.04)

ens forældre kan altså godt stå som ejer når bare den unge mand står som bruger det er bestemt ikke ulovlig

#54 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 18.12)

Kan du ikke gå til en bilforhandler og købe....?
De plejer nu godt at kunne financer
og er endda nogle gange billigere end en banklån.
Evt. vent nogle måneder og spar lidt op til en udbetaling.

#55 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 20.39)

nibbe skrev:
Svar til fc40435203:
Du tager helt fejl. Det er ikke ulovligt i det manden vil til at gøre.
Bilen/forsikringen står i mors navn og sønnen er registreret som bruger af bilen. Det er fuldt lovligt. Kontakt dit forsikringsselskab og forhør dig inden du så hårdnakket bliver ved med at påstå at to vil foretage sig noget ulovligt.

Jeg har lige spurgt mit forsikringsselskab og de siger at det ikke er ulovligt.
Som eksempel kan vi sige, at jeg mister mit jørekort, men ikke vil sælge bilen. Jeg må så gerne låne bilen ud til dig på fuldtid, bare DU står registreret som bruger af bilen.
Så intet ulovligt i det.
Svar til fc40435203:
Jeg har selv været nede ved motorkontoret for år tilbage med papir fra min brors forsikrings selvskab for og blive meldt som bruger LOVLIGT. Så må sige at det godt kan lade sig gøre at man "deler" bil på den måde. ikke for og blande mig i debatten men ret skal være ret.... PS bare for god orden dette var hos gf

Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#56 - Skrevet for ca. 11 måneder og 4 dage siden (d. 17. juni, 2012 · kl. 20.52)

hej...uden at springe ud i den diskution der har vandret om forsikring...men bare i henhold til hvad spørgsmålet gik på.....
Det med hensyn til lavindkomst...det er som udgangspunkt ikke et problem, problemet opstår hvis det er overførelses indkomst...(dog skelnes der ved SU)....og der forlanges næsten altid en udbetaling på 20 %.....Der er dog nogle der slår op med ingen udbetaling.......dog igen.....lavindkomst...et problem hvis det er overførelses indkomst....hvis ikke...så vil banken normalt kunne via deres bilfinancering kunne klare den, idet de i indkomsten kan se om rådighedsbeløbet er til stede.....

oizo Brugeren er offline
6 salg 6 gennemførte G-handel salg
#57 - Skrevet for ca. 11 måneder og 3 dage siden (d. 18. juni, 2012 · kl. 17.30)

Har da en billig bil du kan leje hvis det er?

BRUGER INAKTIV
#58 - Skrevet for ca. 11 måneder og 1 dag siden (d. 21. juni, 2012 · kl. 08.14)

Svar til norakmj:
Det virker da lidt absurt om der skelnes mellem personer på SU, overførelsesindkoms eller alm lønindkomst. Penge er vel penge, uanset indkomst forhold. Er rådighedsbeløbet til bilkøb ens for de her 3 nævnte eks. bør det da ikke ha´ nogen betydning om man tilhøre den ene eller den anden gruppe af låntager.

#59 - Skrevet for ca. 11 måneder og 1 dag siden (d. 21. juni, 2012 · kl. 09.44)

nibbe skrev:
Svar til fc40435203:
Du tager helt fejl. Det er ikke ulovligt i det manden vil til at gøre.
Bilen/forsikringen står i mors navn og sønnen er registreret som bruger af bilen. Det er fuldt lovligt. Kontakt dit forsikringsselskab og forhør dig inden du så hårdnakket bliver ved med at påstå at to vil foretage sig noget ulovligt.

Jeg har lige spurgt mit forsikringsselskab og de siger at det ikke er ulovligt.
Som eksempel kan vi sige, at jeg mister mit jørekort, men ikke vil sælge bilen. Jeg må så gerne låne bilen ud til dig på fuldtid, bare DU står registreret som bruger af bilen.
Så intet ulovligt i det.

Altså for f..... da nibbe ... om det så er omkring biler ... HAR du allerede sagt nøjagtig det, jeg ville sige :O) ... det' sgu uhyggligt du :o) :O)

#60 - Skrevet for ca. 11 måneder og 1 dag siden (d. 21. juni, 2012 · kl. 10.27)

Svar til kbh666:
For lige at starte ved forsikringen ... så har du og din mor INTET ulovligt gjort!!

Din mor må f.eks. gerne eje 2 biler uden at det koster ekstra i forsikring ... først når du/din mor ejer mere end 2 stk, bliver det dyrt.
Hvem der kører i din mors 2. bil ... ja DET kan kun din mor bestemme :o) så såfremt du da har et kørekort :o) er det fuldt lovligt, at DU kører bilen 365 dage om året....uanset om bilen kun er ansvarsforsikret eller om der er kasko på den.

DER hvor du/I har været rigtig fornuftige er, at DU står opført som daglig bruger af bilen, for JO (som nibbe allerede har sagt) SÅ optjener du nemlig accinitet på denne måde :o) og uanset HVOR mange år, du kører på denne måde, ER det fuldt lovligt.

Et lille eks. Min afdøde mand kørte i over 30 år som sælger ... altså med masser af km på landevejen ... og ALTID i firmabiler, som han desværre aldrig blev registreret som bruger af, da han jo forsikrede dem gennem firmaet. Dengang havde jeg altid selv 2 biler ... en hundebil og en "pæn" bil.
Da han gik på pension og selv skulle have en bil, fandt han ud af, at uanset HVOR mange år, han havde kørt bil ... ja så skulle han forsikringsmæssigt starte HELT som nybegynder :o( øv! Altså måtte jeg stå som forsikringstager, og derfor også sælge min hundebil, da jeg jo ikke "måtte" ha' 3 biler......

Selv efter vi var blevet skilt, kørte han i en bil, som jeg forsikrede ... fuldt lovligt!!!

Nu skriver du, at du de sidste 10 år har kørt i din mors bil og været registreret som bruger deraf ... jamen er du så ikke snart på et forsikringstrin, hvor du selv kan forsikre, uden at det koster det helt vilde?? Forudsat du da ikke i de 10 år har haft en masse skader? :o)

SÅ til dit egentlige spørgsmål og trådens emne :o)

Jeg så der et sted var een, som nævnte A1-biler. Er du et sted i nærheden af Fyn, ville jeg også helt ubetinget tage et kig hos dem. Her kan du uden tvivl finde en billig bil, som du kan køre i, til den skal synes. Her kan du så vælge at skrotte bilen og få 2000 for den :o) og derefter købe en anden, som du igen kan køre 2 år i etc. etc. NÅR blot du tænker på, at du får, hvad du betaler for!!
Du kan også ofte være heldig, at en forhandler har en rimelig bil stående i kommission for en kunde ... her burde det også være muligt at forhandle sig til en billig bil.... så lkænge du igen husker på, at du får hvad du betaler for..... hvorfor du jo kan risikere at komme af med flere penge på et værksted, end du har givet for bilen ... men det er vist altid et spil i lotteriet at købe en gammel brugt bil :o) kender du ikke een, der kan tage med dig ud og kigge/tjekke?
Hvis ikke kan du altid forlange at bilen gennemgår en FDM test (som du selvfølgelig betaler) inden du handler.

Sluttelig skal du også være opmærksom på. at såfremt du vælger at få bilen financieret ... uanset hvordan ... SÅ vil der blive forlangt, at du har kasko på bilen, indtil den er betalt ud!!!

Held og lykke i jagten ... jeg håber, du finder en bette billig bil, som du kan futte rundt i :o)

Side: << Forrige  ·  1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: