• 499.457 annoncer
  • 47.115 nye annoncer
  • 1.254.101 medlemmer
  • 5.364 online
Tråd startet: d.  9. juni, 2012 · kl. 16.17
Sidst opdateret: d.  9. juni, 2012 · kl. 23.33
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d.  9. juni, 2012 · kl. 16.17)

Er det synd for sådan en gammel hund.

Hej der ude.
Vi har en gammel han hund på 12 år som vi kan mærke er ved at bilve noget træt i betrækket, og vi ved ikke hvor længe vi har ham endnu. Vi overvejer om det var en god ide at få en ny hvalp nu eller om det ville være synd for den gamle.
Han har ikke været så meget sammen med andre hunde, men han er rigtig tolmodig over for vores 4 børn.
Børnene vil jo gerne lege med ham men han for træt i sine gamle knogler.
Ville det kunne gå godt med en ny hund som gerne vil leges med, vil den gamle føle sig uden for (hvis man kan sige det sådan) han jager i hvet fald altid katten væk, for at vi ikke skal snakke og kæle for den? Ville det være bedst at få en hvalp eller en der var ældre? Eller skal vi helt vente?
Er der nogen der har erfaring med det eller bare nogle gode råd.

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d.  9. juni, 2012 · kl. 16.54)

Min gamle hund levede op da vi fik en ekstra hvalp, måske det er det helt rigtige for den gamle vovse

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d.  9. juni, 2012 · kl. 17.36)

Svar til TMRGAS:
Vent til den ''gamle'' hund er væk, for den kan føle sig udenfor, hvis i køber en hvalp.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d.  9. juni, 2012 · kl. 20.05)

Jeg ville vente til den gamle var væk.
Hvis den er "så træt" skulle i måske overveje at "hjælpe" ham herfra mens han endnu har værdighed.

Nogle gamle hunde kan live op når der kommer en ny hvalp i huset, men der kan også ske lige det modsatte. Speciel med en hund, som ikke har haft den store omgang med andre hunde.
Hvalpe er anstrengende. Forestil dig, at du er 9o år gammel og pludselig skulle du bo sammen med et barn på 3 år.
Jeg tror ikke, at du ville synes at det var så fedt.
Hvorfor ikke give ham den sidste tid i fred og ro, har han ikke været en god hund så han har fortjent det ?

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d.  9. juni, 2012 · kl. 20.20)

Her er jeg helt enig med Nibbe - det er synd og skam for SÅ gammel en hund at få en hvalp ind på sit territorium. Hvis du skulle have haft en "glidende overgang" skulle du have taget en hvalp ind, da din 1. hund var omkring 6 år.

Nu beder du jo om gode råd - her kan jeg så ikke forstå, hvorfor du ikke rådgiver dig med professionelle; altså din dyrlæge, som skal lave en helbredscheck på hunden og som også kan rådgive dit i spørgsmålet om anskaffelsen af hvalp. Dertil kan du også rette henvendelse til eks. DCH, der også kan give et fyldestgørende svar.

Klip selv din hund.
Hundeklipper til kun 249,95
www.skiftselv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d.  9. juni, 2012 · kl. 22.52)

Vi har godt nok ikke lige overvejet at tage ham med til dyrlægen, han er jo ikke syg og han vil også gerne lege men løber dog kun efter pinden 1-2 gange, han er glad og spiser godt. Han vil også rigtig gerne med ud at gå men han kan ikke følge med når vi skal cykle, så der må han desvære blive hjemme.
Vi har haft ham siden hvalp og er meget glade for ham og vil da ikke aflive vores gode rare hund bare fordi han er gammel. Men vi vlile dog heller ikke tøve med det hvis han ikke havde noget værdig liv. Han er vant til liv omkring sig der er jo 4 børn imellem 11 og 3.
En ny hund var jo også mest for børenes skyld de syntes han er blevet noget kedelig de sidst par år, men det skal jo heller ikke være for enhver pris.
Er glad for at kunne spørge til råds her inde vi var nemlig lige på nippet til at skaffe en hvalp men det bliver lige taget til overvejelse nu.

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d.  9. juni, 2012 · kl. 23.29)

Og man afliver sgu heller ikke mennesker fordi de bliver trætte i betrækket, hvis vovse har det fint, skal den da bare ha det godt hvor den er, synes heller ikke at kunne læse at trådstarter spørger til det.
Om man skal have hvalp eller ej med en gammel vovse i huset, vil jeg ikke udtale mig om, aner det ikke

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 13 dage siden (d.  9. juni, 2012 · kl. 23.33)

Svar til jesper370:
Nu er mennesker og dyr jo altså heller ikke det samme, og bør derfor heller ikke sammenlignes.

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: