• 498.743 annoncer
  • 43.458 nye annoncer
  • 1.252.131 medlemmer
  • 3.744 online
Tråd startet: d. 11. juni, 2012 · kl. 21.49
Sidst opdateret: d.  4. oktober, 2012 · kl. 15.11
Antal brugere der overvåger denne tråd: 7

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 21.49)

Ufrivillig hundejer :-) lidt spørgsmål.

Hej med jer.

Min lille familie og jeg har fornyligt "fået" en lille hvalp på knap 7 uger herhjem.
Det skal lige siges at muligheden for at det kunne være meget anderledes ikke eksistere.

Hun er en sød og medgørlig hund, men vi ved desværre ikke noget om hende.
Jeg har en datter på 2 år, og 2 katte og vi bor i rækkehus med 200 kv2 have.
så det er ikke fordi at det er usle forhold eller noget

Nå men mit største problem PT er når hun skal være alene hjemme, jeg brugte flere dage på at træne "alene hjemme"
men lige lidt har det hjulpet, vi har haft lukkede hende på badeværelset når vi var på job. men hun ødelagde både vægge, dørkarmene og en masse andet i løbet af et par timer. altså ødelagde fuldstændig.

Hun er naturligvis utryk og angst og vi har købt alverdens aktivitets legetøj, hule osv til hende, og selvom jeg ligger godbidder til hende rør hun dem ikke. så det er tydeligt at se at hun er dybt ulykkelig over at være ladt alene.

Er der nogen der har nogle ideer til hvad vi ellers kan gøre NU, vi vil jo nødig af med hende, men for hendes skyld kan vi jo blive nødt til det. har fulgt alle råd på nettet, men intet ændre sig.

OG DET SKAL NÆVNES at det er dette her der er mit problem PT og ikke andet, da der er styr på det

Skrevet med småt ... jeg har læst mange tråde nu, og må indrømme at nogle af jer virker lidt barske ;-)

I Kan dog skrive lige hvad i vil, for jeg lover jer at det ikke rør mig, kom friske

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 21.49)

Hun er forresten noget labrador, måske med noget retriver vi aner det ikke

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 21.51)

Og endnu en tilføjelse, selvom hun har ødelagt meget og får MANGE penge, så er hun aldrig blevet skældt ud.
Det er matrielle ting som nemt kan erstattes, og det kan hun jo ikke

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 22.04)

Hejsa.
Ja hun har jo nok været for lille til at komme fra mor. man siger min 8uger, når vi taler om hunde
Hun kan nok ikke lide at være alene, måske hun skulle gå sammen med jeres andre dyr, eller evt. en af jeres katte.
Hun er jo en lille baby, hvis man er utryk, prøver man jo at gøre alt for at fortælle det.
Men ja jeg vil nok råde dig til, at få en snak med en hunde psykolog. pøj pøj med hende

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 22.12)

jeg ville prøve at sætte et bur op til hende lade hende bruge det hele dagen og når i så ikke er hjemme så lad hende være i det da det også kan hjælpe på det har haft brugt det meget til vores han og det hjælper ham meget.. når vi er hjemme bruger han det som hule og det gør han så også når vi ikke er hjemme. og det er der han er mest tryk. bare et forslag.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 22.28)

Svar til kiir:
Nu er hunden jo for lille til at komme fra sin mor og søskende. Det har været utrolig barsk for den, og ikke nok med det, så skal den også være alene hjemme, selv om det kun er en lille baby.
Det du der forlanger af hunden er det samme som hvis du forlangte at et 2-3 årig barn skulle være alene hjemme.
Ikke nok med at den blev fjernet fra dens mor og søskende før det er tilladt, den skulle være alene hjemme, og ikke nok med det den blev også spærret inde på et badeværrelse.
Prøv engang, hvor bange den lille hvalp er. Prøv lige at forestille hvilket traume det er for den.

Sansdynligheden for at den arme hund har taget skade for ALTID er meget stor.
For det første, så kan hunden få problemer med andre hunde resten af sit liv når den er fjernet fra moren før tiden.
Hunden er inde i det som hedder prægningsface, det er den tid, hvor hunden ALDRIG nogensinde glemmer det den har været udsat for. Det er den vigtigste tid i dens liv. Denne tid varer til hvalpen er 12-14 uger, derefter lukker den dør sig for altid.

Så spørgsmålet er om den allerede har taget ubodelig skade af den barske behandling den har fået. Chancerne for at den nogensinde kan lære at være alene hjemme efter den behandling den har været udsat for er meget små, for som sagt, den glemmer aldrig nogensinde den angst den har haft ved at være spæret alene ind på badeværelset.

Hvis jeg var dig, ville jeg finde en amme til den og så aftale, at den kan blive hos ammen ind til den er 12 uger. Så bliver den måske tryg igen.
Når du tager den hjem fra ammen, så sørg for at du har ferie, så du ganske langsomt kan vænne den til at være alene hjemme.
Eller find en hundesitter, som kan tage den i den tid den skulle have været alene hjemme.

Sådan som forholdene er nu, lærer den det aldrig, den vil kun blive mere og mere utryg for hver gang den skal være alene.

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 22.59)

Svar til nibbe:
Enig med inpo, vores hund elsker sin transportkasse som hun har været vant til fra dag et af. Da hun var i hærgealderen var hun et sted i huset hvor hun ikke kunne ødelægge noget når hun kedede sig, vi brugte for det meste køkkenet som vi skærmede af med trappegitter til overetagen og ind til stuen lukkede vi af med nogle sektioner fra en gammel kravlegård;-) de ting hun så kunne bide i, var ting hun måtte bide i. som hvalp havde hun en af mine gamle trøjer eller et andet stykke stof der lugtede af mig, det var et kæmpe hit omend det blev lidt hullet.
Held og lykke med bæstet, tro mig, det er alt bøvlet værd

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 23.10)

Det strafbar at købe og sælge hunde der er under 8 uger, selv dagen før....! Dyrplageri.....

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 7 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 23.21)

Svar til kiir:
Det kunne måske hjælpe lidt på forståelsen af situationen, hvorfor hvalpen på knap 7 uger er fjernet fra sin moder. Det må jo næsten være under ulykkelige omstændigheder det er fundet sted.
Er vi ude i noget med om moderen er død. Eller er det mere tragisk, hvalpe der blot er efterladt til deres egen skæbne, som man fra tid til anden desvære høre om ?

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 07.25)

tror ikke på det er de 7 uger der er grunden ,tæven forlader dem alligevel ved 6 uge ,træt af dem,man kan være ligeså uheldig selv om de er 8 uger,kontakt en DCH konsulent ,det er gratis ,de kommer på besøg og får en snak.koster dog km.penge
held og lykke ønskes herfra

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 09.43)

Som nogle har været inde på så er 7 uger for tidligt at fjerne en hvalp fra moderen. Og det tager meget mere end nogle dage at lære en hvalp at være alene hjemme. I naturen ville en hvalp på 8 uger være total lost hvis den blev alene og da den jo også er på fremmed grund (=dit hjem er ikke de vante omgivelser), så har den som du selv er inde på et stort tryghedsbehov.
Jeg kan godt følge dig i at du har forsøgt at begrænse de steder hvor ødelæggelserne kunne ske, men det er ikke det samme som at det er godt for hvalpen.
Mit råd til dig er :
Sørg for at hvalpen ikke er alene de næste 3 uger og brug så mindst 3 uger på at lære den at være alene.
En labrador er en aktiv hund og kræver at der bliver arbejdet med den og selvom hvalpen er så lille kan du godt begynde at lave noget med den, feks. at lade den søge efter mad sammen med dig (du skal være der og støtte den i det).
Giv den feks. en gammel trøje eller t-shirt (som godt må bides i stykker) som du har haft på i et døgnstid (sov evt. med den om natten), så vil hvalpen have noget kendt fært hos sig.
Selvom den er så lille kan den godt bruge en kalveknogle at gnave lidt i - ikke at den vil gøre det når I ikke er der, endnu.

Hvor har du hvalpen om dagen og om natten (= iden tid hvor du er hjemme)? Den har brug for jeres nærhed for at føle sig tryg og for at du tager dig af den, arbejder med den, støtter den osv.
En have på 200 kvm er bestemt ikke særlig stor når vi snakker om en voksen labrador, men til hvalpen er den pt. en stor ukendt verden, som du skal følge med den ud i. Senere skal den naturligvis have flere lufteture om dagen.

Du har et barn på 2 år, så jeg tænker også på hvordan hun behandler hvalpen? I den alder hvalpen har skal der ikke meget til fra en 2 årigs side før den bliver utryg.

Du skriver at du ikke ved noget om hende. Vil det sige at du ikke ved hvor og hvordan hun er vokset op?
Det får mig til at tænke lidt på en hvalp fra udlandet, som har oplevet en lang og utryg transport?

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 13.10)

Svar til kiir:
Blot lige her eet enkelt spørgsmål vedr. overskriften på din tråd ... som du kalder "Ufrivillig hundeejer" ... hvordan skal vi tolke dette? Mener det er et ret væsentligt spørgsmål, da ordet "ufrivillig" ikke lige er det, der får mine tanker hen på en glad hundejer med masser af overskud ... ej heller på een. der har sat sig ind i, hvad en hvalp egentlig kræver af tid og opmærksomhed :o)

Dette er IKKE spor negativt ment ... men blot for at få et lidt større indblik i Jeres situation.......

BRUGER INAKTIV
#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 13.44)

Svar til Gandhi 1:
Jeg har faktisk lidt tidliger i tråden også spurgt om nogenlunde det samme. Men mon ikke kiir kommer med noget oplysende.

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 14.42)

Hej med jer

For det første, så snakker jeg om en lille hvalp, og ikke et barn
selvom at flere af jer herinde mener at hunde og mennesker er ens så er det ikke min opfattelse.

MEN ja, jeg fandt hende ved en vej sidde i flere timer alene, hun nåede endog også at blive kørt over af en bil, men blev dog ikke ramt, så derfor har hun været udsat for en masse, og ja hun blev sat af, det er forfærdelig lang historie og den vil jeg ikke uddybe nærmere herinde

Jeg lyver ikke når jeg siger at det ikke kunne være meget anderledes her.
Jeg har været hjemme over 2 uger med hende, og vi har i mange af dagene øvet "alene hjemme"

Hun er 10 + nu, (regner vi med) og det er nu jeg har genoptaget job, VI HAR prøvet at lade hende være i hele huset, har filmet med mobil, og hun fare rundt og er så bange, kan ikke finde tryghed. så sagde dyrlægen at vi skulle prøve at holde hende til et mindre rum, og det blev så badeværelset da der der er mest trygt.

Selvfølgelig er 200 kvm2 have ikke ment som hundeparadis og at hun skal være her hele tiden. selvfølgelig skal hun ud og gå, løbe og aktiveres flere timer om dagen jeg er jo ikke heeeelt dum

Om dagen er hun med os, vi har prøvet med børnelåge, så hun kan se og høre os, men ikke render i hælene på os hele tiden. bare et par min ad gangen.

Og ja det er helt ufrivilligt at hun er her, men nu er hun her fordi at hun er en del af familien. ja nu er jeg frivillig ufrivillig hundejer.

Igår aftes kørte vi forresten ned og købte hele afd af hundelegetøj/aktiveringslegetøj + en radio, hun har hørt radio og leget og det er gået så fint, hun har ikke bidt i noget eller væltet noget, og hun var rolig da jeg kom hjem.

Så mon ikke at hun allerede er blevet så hjerneskade og har udviklet aspergers så hun ikke kan vise følelser mere? Hmm

Det er utroligt at nogen herinde er så forfærdeligt dømmene og grove, og mere utroligt at folk finder sig i det.
Men her kæmper man vel om hiraki som alle andre steder
Og det er sjovt nok de samme som altiiiid..
Men det er jo altid så nemt at gemme sig bag en skærm og lege at man er verdens bedste hundejer sammen med sin lille "baby" på skødet når i skriver sådan, så går jeg ud fra at det er på det niaveu vi kommunikere på
OG NU SLKAL jeg nok høre en masse om det.. MEN hvis vi skal se om vi kan holde os til tråden og ikke til hvor ond og grusom jeg er så lad os snakke om min lille hund og ikke om hvor ond jer er, men hvad jeg kan gøre
På forhånd tak.

Og jeg skal endelig ikke glemme dem som reelt kom med et svar som faktisk omhandlede min lille hund.
Tusinde mange tak <3

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 6 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 14.45)

OG min datter på 2 år er intet problem, hvalpen render med hende overalt, og det eneste hun vil med hunden er at give den mad og sige ae ae.. hun kender til dyr og er opvokset med dyr, og ved godt hvordan man behandler dem.

Hun fik forresten både min nattrøje og en af min datters trøjer med ud idag og det kan helt sikkert have medvirket til at hun har været mere rolig.
Hun har så pisset hele min trøje til, ved ikke om det er et hint fra hende til mig, men hvad fand... hahaha

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: