• 498.904 annoncer
  • 43.882 nye annoncer
  • 1.252.107 medlemmer
  • 5.471 online
Tråd startet: d.  8. June, 2012 · kl. 23.41
Sidst opdateret: d. 30. June, 2012 · kl. 12.53
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  Næste >>

BRUGER INAKTIV
#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  8. June, 2012 · kl. 23.41)

Racistiske udtagelser

Jeg kunne godt bruge et godt råd nu. I en anden tråd fremkommer en person med racistiske udtalelser, som har stødt mig og gjort mig virkelig vred.
Om jeg anmelder vedkommende til support, forstår jeg at dennes persons indlæg muligvis bliver slettet. Det overordnet spørgsmål er, rydder hele tråden så også i samme ombærring ?

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  8. June, 2012 · kl. 23.57)

Svar til fc40435203:

Godt spørgsmål. Så godt dit svar til personen, og jeg syntes bestemt ikke personens kommentar var specielt sober. Det sker desværre ofte herinde, at sådanne kommentarer ryger ind, og man kan jo tit undre sig over, hvorfor man vil lade sig selv være bekendt. Men jeg syntes at det inden for de sidste ti år er blevet mere og mere "legalt" at man bare udfolder racistiske holdninger i flæng, uden omtanke for hvilken skade den i virkeligheden gør.

Det er jo netop sådanne udtalelser der skaber mere had og foragt, og som netop er med til at skabe problemer for folk som din familie, der ellers yder og giver godt til det danske samfund. Men de bliver "ofre" for generaliseringen, og vi andre bliver omvendt "ofre" for den måden vi bliver omtalt i de såkaldte fremmedes kredse.

Men tilbage til dit spørgsmål, så vil jeg tro, at hvis supporten vurderer at persone har overskredet deres reglement, så bliver personen blokeret, evt. dennes indlæg vil blive slettet, men mon ikke selve tråden for lov til at blive, medmindre den ændrer sig til en omgang mudderkast. Ja det var bare mit gæt.

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 00.12)

Svar til skumfidusen:
Tak for din kommentar. Du har sikkert ret i det med årene er blevet mere "legalt" at fremkomme med sådanne udtalelser. Og måske man sige jeg er lidt for overfølsom, muligvis sart. Men jeg kan og vil ikke finde mig i kommentar der igrunden også er møntet på mine, såvel andre med "forkert hudfarve"

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 00.22)

Svar til fc40435203:
Nej det er kun det anstødelige indslag som bliver fjernet, og jeg mener at vedkommende som skriver anstødeligt får en påtale.
God weekend.

BRUGER INAKTIV
#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 00.23)

Svar til fc40435203:

Bare fordi man føler det er blevet legalt, er det ikke ensbetydende med at det er i orden. Bare din reaktion viser jo det ikke er okay, og jeg forstår nu godt du reagerer som du gør, det er jo dine kære der for lov at mærke konsekvensen af denne udvikling.

Hårtransplantation
Kvinder og mænd, se før- og efterbilleder på vores side!
www.medica-klinik.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

abcw Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 00.40)

Svar til fc40435203:
Jeg tror ikke hele tråden bliver slettet - jeg har også læst, hvad vedkommende har skrevet. Jeg synes at have set andre, meget gamle tråde, hvor nogle af kommentarerne simpelthen mangler altså et tomt indlæg - og så står der at Gul og Gratis har slettet kommentaren.

Det kan sagtens gå hen at blive en farlig glidebane, hvis man hver gang bare skal ignorere sådanne udtalelser - på den anden side set, så tror jeg ikke på at man kan omvende folk eller få dem til at holde deres negative udtalelser tilbage i dette forum. Det er en kamp uden ende og det er de samme argumenter, der kører igen og igen.
Vi sidder her alle sammen bag hver vores skærm og kan omkostningsfrit skrive, hvad der passer os.
Der er flere tråde, hvor emnet er skredet over i en racistisk tone - og det virker som om at hvis der først er én der ytrer sig i den retning, så kalder det den indre svinehund frem i andre. Man kommer ikke nogen vegne med at appellere til fornuften.
Du har kommenteret vedkommendes udtalelser på en sober måde og jeg ville ikke gøre mere i den retning, medmindre vedk. ikke har forstået budskabet.

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 01.15)

Svar til fc40435203:
Giv et lille prej om hvor den racistike udtalese er.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 03.01)

I dk har vi ytrings frihed det burde Fc osse vide.
Danmarks fremtid ville tegne sig meget mørk i såfremt ifald den skal begrænses
jeg tager ikke til Iran for at lave det om til Danmark.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 03.09)

Svar til fc40435203:
iøvrigt ligger din tråd i den forkerte categorina

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 03.38)

Svar til Malte998:

"Ytringsfriheden er en grundlæggende rettighed, men er ikke ubegrænset. Ytringsfriheden indebærer, at staten ikke på forhånd kan blande sig og forbyde borgerne at komme til orde. Derimod er friheden ikke til hinder for, at man efterfølgende står til ansvar for sine ytringer, f.eks. ved en domstol. Udtalelser kan ved dom blive kendt ubeføjede, hvis retten ikke finder dem dokumenteret, ligesom overtrædelser af de lovgivningsmæssige bestemmelser naturligvis kan medføre idømmelse af straf."

Hentet HER: http://da.wikipedia.org/wiki/Ytringsfrihed

"§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år."

Hentet HER: http://da.wikipedia.org/wiki/Racismeparagraf

I tråden skriver K100:

".... disse hersens "mennesker" der er enormt mørke i huden burde måske først og fremmest sættes i en bus hjemad !!!!!"

Tråd HER: ( http://tinyurl.com/bsbuab9 )

Jeg kan ikke se dig tage afstand for disse udtalelser, så bumbumbum.......

Mvh.
PHS

Hårtransplantation
Kvinder og mænd, se før- og efterbilleder på vores side!
www.medica-klinik.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

BRUGER INAKTIV
#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 07.12)

Svar til fc40435203:
Racistiske udtalelser er ikke ulovlige i Danmark - det er G&G & Fynske Medier svar, hvis du spørger dem (ved det af erfaring).
Det er ikke det samme som god presseskik, med det er så Fynske Mediers valg.

Der er flere aviser i Danmark til tillader racistiske udtalelser og artikler.
Det får så konsekvensen, at disse avisers web-sider bliver blokeret i ex. Tyskland, hvor man er meget mere obs. på hvad der skrives og distribueres.
JP har været blokeret af internetudbydere i Tyskland - ved ikke om den stadig er det

ibjensen7 Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 08.37)

Svar til Nil-Troll:
Tak for et godt oplysende indlæg, hvor der fortsat flyttes, sættes grænser (bla.a.af support!) for det tilladelige.
Flere brugere af Forum, er blevet lukket grundet overskridelse. Stramninger om dette fremgår i øvrigt af Forums regulativ. VH.Ib
Føler FC sig krænket, bør han selvfølgelig bruge sin klageret.

BRUGER INAKTIV
#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 09.02)

Svar til ibjensen7:
Supporten har tilsyneladende delt os brugere op i 2 kategorier: Dem der kan skrive hvad det nu passer, og dem der får sparket, hvis de skriver et ord forkert.

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 11.11)

Svar til Malte998:
K100 udtalelse citat:
"MEN disse hersens "mennesker" der er enormt mørke i huden burde måske først og fremmest sættes i en bus hjemad !!!!!"
kan jeg kun læse som racistisk, diskriminerende, nedladende og en forhånelse af en befolkningsgruppe, der tilfældigvis har en i K100´s øjne forkert hudfarve, intet andet.

Ja jeg blev ret hurtig selv klar over at jeg havde placeret mit indlæg helt forkert, det er en fejl, men sket er sket. Måske Admin. kan rette fejlen for mig og flyttet tråden over i en korrekt kategori.

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d.  9. June, 2012 · kl. 12.30)

Svar til ibjensen7:
Ved nærmere eftertanke tror jeg at jeg afventer situationen lidt, og lader indlægget fra K100 blive hængende i forum en stund endnu. Gabestok metoden kaldes det vist, ind til K100 er mand nok for, til at beklage og give en uforbeholdende undskyldning.
Ser dog at K100 ikke ønsker at bruge mere energi på egne udtalelser, så derfor og for at være lidt bramfri, har jeg kun følgende bemærkning. Når man som åbenlys racist står i lort til halsen (og det gør den slags jo jævnligt) vil mange af den slags jo helst undgå offentlig bevågenhed.

Svar til fc40435203:
Citat K100:
hhmm .. om jeg skriver det forkert ell. du VIL misforstå det vides ikke ?? ideen med det skrevne (og måden )var og få dig gjort klart hvad jeg mente og alligevel bliver det drejet over i den boldgade DU vil have det til og lyde som .. men ligemeget , kan kun tilføje jeg selv har op til flere venner af anden herkomst og hverken vil ell har lyst til og bruge energi på emner som disse specielt ikke i dette forum ...

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: