• 497.015 annoncer
  • 45.811 nye annoncer
  • 1.254.438 medlemmer
  • 4.749 online
Tråd startet: d. 10. juni, 2012 · kl. 21.37
Sidst opdateret: d. 22. juni, 2012 · kl. 16.27
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  Næste >>

BRUGER INAKTIV
#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 10. juni, 2012 · kl. 21.37)

Hunde forskrækkelse...!

Jeg ser fra tid til anden bidske hunde der, når de øjner en gående person inde fra hundeejerenes haver kommer vildt farende, aggressivt gøende hen imod (dog uden at forcere) hæk eller hegn, vendt ud imod off. vej/fortorv eller anden privat naboejendom. Hvilket jeg synes er specielt bekymrende for ældre medborger og små børn, der bliver forudlempet og forskrækket over den slags udiciplineret store som små hunde.
Jeg har søgt på hundeloven for at finde lidt om emnet, men synes loven virker lidt vag om netop den slags problemer. Er der andre som måske har gjort sig nogle erfaringer på lige netop det område ?

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 10. juni, 2012 · kl. 21.48)

Svar til fc40435203:
Jeg har en Beagle og en retriever...Min Beagle kan en enkelt gang imellem, ikke tit skal det lige siges, finde på at gø af nogen ved hegn...
Jeg har flyttet hegn væk fra vej, så nu er det 10 meter inde i have. dækket af hækbuske jeg har sat...så nu kan hun ikke se eller forskrække folk ved fortov mere...
En simpel løsning..( Nu er hun altså ikke bidst,,bare lidt dum )...hehe

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 10. juni, 2012 · kl. 21.51)

Svar til fc40435203:
Hvor ved du fra at hundene er bidske ???? Det er jo kun en påstand fra din side.
Der er med garanti kun en lille % del som er bidske.
At de kommer farende til hækken er ikke ensbetydende med at de er bidske.

Jeg har selv sådan en. Min gamle tæve er en af dem, som ville fare hen til hækken, vise tænder og lave en værre larm hvis hun fik lov.
Hvis hun slap ud, så ville hun overfalde alle mennesker, hoppe op af dem og slikke dem ihjel.

Det er så en af grundene til at mine hunde kun går i baghaven, jeg gider ikke have det larm og den opførsel.

Ikke kun min egen hund er sådan, Igennem mit lange liv, har jeg oplevet et par gange at sådan en hund er sluppet ud. Når først de var ude, var de søde og dejlige.
Der er jo ikke mere noget at forsvare når de har forladt deres tetorium.

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 10. juni, 2012 · kl. 22.07)

Nej jeg kan da ikke på forhånd afgøre om de er bidske, men pga. en sådan udfarende adfærd som jeg i dette eks. har givet, må jeg dog formode at det kan forekomme.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 10. juni, 2012 · kl. 22.49)

Hundene er på deres teritorium, det beskytter de, det kan de kun gøre ved at komme farende og prøve på at true enentuelle indtrængende bort.
Når de ikke mere er på deres teritorium, er der ikke mere at beskytte, så det er meget normal at de så er venlige søde familiehunde.
Det er almindelig hundeadfærd, lige såvel som den gør når det ringer poå døren, derfor er den jo hellere ikke bidsk.

At det så er irriterende og at folk burde have opdraget deres hunde bedre er en anden sag.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 10. juni, 2012 · kl. 23.15)

Ja det er jeg helt med på det der med at hunden vil forsvare sit teritorium, det ligger i deres natur. Men det var faktisk ikke det tråden som sådan gik på. Men mere om det er tilladeligt at hunde kommer farende og forskrækker sagesløse personer der færdes uden for eller langs med hundens teritorium. (altså ikke om indtrængende eller inviteret personer). I øvrigt mener jeg da at når en hund viser tænder, er det da et klart tegn på aggresiv adfærd.
Det jeg søger er praktisk (evt retspraksis) erfaring omkring problemstillingen.

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 10. juni, 2012 · kl. 23.20)

Det har jeg egentlig ikke tænkt over før du skriver indlægget .. Husker jeg som barn hadede at cykle forbi et sted, hvor der var en hund der "fløj" ud til folk, når de kom forbi .. og det var altid en chance at tage, om porten var lukket eller om vi skulle cykle for vores liv med en hund i hælene .. Nu var der én af nabo-gårdende, som havde nogle rigtig gode æbler - så der var dobbelt-op på udfordringerne .. turde man at køre forbi hunden og stjæle æbler lidt længere ude ad vejen + man skulle jo også tilbage igen .. pyyyy .. ha ha ha

Jeg bliver ikke bange for hunde i dag, fordi jeg har haft med dem at gøre altid - men der er rigtig mange der bliver forskrækket og betegner en hund der giver hals, som bidsk eller faretruende .. og kan sagtens følge at det må være forfærdelig at gå forbi, hvis man er skrækslagen ..

Jeg følger lige nysgerrigt med i, hvilke erfaringer folk har med det her emne du har bragt op ..

hilsen Lotte

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 10. juni, 2012 · kl. 23.30)

Svar til henry-christensen:
Godt formuleret, bedre end mit.
Det må ikke være særligt rart for specielt ældre medborger der jo oftes går lidt i deres egne tanker og der så pludselig står en hund lige omme på den anden side af hækken. Som med et ordenlig "vuf" eller det der er være, jager en skræk i livet på uforberette personer. Man kunne jo risiker at få et slagtilfælde for at sætte tingene lidt på spidsen.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 00.31)

Okay, her kommer en (måske ret dårlig sammenligning) Men en hund der fare hen til hegnet og gør som du beskrev i tråden burde der ikke være en lov imod, det ville svare til at der skulle være en lov mod larmende børn i nabo haven, så længe hunden er bag hegn og det ikke er muligt at den kommer ud er der INTET i vejen for det den gør. kun hvis den følger personen hele vejen langs hegnet og ikke stopper med at gø eller vise tænder, det er forkert da det er meget dårlig opdragelse men så længe den bare fare hen og ikke følger den forbi passerende person er det ikke forkert.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 00.33)

kan godt se nogle mennesker får et chok, men det gør man altså også hvis man en sommerdag kommer gående og nogle børn har vandkamp hvor den ene stråle fra vand pistolen rammer enten over eller igennem hækken, men det er heller ikke ulovligt, folk skal altså til at tage sig en lille smule sammen nu og ikke gøre hunde til et problem med mindre de er det.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 00.46)

Svar til Dennis.T

----
Jeg kan ikke forestille mig at det ikke skulle være tilladt.
Man kan naturligvis klage over støj gener, men man kan ikke rigtig begynde at sætte grænser for sådan noget, for hvor skal det så ende hende?

Eks:
Mine forældres nuværende hund, gør når der kommer mennesker ind, men stopper lige så snart hun har set at det er en flink person.

Hvis man begynder at forbyde at hunde gør ud mod en vej, så er der faktisk ikke langt til at man også forbyder ovenstående situation. Og hvor er vi så lige henne?

Men hvis det er et meget stort problem, så meld da for støj gener.
Man skal så bare huske, at man risikerer at få igen af samme skuffe.

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 05.30)

Jeg taler ikke om ny lovgivning eller støjproblemer pga hundegøen som sådan. Men om hunde der gennerelt har en mani for, straks de blot ser en person, kommer farende hen imod denne person. En intetanende person kan jo ikke på forhånd vide om hunden tager springet over hegnet eller smutter gennem hullet i hækken. Det er den adfærds mani og mangel på opdragelse jeg med indlægget vil ha´ fokus på.
Jeg er også klar over at kommer en hund til at forvolde skade på en person, selv om der end ikke har været direkte fysisk kontakt. Så dækker hundeansvarsforsikringen, om en forskrækket muligvis chokkeret ældre dame falder og kommer til skade.
Altså, er det tilladeligt at omtalte hunde må være til ulempe på den måde som forsøgt beskrevet. Uagtet om man kommer fysisk tilskade eller ej ?

Ps. Mht. børn og deres vandpistoler synes jeg ikke man kan drage nogen sammenligning. Med mindre de børn da, dag ud og dag ind hele dagen, står på lur med deres mega-magmum 30 liters vandpistoler der kan skyde ikke mindre end 40-50 meter.

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 08.35)

Men mindre børnene springer ud fra en hæk og skriger en gammel mand i hovedet, tror jeg ikke det kan sammenlignes ha ha

Min forestilling til problemstillinger er, at der skal noget kommunikation igang med ejeren og når De så har hørt fra flere forbi-passerende, der har åbnet munden, hvor generende det er, tænker jeg også at De vil aggere på det og handle med enten at flytte hegnet ind eller lukke den om i baghaven, hvis det er en mulighed - som der fx blev foreslået i de første par indlæg ..
De fleste mennesker vil selvfølgelig ikke være til belastning for byens beboer .. Det er ikke sikkert at De selv ser det som et problem, fordi hunden ikke kunne finde på at gøre nogen noget eller også kan de have svært ved at finde en løsning på problemet .. Her kunne du snakke med dem om de erfaringer forskellige andre personer med samme problematik - om man er ejer eller den der bliver generet - har haft af positive erfaringer på området og som forhåbentligt kommer "på banen" herinde ..

Jeg håber for dig, at der kommer flere brugelige erfaringer og løsninger frem herinde .. eller har du da fået 2 foreslag indtil videre
De øvrige meningsholdere med "ondt i et eller andet", eller hvad man skal sige, som ikke kommer med noget konstruktiv, må du jo så smide i skraldespanden og bruge det der er relavant for dit/jeres problem ..

Ha en god dag

Lotte

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 10.30)

helsing64 skrev:
Svar til fc40435203:
Jeg har en Beagle og en retriever...Min Beagle kan en enkelt gang imellem, ikke tit skal det lige siges, finde på at gø af nogen ved hegn...
Jeg har flyttet hegn væk fra vej, så nu er det 10 meter inde i have. dækket af hækbuske jeg har sat...så nu kan hun ikke se eller forskrække folk ved fortov mere...
En simpel løsning..( Nu er hun altså ikke bidst,,bare lidt dum )...hehe
Ja en helt rigtig og nem løsning både for at hunde ikke løber frem og tilbage og gøer langs hegnet til gene for forbigående, irritation for naboer, samt mulighed for at børn og andre to-benede kan provokere og derved ophidse enhver hund til aggressiv adfærd. Jeg har altid rådet mine hvalpekøbere, og andre hundeejere til at afskære hunden mulighed for at opholde sig i forhaven, eks. ved hegn og busk iforbindelse med huset, mellem hus og nabogrund.
Huse er somregel bygget mindst 5 meter fra vejskel. Alle mine hunde har altid kun haft baghaven som deres opholdsted. Der har de ikke skullet forsvare deres teritorium, da baghaven kun er omgivet af vore naboer, som vi selvfølgelig har sørget for, de har hilst på mange gange, naboer vi og de er venner med, derved har det også været muligt for os at lære hundene ikke at gø i haven.
En meget vigtig "adfærdsregel" for at bevare et godt og langt nabovenskab, i et villakvarter, som de fleste hundeejere bor i.
Vi har haft 8 Beagler siden 1981, 5 tæver samtidig og har stadig en ældre Beagle, samt opdrættet 3 kuld hvalpe i årenes løb. Vi har aldrig haft en naboklage, tværtimod, kun ros for vores måde at have hunde på. Nok også fordi ingen af vores hunde, har fået lov til at rende løse rundt i andres haver. De er luftet i snor, på vejene, og vi havde altid poser med til at "samle op" efter dem.

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 10.56)

Svar til denise15:

Lige den der med de små sorte, jeg bor ud til et meget smukt grønt naturområde, hvor der ofte gåes tur med hunde på stierne. Sjovt nok flyder det med disse små satans poser overalt i krattet. Mens ellers er hundeejere flinke til at samle op efter deres hunde og vupti ud til højre med posen. Der må da lige være en brist et eller andet sted. Synes det var mere ide i blot at lade hundende besørge lidt uden for stierne. Så naturen ikke skulle belæmres (også visionelt) med omtalte poser.
Indrømmet en gang i mellem fare der en djævel i mig. Så bliver der indsamlet x antal sorte poser og bundet op i grenene og helst i hoved højde. Til stor "fornøjelse" for nysgerige sjæle, der ovenikøbet gerne skal ha´ åbnet for godteposerne. Resten kan man tænke sig til...

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: