• 480.307 annoncer
  • 44.966 nye annoncer
  • 1.264.163 medlemmer
  • 1.337 online
Tråd startet: d.  7. juni, 2012 · kl. 17.12
Sidst opdateret: d. 12. juni, 2012 · kl. 10.26
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 17.12)

ballade med min halvpart

hejsa..
Jeg har et lille problem med min halvpart. Her på det seneste er han begyndt at stejle, bugge, sparke bagud og lave rejehop, hver gang han skal gå til bidet eller bøjes. Det sjove er, at han kun gør det ved mig, men jeg er også den eneste, der skal få ham til at gå til bidet... Jeg har prøvet at drive, bremse, bakke og vi har også haft chambon på ham, men lige meget hjælper det har I nogle andre forslag??

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 22.03)

Har du prøvet at se om biddet eventuelt chikanere ham??? eller om han har ondt i tænderne???

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 22.45)

Prøv evt at fa sadlen undersøgt. Måske den skal op-stoppes igen, skiftes ud eller andet, det kan være at den trykker/gnaver ham?.
Prøv evt. en trense uden bid? Eller en trense med et blødere bid.
Sørg for at alt seletøjet er som det skal være og hold det rent.
Hvis det ikke er seletøjet den er gal med, så måske få en beslagssmed til at kigge på hans hove/ben og evt. en dyrlæge. Måske din dyrlæge kan anbefale en godkendt heste massør, den kan være ryggen måske.
Og sidst men ikke mindst, få en uddannet træner/berider til at kigge på din opstilling som rytter. Måske du sidder en anelse skævt? Lægger benene for langt tilbage eller frem?
Selv de bedste af de bedste ryttere får undervisning og rettet de små fejl der kunne være.

Det er bare et par ideer. Håber du kan bruge dem

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. juni, 2012 · kl. 00.11)

Skynd dig og få chekket efter om han har ondt i ryggen. Mange heste reagere med at bugge og stejle når noget gør ondt. Det gælder hestens evner som ridehest. Hvis i ikke passer på så kan hesten ende med ikke at kunne bruges til ridehest.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. juni, 2012 · kl. 08.45)

Det er der mange der gør, når man begynder at forlange noget, alle dem der har gjort det ved mig. Har jeg bare måtte tage kampen op og blive sur, vise hvem der bestemmer! Så har jeg efter lidt vundet, og det hele er fint

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. juni, 2012 · kl. 11.10)

Ej Louise det var da en underlig måde at tænke på I langt de fleste tilfælde er der en grund til at hesten pludselig reagere, som trådstarter skriver. Nu skriver du ikke noget om hvor gammel hesten er (ung eller gammel) Winnnie du skal ihvertfald starte med at gøre som Mia skriver. En hest tænker ikke hahaha nu tager jeg røven på dig. Hvis du er den eneste der rider dressur på hesten, hvor langt er det så imellem du rider dressur ? Hvis det går længere tid er det meget hårdt for en hest ryg, da den bruger nogle andre muskler når den skal gå samlet. Du kan evt også prøve at træne den fra jorden først i en kapsun evt og se hvordan den tager det, så lære du den også at gå med bagbarten og ikke forparten, som rigtig mange rytter gør.. Håber du finder ud af hvad det skyldes. Vh Heidi

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. juni, 2012 · kl. 11.28)

Jeg ville helt sikkert få hesten undersøgt af en dyrlæge, da den adfærd tyder på smerter...

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 19.49)

Så har jeg haft ham til dyrelæge. Han fik ordnet tænder og dyrelægen fandt en ulvetand, så nu skal den ordnes. På hans ryg fandt vi talknopper, men vi forstår ikke hvorfor han hele tiden for dem. Jeg skyller ham hvergang jeg har redet ham (3 gange i ugen), vasker ham hver anden måned og han får skiftet underlag hver anden uge... Ved I hvad jeg kan gøre ved dette problem??

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. juni, 2012 · kl. 19.53)

Louise_96 skrev:
Det er der mange der gør, når man begynder at forlange noget, alle dem der har gjort det ved mig. Har jeg bare måtte tage kampen op og blive sur, vise hvem der bestemmer! Så har jeg efter lidt vundet, og det hele er fint :)
Det gjorde vi også det første halve år, og det er altså bare fordi de lige prøver en af, om de kan slippe for at lave noget. Så gik der 2½ år, hvor alt gik godt. Og nu er det her sket, og det er ikke fordi han prøver mig af igen. Man kan jo tydeligt mærke på en hest om den prøver en af eller om der er noget andet galt.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 08.31)

Svar til Winnie Pooh:
Skiftet underlag hver anden uge ?? Sveder han meget ? Jeg ville skifte hyppigere, og så husk at vaske underlag i vaskemiddel uden parfume og andre tilsætningsstoffer, og uden skyllemiddel. Det kan give allergi.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 10.26)

Margot2 skrev:
Svar til Winnie Pooh:
Skiftet underlag hver anden uge ?? Sveder han meget ? Jeg ville skifte hyppigere, og så husk at vaske underlag i vaskemiddel uden parfume og andre tilsætningsstoffer, og uden skyllemiddel. Det kan give allergi.
Vil det være nok at skifte underlag hver uge så??

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: