helsing64 skrev: Svar til fc40435203:
Jeg har en Beagle og en retriever...Min Beagle kan en enkelt gang imellem, ikke tit skal det lige siges, finde på at gø af nogen ved hegn...
Jeg har flyttet hegn væk fra vej, så nu er det 10 meter inde i have. dækket af hækbuske jeg har sat...så nu kan hun ikke se eller forskrække folk ved fortov mere...
En simpel løsning..( Nu er hun altså ikke bidst,,bare lidt dum )...hehe
Ja en helt rigtig og nem løsning både for at hunde ikke løber frem og tilbage og gøer langs hegnet til gene for forbigående, irritation for naboer, samt mulighed for at børn og andre to-benede kan provokere og derved ophidse enhver hund til aggressiv adfærd. Jeg har altid rådet mine hvalpekøbere, og andre hundeejere til at afskære hunden mulighed for at opholde sig i forhaven, eks. ved hegn og busk iforbindelse med huset, mellem hus og nabogrund.
Huse er somregel bygget mindst 5 meter fra vejskel. Alle mine hunde har altid kun haft baghaven som deres opholdsted. Der har de ikke skullet forsvare deres teritorium, da baghaven kun er omgivet af vore naboer, som vi selvfølgelig har sørget for, de har hilst på mange gange, naboer vi og de er venner med, derved har det også været muligt for os at lære hundene ikke at gø i haven.
En meget vigtig "adfærdsregel" for at bevare et godt og langt nabovenskab, i et villakvarter, som de fleste hundeejere bor i.
Vi har haft 8 Beagler siden 1981, 5 tæver samtidig og har stadig en ældre Beagle, samt opdrættet 3 kuld hvalpe i årenes løb. Vi har aldrig haft en naboklage, tværtimod, kun ros for vores måde at have hunde på. Nok også fordi ingen af vores hunde, har fået lov til at rende løse rundt i andres haver. De er luftet i snor, på vejene, og vi havde altid poser med til at "samle op" efter dem.