• 495.297 annoncer
  • 46.603 nye annoncer
  • 1.254.879 medlemmer
  • 1.232 online
Tråd startet: d.  7. juni, 2012 · kl. 16.35
Sidst opdateret: d. 25. januar, 2013 · kl. 23.49
Antal brugere der overvåger denne tråd: 3

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 16.35)

solgt som 9 uger men var kun 6 uger håber de sider med dårlig smag i munden

Jeg købte en dejlig Cavalier King Carles i tirsdag som blev født den 1-4-2012 og er salgsklar den 1-6-2012
Jeg undrede mig over at hun havde svær ved at løbe uden at falde og at hendes tænder ikke var kommet helt frem og nogen flere ting så jeg valgte at tage hende til dyrelæge for at få hendes alder tjeket.
ja hendes vægt svare til en på 6 uger men skulle han sige noget så mellen 6-7 uger gammel og efter sælger så bliver hun 10 uger på søndag. ikke at jeg vil ændre noget for hun er en dejlih hund men syntes sgu det er dyreplageri der er en grund til de skal være 8 uger inden salg

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 16.43)

Jeg kan så ikke forstå, at du vil være bekendt at købe en 6 ugers hvalp. Arme dyr, det er overhovedet ikke svært at se om hvalpen kun er 6 uger eller om den er 9 uger, og da slet ikke, når du i forvejen var i tvivl, så burde du ikke have været med til at fjerne den arme hvalp.
Jeg synes, at du skulle levere hvalpen tilbage til opdrætter, så den kan få de sidste uger hos sin mor og sine søskende,

Det er ikke kun sælgeren som begår noget ulovligt ved at sælge hvalpe inden 8 uger, også køber begår en strafbar handling.

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 16.49)

Svar til nibbe:

enig og så skal du melde sælger til politiet og hvis den mod forventning er købt hos en registreret kennelejer så skal denne også meldes til respektiv klub. Hvis du allerede er forelsket i hvalpen så bør du alligevel leverer den tilbage og så hente dem om 2 uger derefter kan du anmelde dem. ( husk foto tl dokumentation samt udtalelse fra den dyrlæge der har set hvalpen)

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 16.52)

du lyder godt nok klog. ja hvis jeg vidste det havde jeg jo nok ikke købt den men det var da jeg kom hjem jeg begynte at undre mig men hjertet havde jo købt hende og ja fint jeg lever hende tilbage og så er der en anden der køber hende Hmm.
men ja der er jo dem som dig der ikke laver fejl. det må være dejligt at være så god som dig. og nej det er ikke strabar når hun har skrevet den er 9 uger. jeg købte hende i god tro

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 16.52)

jeg har meldt det men det er privat

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 16.55)

men svært at gøre noget i det der ingen beviser er selv chipen er ikke fra dansk dyrelæger men købt hjem til danmark

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 17.10)

Svar til henriettesippe:

Godt at du har meldt hende, nu da du har hvalpen så tror jeg det ville godt hvis du kan finde en hund eller 2 den kan mødes med så den bliver stimuleret socialt.
Held og lykke med den

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 17.26)

jeg tror altså det er kan være svært,hvis man ikke er vant til at se hvalpe fra fødsel til de er flytteklare,at se om de er 6 el 8-9 uger.jeg er selv vant til at have hvalpe og glemmer da nogen gange når folk spøger om forskellige ting i forhold til hvalpe,at det jo ikke alle der er det.kan da godt forstå at du tror på hvad opdrætter siger og jeg tror da også du har købt den i god tro.hvalpen har da selvfølelig allerbedst af at bliver hos sin mor til den er 8 uger,men den skal nok klare sig,bare den får godt foder og masser af kærlighed.mange hundemøder gider faktisk ikke deres hvalpe når de er 5 til 7 uger og de klare sig jo også fint,selvfølelig kræver det mere af opdrætter i den sitation..men den opdrætter er ski godt nok noget af et s...,det handler jo nok bare om penge for hans/hendes vedkommen..jeg ønsker dig og din lille hvalp masser af held og lykke

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 18.23)

Hvor er det uheldigt for dig.
Har jeg forstået det rigtigt at sælger er udenlandsk? Chip købt hjem til danmark?????
Det der sker når man ser en hvalp kun en gang og så køber den, er at man kan komme til at "købe katten i sækken"
Hvis du havde besøgt hvalpene flere gange hvilket er normal,t inden du skulle havde den med hjem kunne det være alarmklokken begyndte at ringe.
Jeg kan sagtens forstå du ikke kan få dig selv til at leverer den tilbage og risikoen for at den så sælges til en anden er jo ret stor. Men forbered dig på at hvalpen kan have lidt skade af at blive taget fra for tidligt

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 18.41)

Årh hvor det bare pisse irriterende sådan noget men hvis jeg var dig ville jeg måske flaske den lidt op og købe noget modermælkastatning eller sådan noget har il forstand på det men det er bare så syndt for hunden

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 18.55)

hel ærlig så må sælger ikke være noget godt sted og det skal meldes, du skulle skamme dig over at skrive det her for der rigtig mange der for ondt i røven over en som dig der bare beholder en 6 uger hvalp. det skulle også straffes. Jeg kan godt forstå man forelsker sig i den lille og ligesom vil "rede" den. Hvis du ikke slev kan finde ud af hvad det rigtige er at gøre så spørg din dyrelæge til råds.

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 20.08)

Emmamuz - Det kan da godt være det er "synd" at beholde den - men endnu mere synd den kommer retur for at blive solgt til ny ejer ugen efter... Skaden er sket og så kan man socialicere den på andre måder -
Det er lige så synd at hvalpe må fra deres mor allerede som 8 uger - når killinger skal vente til de er 12 uger...
Jeg var glad for min egen hvalp blev 1 1/2 uge længere hos sin mor -

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 20.25)

Jo, hun er født d. 1. april. Der satte vi nemlig kryds i kalenderen;-)
Du så jo selv, at hannerne var næsten dobbelt så store - så det synes jeg du skal sige til din dyrelæge - tæverne er altid/tit de mindste. Den hvide tæve er jo ligeså lille.
Jeg har lige talt med min dyrelæge som har chippet og undersøgt hvalpene. For det første er Cavaliere meget spæde i deres tand frembrud. Og for det andet starter dens chip med 2082, som er kodetallene for Danmark. Registrering følger senere, fra Dansk Hunderegister.
Hvad ville jeg have ud af at sælge mine hvalpe 1-2 uger før tiden?
Ps. Moderen, som også er Cavalier, er jo heller ikke en af de største.

Med venlig hilsen Kirsten.

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 20.26)

Svar til miesp:

Ps. - hvis nogen er i tvivl.. Så er jeg ejer af hvalpene...

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 20.30)

Svar til miesp:
Godt at du kom på banen uanset hvor flad en pandekage er har den altid 2 sider Jeg har også set en meget lille Cavalier tæve, jeg troede faktisk det var en Chihuahua blanding den var mini og 10 uger gammel så jeg vælger at tro at dette er en misforståelse som du og køber burde få reddet ud.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: