• 497.773 annoncer
  • 45.592 nye annoncer
  • 1.254.367 medlemmer
  • 4.031 online
Tråd startet: d. 11. June, 2012 · kl. 20.15
Sidst opdateret: d.  7. November, 2012 · kl. 10.47
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 20.15)

Hvad er dette for et træ

Jeg står og skal have solcelle anlæg, men er bange for at dette træ skal blive så stort at det skygger...det står 4 meter fra min hæk (mod syd) på offentlig område. Det er altså et som kommunen har plantet. Er der nogen som kan sige noget om hvad det er for et træ og hvor højt det bliver. Det er nok 2,5m nu...

http://i45.tinypic.com/x6eg7p.jpg

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 20.20)

Det ligner grangiveligt et piletræ, i andre ret mig bare hvis det ikke er rigtigt. Men hvis det, så har jeg en gang for mange år siden haft det i en tidligere kolonihave, og de groede som ukrudt, for at sige det mildt. Jeg har på et tidspunkt set nogle der var mere end 6 meter høje.

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 20.26)

Tipper også på et piletræ karakteristisk med de lidt lange smalle blade.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 20.28)

Jeps, det ligner et piletræ.
Jeg har så lige den modsatte oplevelse med piletræer end skumfidusen.
Jeg synes altid, at der går sygdom i dem inden de bliver rigtig store, så er der ikke blade på mere og træet dør.

BRUGER INAKTIV
#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 20.36)

Der findes et hav af pilesorter, alle groer stort set på den nordligeste del af kloden. Dog en enkelt art på øgruppen Madeera (staves det sådan?).

Fyens Totalservice
Vi dækker hele fyn og trekantsområdet.
Din garanti for godt arbejde!
Skadedyrsservice på Fyn
Vi fjerner Myrer, Hvepse, Muldvarpe, Mosegrise m.m.
Ring på tlf. 29 67 61 30
Haveveligeholdelse
Græsslåning, hækklipning samt brolægning!
www.jc-anlaeg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 20.52)

er der ikke noget med at træer ikke kan lide kobbersøm?

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 20.57)

Allan398 skrev:
er der ikke noget med at træer ikke kan lide kobbersøm?
det er en skrøne.
det næmmeste er FÆLD DET

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 21.01)

Svar til steffi74:
og pilen skyder atter på ny fra roden af...

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 21.11)

Det er vist ikke større end at jeg kan trække det op, men det var måske bedre der kom en hare og gnavede barken af. Nu er det sådan at der nok er 20m ud til træet fra mit hus og desuden ligger mit hus forhøjet i forhold til træet med ca 2m. Solcellerne bliver så nok anbragt ca 6,5m over grunden hvor træet står, men hvis træet bliver 20m højt så ved jeg ikke hvordan det går.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 21.17)

rodnettet er vel ikke større, end man kan grave det op.
k'øb en kasse øl, så kommmer jeg forbi i week-enden er gir en hånd

Fyens Totalservice
Vi dækker hele fyn og trekantsområdet.
Din garanti for godt arbejde!
Skadedyrsservice på Fyn
Vi fjerner Myrer, Hvepse, Muldvarpe, Mosegrise m.m.
Ring på tlf. 29 67 61 30
Haveveligeholdelse
Græsslåning, hækklipning samt brolægning!
www.jc-anlaeg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

BRUGER INAKTIV
#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 21.19)

Jeg tror du til den tid sagtens kan løse træproblemet med kommunen om ikke andet gennem hegnssynet.

Er der en fornuftig forretning i at invest. i solcelleanlæg ? Dumt spørgsmål for så gjorde du det vel ikke. Derfor hvor stor en forrentning kan man have i udsigt ?

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 21.23)

Svar til Hotnugger:
Svar til Hotnugger:
Hej .. jeg tror på det er et piletræ du har 20 m fra huset.. selvom det skulle blive 20 m højt, hvad det i øvrigt kun gør hvor der er gode vækstbetingelser (vand og næring) så gør det, det ikke på nogle få år.. men måske på 25-50 år og så længe holder dit solcelleanlæg sikkert ikke - og træet er højst sandsynligt også fældet længe inden det bliver så stort.. så hvis jeg var dig ville jeg tage det helt roligt og bare sætte de solceller op.. det træ kommer ikke til at give problemer mht. solcellerne de første mange år om nogensinde..

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 21.24)

Svar til Hotnugger:
Svar til Hotnugger:
Hej .. jeg tror på det er et piletræ du har 20 m fra huset.. selvom det skulle blive 20 m højt, hvad det i øvrigt kun gør hvor der er gode vækstbetingelser (vand og næring) så gør det, det ikke på nogle få år.. men måske på 25-50 år og så længe holder dit solcelleanlæg sikkert ikke - og træet er højst sandsynligt også fældet længe inden det bliver så stort.. så hvis jeg var dig ville jeg tage det helt roligt og bare sætte de solceller op.. det træ kommer ikke til at give problemer mht. solcellerne de første mange år om nogensinde..

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 21.28)

Svar til Else Birkbak:
Tja, visse piletræer har da en årlig tilvækst på op imod 3 meter. Så om 7 - 8 år bliver der nok lidt problemer med udsynet.

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 21.31)

Svar til nibbe:

Sjovt du har haft den oplevelse. Dem jeg havde, barberede jeg ned i 2,5 meters penge, og året efter blev de dobbelt så høje. Men det er nok alt efter hvilken sort man har

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: