Tråd startet: d. 11. June, 2012 · kl. 16.13
Sidst opdateret: d. 16. June, 2012 · kl. 10.29
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 16.13)

Lidt at tænke over...

Hvor kunne det være fantastisk hvis alle mennesker der får en hund gad at sætte sig ind i først og fremmest at det er et rovdyr og sætte sig ind i hundens sprog. Jeg ser så mange tråde og artikler af folk der ikke magter at tage hånd om problemerne. Problemern der kunne være undgået hvis man ville sætte sig lidt ind i nogle ting.

Hundens sprog er et meget komplekst system, men hvis man vil bruge lidt tid på at lære det basale kan man komme ret langt. Ikke for at kalde nogle herinde uvidende. Men her er tale om hele minoriteten af befolkningen der ejer hund. Hvor mange ved hvad dæmpende signaler er? Hundens sprog og at den mentalitet at hunden vil dominere over en, hvis man ikke er overmanden, er forældet?
Nej hunden har ikke i sinde om at tage verdens-herredømmet. Den udviser bare adfærd. "Tæppetisere" der står og bjæffer for at provokere". Jeg har aldrig hør noget lignende, nej. Hunden udviser altid det adfærd som kommer til fordel for den. Hvorfor tror i at hunden altid gøer når postbuddet kommer? Fordi den får evig succes med at postmanden går igen. Hunden ved bare ikke at postmanden har tænkt sig at gå alligevel. Hvad får hunden ud af det? Den får forstærket sit adfærd da den altid vil få evig succes med at gø af postmanden. Hvorfor gør hunde af hinanden? For at få udløst et slagsmål? For at skælde ud? Har man tænkt på at 95 % af hundens sprog er kropssprog. Og de sidste 5 % er lyd. Hunde har ikke ord. De taler ikke sammen. De ser på hinanden og forstår hinanden på dem måde. Gøen kan evt. være udtryk for frygt - ikke galskab!
Så mange hunde bliver aflivet hvert år pga. uvidenhed.
Jeg har gjort mit får at forstå min hund. Efter jeg har læst bogen af Turid Rugaas - på talefod med hunden Har jeg fået det bedste sammenarbejde og makkerskab med min hund.

Gode svar:

nibbe: Læs svar
m-i-g: Læs svar
Gandhi 1: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 16.50)

og så er vi nogen der har en vovse der nægter at lade postbudet gå før hun har kastet hans pivdyr... godt hun selv har lært ham det

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 16.57)

Svar til Marina Fredsted:
Det er jo fordi det er en hobby-din interrese for kropssprog ,håbløs opgave at lære folk,
se bare hvor svært det er at samle op efter dem,folk kigger på fugle og trætoppe når deres hund skider. endvidere tror folk der har hund at alle andre skal belemres med dem ,i form af halsgivning mm.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 17.06)

Svar til Jannev:
he he ja! folk kigger altid i alle mulige retninger mens hunden sidder krumrygget og på tåspisser og trykker min mand er en af dem der nægter at samle op - han brækker sig, bogstavelig talt..... men det er der råd for, for så må jeg jo gå med vovse.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 17.31)

Hvor har du bare ret.
Desværre er der stadig 50% som tror at hunden kun venter på at overtage magten, og at hunden skal sættes på plads, helst med vold.
Det som er mest sørgelig, er at disse mennesker rådgiver andre, som har problemer med deres hunde.

Jeg holder på, at ALLE som anskaffer sig en hund skulle tvinges til at gå til træning med deres hund de første 3 måneder.

Jeg vil også på det varmeste anbefale Turid Rugaas bøger, de er letlæselig og meget lærerig.
Jeg vil også anbefale Anders Hallgreen's bøger, de er letlæselig, sjove og meget lærerige.
Bøger som alle hundeejere burde læse.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 17.32)

Gitte 9370 skrev:
og så er vi nogen der har en vovse der nægter at lade postbudet gå før hun har kastet hans pivdyr... godt hun selv har lært ham det ;)

Mine hunde har også et godt forhold til både postbud og skraldemændene.

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 17.54)

Ja, og mine har HELT AF SIG SELV fundet ud af at jagte postbilen, hele vejen op ad grusvejen. Det synes jeg er fantastisk og storslået.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 18.12)

sømark skrev:
Ja, og mine har HELT AF SIG SELV fundet ud af at jagte postbilen, hele vejen op ad grusvejen. Det synes jeg er fantastisk og storslået.

Tak for et godt grin.
Pas nu på, at de ikke helt af sig selv finder på at gå til slagteren og købe ind på kredit. Det kan Collier nemlig godt finde på, har selv set det i en Lassie film.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 18.26)

Svar til nibbe:
HA;HA, ja det ku jeg godt se det sjove i, indtil regningen kom. For jeg må indrømme at mine er nogle banditter.
Og gø ved hæk kommandoen, behersker de 100%

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 19.20)

sømark skrev:
Svar til nibbe:
HA;HA, ja det ku jeg godt se det sjove i, indtil regningen kom. For jeg må indrømme at mine er nogle banditter.
Og gø ved hæk kommandoen, behersker de 100% :)

den er vel selvlært den hæk kommando

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 19.48)

Jannev skrev:
sømark skrev:
Svar til nibbe:
Og gø ved hæk kommandoen, behersker de 100% :)

den er vel selvlært den hæk kommando
Køb et par briller med styrke 10 i ironi.
Og ta dem på

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 12. June, 2012 · kl. 09.59)

Godt skrevet
Jeg har rigtig mange gange hørt folk sige "jeg ved alt om hunde for jeg har haft en". Sørgeligt for det gør bestemt ikke folk til ekspert, men det er ofte dem som intet ved om hunde som lyder mest overbevisende. Hvorfor nu det? Måske fordi det de siger er lettere for folk at gå til.
Bank hunden når den ikke hører efter er meget lettere end at sætte sig ind i hvordan "hunden fungerer" og dens kropsprog, signaler, affærd m.m. Og når man så skal forsøge at forklare skriftligt og om en hund man ikke har set så er det jo nærmest umuligt selvom nogle prøver
I mine øjne er dem som siger at de ikke ved alt om stadig kan lære noget om hunde dem som er bedst at lytte til, da de har erkendt at deres viden har en begrænsning. Dem som siger at de ved alt er jo ikke modtaglige overfor nyt og den der med at sådan har jeg altid gjort og jeg ved det virker for jeg har prøvet det på min egen hund uha, hvor farligt at lytte til det.
Roger A Brandtes og Anders Hallgren har studeret måske 1000 hunde gennem en del år før de siger at sådan er det, så det er viden og ikke gætværk.
Rigtig mange problemer kunne undgåes hvis folk gik til træning med hunden i en periode mens den er HVALP, så er uvanerne nemlig ikke indgroet endnu. Og hvis folk fik valgt den for dem rigtige race.
Desværre er der de senere år dukket mange selvlærte "hundetrænere" op, som i virkeligheden ikke ved ret meget og slet ikke kan løse problemer, men de er gode sælgere, som kan overbevise folk om at de ved alt

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 12. June, 2012 · kl. 12.01)

Rigtig fint og ikke mindst klogt indlæg :o) Som vanligt er "nibbe" jo kommet mig i forkøbet :o) men jo ... du har helt og aldeles ret i din holdning og opfattelse!!!
Lær at læse og forstå din hund ... SÅ kunne mange uheldige episoder ganske givet undgås ... og mange flere veltilfredse og ikke mindst velafbalancerede hunde ville være at finde sammen med deres glade ejere :o)

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 12. June, 2012 · kl. 17.44)

Svar til Gandhi 1:
Svar til m-i-g:

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 8 dage siden (d. 13. June, 2012 · kl. 23.53)

Svar til m-i-g:

Det er nemlig rigtig! Måske burde nogen stoppe med at være så konservative og indbilde dem selv at de er alvidende. Lige meget om man er atomfysiker, kan man altid lære nyt. Og det er nemlig farligt at lytte til nogle på nettet. For folk har så mange forskellige opdragelses/træning metoder. Det eneste der sker at man får en forvirret/stresset hund fordi man ikke er sikker i sin sag.
Ja, hvalpe træning og generelt hundetræning er en genial ide som også vil styrke forholdet. Der ud over kan man få en masse tips af sin træner. Så har man også én person man lytter til, som både kender dig og din hund

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: